Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Død MCU

Startet av Kramzz, fredag 04. oktober 2019, klokken 20:03

« forrige - neste »

Muffinman

Ikke for emmc problematikken, men sannynligvis i forhold til andre problemstillinger.

Uansett har det vært knusktørt vær i "ukesvis" her, og bilen brukes såpass mye at den tørker opp raskt om man har fuktige sko når man setter seg inn.

Thor2014


Muffinman

#62
Verkstedet bestiller ny MCU i tilfelle den må byttes. Ikke diskutert vilkår, men siden bilen er under 5 år (knappe 4, faktisk) forventer jeg at det tas på reklamasjon siden TOCN også har vært inne og avklart dette:

https://www.tocn.no/2019/08/har-bilens-hovedskjerm-mcu-tatt-kvelden/

Jeg blir såpass godt behandlet på mitt "lokale" servicesenter at jeg ikke rir reklamasjonhesten hardt i alle saker, men akkurat denne er såpass åpenbar at jeg ikke er spesielt klar klar for å ta kostnaden selv.

Den andre bilen vår er rundet 6 år, og når skjermen streiker der må jeg nok ta det på egen kappe uansett hvordan jeg velger å løse det rent praktisk.

Flaks at jeg ikke har aktivert pin to drive. Da ville bilen faktisk vært 100% bricked.

geear

Kunne ikke det vært like greit? Da er det bare å få flakbil med lånebil.. ;) Tesla har alltid vært sykt greie med lånebil, selv om de egentlig ikke er forpliktet til det for rep. som tar under en uke.

Viser app åpne dører og endring i den type statuser?

Muffinman

Jo da, ser dører og lading. Men som nevnt, ingen ting vil gå inn andre veien. Bilen min er gått over 100k og er dermed utenfor garanti, så dette blir en reklamasjonssak.

Klykken

Det burde ikke by på noe problem å få dette gjennom. Bør heller ikke by på noe krangling.

"Flaks" at det skjedde før bilen hadde passert 5 år da, selv om det er massive ulemper å ha en ikkefungerende bil en periode.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


Klykken

Fått noe respons, Muffinman?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Venter ikke på annen respons enn beskjed når delen ankommer.

Klykken

Ikke noe vedr. "goodwill" eller ikke, altså. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Ingen grunn til å sparke ned åpne dører. Diskusjonen tas ikke uten at den blir nødvendig :)

Muffinman

Snodig, bilen driver og kjører batterivarmeren minst en gang i døgnet når den står med død MCU, til tross for at range mode var påslått før havariet. Stod parkert 2 døgn på flyplassparkering i helgen og den startet vedlikeholdslading 3 ganger i løpet av tiden pga at batterinivået sank. Jaja, det er jo eneste varmen tilgjengelig så jeg burde vel si takk :)

Muffinman

Da ble det ny MCU og fungerende bil igjen. Som vanlig flott levert av gjengen i Skodje som presset meg inn på kort varsel.

Turen nedover uten varmeapparat vil jeg nok huske en stund, for varmen kom ikke tilbake i skrotten før flere timer senere. De som eventuelt så meg fikk seg sikkert en god latter; en fyr i elbil med åpne vinduer for å begrense neddugging med lue, ullgenser og pledd. Selve billedliggjøringen av rekkeviddeangst  :D

Kramzz

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 19. november 2019, klokken 20:34
Da ble det ny MCU og fungerende bil igjen. Som vanlig flott levert av gjengen i Skodje som presset meg inn på kort varsel.

Turen nedover uten varmeapparat vil jeg nok huske en stund, for varmen kom ikke tilbake i skrotten før flere timer senere. De som eventuelt så meg fikk seg sikkert en god latter; en fyr i elbil med åpne vinduer for å begrense neddugging med lue, ullgenser og pledd. Selve billedliggjøringen av rekkeviddeangst  :D

Huff kjipt å høre muffin! Jeg hadde motsatt alt stod på max med varme i setet også😆 sikkert 35 grader i bilen😆😆 gratulerer med ny mcu du også😁 jeg er meget nøgd🙂🙂🙂
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA