Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Hvordan resette dekksensorene?

Startet av den12mann, fredag 04. oktober 2019, klokken 17:02

« forrige - neste »

den12mann

Finner ikke lenger alternativ for å resette dekksensorene. Er det tatt bort?

Bilen min påstår at jeg har lavt trykk i ene hjulet selv displayet viser samme trykk som de øvrige hjulene. Hmm..

Muffinman

Hvilket trykk leser du av?

Resett finner du under service. Ikke sjekket om den er der i nyeste software.

oyvind86

Jeg gikk inn på service og resatte dekkene igår etter bytte. Her får man valg om flere typer dekk. Fikk opp masse feilmeldinger like etter og sendte en "Bug report" i samme slengen. Idag var alt som det skulle igjen.  :)

den12mann

Min meny under service har flg alternativer
Key for update
Tow mode
Wiper service mode
Factory reset
Wheel configuration

Ingen valgmulighet for dekk-reset, etter det jeg kan se

jazzwheel

Sitat fra: oyvind86 på fredag 04. oktober 2019, klokken 17:12
Jeg gikk inn på service og resatte dekkene igår etter bytte. Her får man valg om flere typer dekk. Fikk opp masse feilmeldinger like etter og sendte en "Bug report" i samme slengen. Idag var alt som det skulle igjen.  :)
Virker som den resetter hele bilen og alle sikkerhetssystemer, men det kommer tilbake igjen etter et par minutter. Hvis du forter deg å sette den i Drive, akkurat når den resetter, så kan du gjøre burnouts siden TC og alt annet forsvinner  8)

streken

Jeg fikk samme problem på min 2017 TMS forrige helg etter å ha skiftet til vinterdekk. Ringte til Tesla en søndag kveld, fikk svar forholdsvis raskt, og de sa at det er en bug hos TMS for tiden som gjør den svært kresen på dekktrykket.
Etter litt intern rådføring der, sa de at jeg skulle øke trykket til 3,1 bar og ta en power off. Det gjorde susen hos meg  :+1:
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Muffinman

3.1 (45psi) er vel riktig trykk på 19" hjul for Model S? Og så bør man faktisk øke litt til for å kompensere for fallende temperaturer, og pga at noen dekkprodusenter (f.eks. Nokian) anbefaler 10% ekstra ut over bilprodusentens spesifikasjon?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA