Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatere kart/software selv

Startet av drmunch, fredag 04. oktober 2019, klokken 16:01

« forrige - neste »

drmunch

Har noen forsøkt å rett og slett kopiere SD-kortet til en annen Soul-eier med nyere kart/software og satt dette i sin egen bil? Jeg er rimelig sikker på at oppdateringene ikke bindes til VIN eller noe slikt. Det fungerte iallefall fint å bruke SD-kort fra en annen bil med samme versjon som min egen i min bil (kjørte innom en forhandler som lot meg teste, men som ikke kunne svare på det tekniske rundt oppdatering..).
Opprinnelig var det jo lagt til rette for at man kunne gjøre dette selv, men den løsningen forsvant fra Kia sine nettsider for noen år siden.

Grunnen til at jeg spør er:
1: Det er 30 min kjøring til nærmeste Kia-verksted, men jeg har et lokalt verksted 300m unna
2: Kia/Bertel O. Steen har ikke mobilitetsgaranti, det har mitt lokale
3: Servicene mine havner på slutten av året om jeg følger km-stand, mens nye kart kommer på nyåret, så kartet mitt ligger alltid et lite år etter..

Usikker

Har ikke prøvd å kopiere fra andre biler og tror ikke jeg hadde stressa med det heller... da kartene på Kia'n er utdatert selv om du får oppdatering, mellom hokksund og kongsberg som jeg kjører tok det over 2 år før de fikk med seg av veien hadde fått 90km, ved kongsberg er det en helt ny vei å komme inn i byen på som har vært der et års tid... forsatt ikke oppdatert..  skal jeg på en plass jeg ikke er kjent så tar jeg med meg en gammel garmin som det er evig oppdatering på så lenge den virker.
For ladestasjoner så bruker jeg en app på telefon... da kan man også se om ladestasjon er i drift, opptatt osv.
Synd at Kia'n er offline
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

drmunch

Hadde vært kjekt med den nye oppdatering som åpner for Android Car Play, da kan man gjerne bruke google maps istedet? Så trenger man aldri å oppdatere kart igjen  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA