Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2014 Model S med dobbeltlader lader max 27A

Startet av Facet, lørdag 05. oktober 2019, klokken 20:45

« forrige - neste »

Facet

Som tittelen sier får jeg ikke mer enn 27A når jeg lader, hverken hjemme med 32A på Easee og 230V IT-nett eller Fortum sine 22 kW 3-fas. Jeg har prøvd å søke og finner noen tråder som nevner ledningsnett men siden jeg må betale for service tenkte jeg å spørre her først før jeg bestiller service. Takk for svar.  8)
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

fredag

Sitat fra: Facet på lørdag 05. oktober 2019, klokken 20:45
Som tittelen sier får jeg ikke mer enn 27A når jeg lader, hverken hjemme med 32A på Easee og 230V IT-nett eller Fortum sine 22 kW 3-fas. Jeg har prøvd å søke og finner noen tråder som nevner ledningsnett men siden jeg må betale for service tenkte jeg å spørre her først før jeg bestiller service. Takk for svar.  8)

Høres ut som gammel type ledningsnett som ikke er blitt skiftet på service. Det var en garantisak for oss som kjøpte Model S som ny med denne feilen.

Kan også være en av de seks laderne som har røket. (En lader pr 16A pr fase.) Også det var en garantisak i sin tid.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Facet

Takker. Da blir det service 21.10 i Drammen for å se om de kan hjelpe meg. Tok også opp redusert fart på SuC, så får vi se  :P
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

fonberg

For ordens skyld: Du skal ikke måtte betale for denne oppgraderingen, siden denne bare gjør at bilen din blir i henhold til specs den skulle hatt fra den var ny.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Facet

Da har bilen vært på service. De holdt på i noen timer og fikk beskjed om at bilen var ferdig. Jippi, tenkte jeg! Det viser seg dessverre at de ikke klarte å finne ut av det og bilen må inn om 3 uker for "diagnosetime". Noe har de gjort da, fordi nå får jeg kun 26A når jeg lader  :P Nok en gang godt fornøyd med SC Drammen :)
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Muffinman

Tror faktisk det er en dellader som er ute av spill her, enten pga røket sikring eller annet. En dellader ute og du skal få 32 minus 5,3A maks lading. Det rimer jo godt med 26-27A.

Facet

Sitat fra: Muffinman på mandag 21. oktober 2019, klokken 20:47
Tror faktisk det er en dellader som er ute av spill her, enten pga røket sikring eller annet. En dellader ute og du skal få 32 minus 5,3A maks lading. Det rimer jo godt med 26-27A.
Hm, interessant. Da burde det være en "enkel" sak å fikse da!
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Muffinman

Antar at en slik feil vil kreve bytte av enten master- eller slaveladeren, avhengig av hvor delladeren som er ute av funksjon sitter. På biler med enkellader koster det rundt 15k for å bytte denne om man skal ta kostnaden selv. Vi fikk byttet lader på garanti like etter passerte 100.000km etter at en slik sikring røk under softwareoppdatering.

Men dette burde Tesla oppdaget, så slettes ikke sikkert dette er feilen.

Facet

Skjønner. Jeg har heldigvis garanti fra forhandler jeg kjøpte fra så alle dyre ting som kan fikses, skal fikses  :-X
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Facet

Jeg glemte å oppdatere denne. Det var ledningsnettet som ikke var byttet, så dette ble tatt som goodwill.
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Olee

Har noenlunde samme problem jeg også, så låner tråden litt.
Har installert Easee boks og S85'en lader ikke så mye som jeg stiller boksen til. Står boksen på 20A, lader bilen på 16-17A. Står boksen på 28A lader bilen på 23-24A. På jobb lader den som jeg har sett kun på 26A på 32A bokser. Høres dette ut som en dellader som har tatt kvelden? Regner med ledningsnettet er byttet da jeg fikk full guffe på Fortum sine ladestolper for en tid tilbake.

fredag

Ja, det kan være en dellader som har tatt kvelden.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA