Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Død MCU

Startet av Kramzz, fredag 04. oktober 2019, klokken 20:03

« forrige - neste »

Kramzz

Hei folkens🙂
Mcu-en min døde og ble erstattet med en med dette nr: 1098050-00-f
Noen som vet om dette er en ny utgave?
Står LTE i texten.
Før hadde jeg den gamle med 3G, og lurer derfor på om jeg er en heldig kar som har fått ny med 4G😁😁
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Sandvika

Mener det var benevnelsen som sto på min kvittering også da min 2015 mos døde på sensommeren. Og ja, jeg fikk gratis LTE  :) :+1:

JorEl

God service fra Tesla, liker vi :+1:
Feil på bilen og Tesla gjør den bedre enn den var. Eksemplarisk, håper det gjelder mange flere ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sandvika

God service ja, men det finnes et en annen måte å se dette på for mange TMS eiere. Biler solgt med DAB+ baserer seg på 3G for radio. Når 3G nettet skrus av så kan enkelte stå uten radio som i seg selv er en mangel. Spørsmålet er om nettet er regnet som «dårlig nok» innen tiden før det er gått 5år fra siste bil med 3G uten DAB ble solgt....

Klykken

Sitat fra: Sandvika på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:00
Biler solgt med DAB+ baserer seg på 3G for radio.
Trenger dab+ 3g for å få signal...? 🤔
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Sandvika

Sitat fra: Klykken på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:11
Sitat fra: Sandvika på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:00
Biler solgt med DAB+ baserer seg på 3G for radio.
Trenger dab+ 3g for å få signal...? 🤔
Skulle naturligvis stått "Biler solgt uten DAB+ baserer seg på 3G for radio... "

joakimg

Sitat fra: Sandvika på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:00
God service ja, men det finnes et en annen måte å se dette på for mange TMS eiere. Biler solgt med DAB+ baserer seg på 3G for radio. Når 3G nettet skrus av så kan enkelte stå uten radio som i seg selv er en mangel. Spørsmålet er om nettet er regnet som «dårlig nok» innen tiden før det er gått 5år fra siste bil med 3G uten DAB ble solgt....
Her i Nordland er 3G-nettet allerede stort sett ubrukelig utenfor byene. Så jeg har fått min MCU1 oppgradert til 4G/LTE.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

geear

Sitat fra: Sandvika på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:35
Sitat fra: Klykken på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:11
Sitat fra: Sandvika på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:00
Biler solgt med DAB+ baserer seg på 3G for radio.
Trenger dab+ 3g for å få signal...? 🤔
Skulle naturligvis stått "Biler solgt uten DAB+ baserer seg på 3G for radio... "
Det er mye man kan klandre Tesla for, men at mobiloperatørene i Norge legger ned 3G-nettene sine er vel ikke Tesla sin feil. Dette kan vel løses med å enten dele nett fra telefon/router eller gå for 4G oppgraderingspakken til Tesla.

Sandvika

Sitat fra: gr på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:51
Det er mye man kan klandre Tesla for, men at mobiloperatørene i Norge legger ned 3G-nettene sine er vel ikke Tesla sin feil. Dette kan vel løses med å enten dele nett fra telefon/router eller gå for 4G oppgraderingspakken til Tesla.
Er ikke vanskelig å argumentere slik, og mulig du har rett, men er ikke nødvendigvis vesenforskjell på at bilimportøren var forpliktet å levere med dab+ eller ettertrykkelig informere om konsekvensen siden 2012. Spørsmålet da er heller hvorvidt Tesla visste eller burde visst at 3G skulle legges ned innen 5år. https://www.dinside.no/motor/uten-dab-i-bilen/61066154

Klykken

Du har fortsatt edge (2g)... Så bilen vil uansett ikke være helt av.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kramzz

Noen som kan fortelle meg om dette er nye forbedrede komponenter i forhold til hva jeg hadde før? 2013 mod bil :)
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Leif1

En veldig enkel måte å sjekke: Har du mulighet for å slå på "energy saving" fortsatt? Mcu2 har ikke denne funksjonen.
Konvertitt fra S til X

Kramzz

Har ikke fått bilen igjen enda🙂
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Sandvika

Ikke vits å blande inn MCU 2. F versjonen som de henviser til er fortsatt en MCU 1, men med LTE og forhåpentligvis bedre kvalitet på mmc. Kan nesten garantere at eKramer får LTE. Mener forøvrig at Tesla burde gjort preventivt recall på alle 1.gen MCU da ting tyder på at disse er feilkonstruert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA