Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken RFID til hvor?

Startet av morrun, lørdag 05. oktober 2019, klokken 11:17

« forrige - neste »

Kåre Knatten

Fortum er sære og vil bare godta sin egen brikke, for å binde deg som kunde. I tillegg godtas elbilforeningens brikke, siden de ikke er leverandør av ladestrøm. Circle K har ikke noe begrensning på brikke, har registrert en fra EV-box, siden jeg har lader fra de både hjemme og på hytta. Det er vel av samme grunn de ikke godtar betalingskort, da dette ikke binner kunden til en leverandør. Antar at dette vil endres i fremtiden, leste akkurat at 8 leverandører hadde gått sammen om en felles plattform i England, men foreløpig må vi ha et knippe for å kunne lade.

morrun

Takk igjen for svar. Teslabjørn snakker varmt om VIRTA som betalingsløsning i Sverige og Danmark, i en nylig publisert video. Slik jeg (mis)forstår ham, dreier dette seg om en egen RFID? Søkte litt på nett og finner da kun finsk informasjon. Har noen en slik brikke og kan presentere hvordan man får tak i den, samt registrerer seg og får den til å fungere?
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

jkirkebo

Sitat fra: morrun på fredag 18. oktober 2019, klokken 01:06
Takk igjen for svar. Teslabjørn snakker varmt om VIRTA som betalingsløsning i Sverige og Danmark, i en nylig publisert video. Slik jeg (mis)forstår ham, dreier dette seg om en egen RFID? Søkte litt på nett og finner da kun finsk informasjon. Har noen en slik brikke og kan presentere hvordan man får tak i den, samt registrerer seg og får den til å fungere?

Virta hånterer betalingsløsningen for Circle K.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA