Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Død MCU

Startet av Kramzz, fredag 04. oktober 2019, klokken 20:03

« forrige - neste »

alda

#45
Sitat fra: Klykken på fredag 08. november 2019, klokken 11:25
Hvordan har vedkommende funnet ut dette?
Ingen aning. Han hade lagt till en bild i posten som såg ut som den var tagen från diagnosverktyg av något slag. Hittar inte posten längre...

Edit: Var i Tesla Owners Worldwide-gruppen, sök på "logging MCU" om du är medlem.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Klykken

Så et innlegg med en skjermdump fra innlegget du refererer til på offentlig TOCN, men ikke sett noe mer enn det. Får håpe det stemmer og at det er nok til at eMMC lever lengre enn bilen...............
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Det er jo uansett grunn til å tro at mange biler har fått "brukt opp" levetiden til emmc ganske kraftig før dette tiltaket blir gjort, og at skaden dermed allerede har skjedd selv om havariet ikke er et faktum enda. Ville vel egentlig vært bedre at MCU slutter å fungere mens man enda kan få det byttet på reklamasjon. Her har vi en bil over 5 år, og en som ikke er rundet 4 enda. Begge er kjørt relativt langt, så spent på hva som skjer i fortsettelsen. 

Ingen oppdatering i sikte her enn så lenge.

mthoring

Finner ikke nevnte innlegg på TMC, noen som har link?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Muffinman

Kan hende det var min tur da?  Svart MCU på 85D`en i dag tidlig, og ikke råd å få liv i den. Men fikk startet bilen etter en reset med scrollehjulene, selv om MCU forble død. Ingen varme i bilen riktignok, og langtur i morgen. Litt krise kan man si.

Thor2014


Muffinman


Sandvika

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. november 2019, klokken 08:06
Kan hende det var min tur da?  Svart MCU på 85D`en i dag tidlig, og ikke råd å få liv i den. Men fikk startet bilen etter en reset med scrollehjulene, selv om MCU forble død. Ingen varme i bilen riktignok, og langtur i morgen. Litt krise kan man si.
Da min døde beholdt den temperaturinnstilling fra før den døde og vist mph isteden for kmt. Inntrykk at det gjelder flere som har hatt død mcu..

Vidar1979

Min startet automatisk klima på "lo" med korte mellomrom og kunne kun stanses fra appen. Skikkelig deilig å kjøre den til 10 mil til verksted med ullundertøy og min varmeste dunjakke en høstdag da jeg ikke var kvalifsert til bergingsbil.

Men det er min eneste negative opplevelse med Tesla service.

Muffinman

Har til rutine å slå av klimaanlegget når jeg parkerer. Får vel angre på det nå  ???

DagfinnN

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. november 2019, klokken 09:28
Har til rutine å slå av klimaanlegget når jeg parkerer. Får vel angre på det nå  ???
Kan du ikke justere dette fra app'en?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Muffinman

Egentlig overrasket over at man får kontakt med appen i det hele tatt, det skulle indikere at MCU ikke er 100% død siden modemet sitter i MCU. Men den reagerer ikke på noe som helst av input via appen ser det ut til.

geear

Hvordan vet du at du har kontakt med bilen? Alt relayes vel via en server?

Muffinman

#58
Info ser ut til å flyte andre veien, dvs fra bilen og til meg. Det at det går via server har vel ingen praktisk betydning i så måte.

Jejl

Kan forskjeller i temperatur sammen med fukt være den utløsende faktor for at MCUen tar kvelden? Det er jo velkjent at elektronikk liker fuktighet dårlig.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA