Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DC-DC BUCK konverter for å lade LiFePo4 på MC alternatoren?

Startet av Jan E-28, fredag 20. september 2019, klokken 15:09

« forrige - neste »

Jan E-28

Holder på med et Cafe racer MC prosjekt, og pga liten plass til startbatteriet skal jeg bruke zippy-flightmax-8400mah
Blir montert på egen Deligreen BMS med balanseringsfunksjon.


Men ser det står noen steder at generatoren fra bil/båt/MC ikke er optimalt for å lade Lixx batterier.
Er mange som gjør det direkte uten egentlig å engang bruke BMS, Men jeg ønsker å være sikker på at jeg har best mulig batterikrets på sykkelen, og det som gir lengst levetid.

Spørsmålet er om det er nødvendig med DC-DC BUCK konverter for å få ren fin spenning for lading?
Tenkte på denne eventuelt:
Diymore 200W 15A DC-DC Buck

Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA