Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vianor - forveksling av hjul?

Startet av holmjohnsen, torsdag 03. oktober 2019, klokken 16:07

« forrige - neste »

holmjohnsen

Byttet til vinterhjul nå som har ligget til lagring hos Vianor. Ser at to av hjulene er kantkjørt, og er 99% sikker på at de var helt plettfrie da jeg leverte mine.

Har noen av dere opplevd at hjul har blitt byttet om der tidligere? Lurer rett og slett på om jeg har fått noen andres hjul.

Mistenker ikke at de har kantkjørt hjulene da det ikke er noe fortau hos dem (Vianor Bryn).


Sent from my iPhone using Tapatalk

The_M

Har ingen erfaring med Vianor på Bryn, men har ikke noe positivt å melde om Vianor på Økern i alle fall. Hadde en gammel bil som trengte forstillingsjustering etter bytte av endeledd. Slet med at ECU-tempsensor var gåen og bilen var vanskelig å starte når den var varm (druknet i bensin fordi ECU trodde den var kald). Ga tydelige instrukser om hvordan man skulle få liv i den. Fikk bilen tilbake med sprukken downpipe, i tillegg til at det så ut som de hadde mistet den av lift. List på førerdør var revet av og forsøkt dyttet på plass (noe som det var lite vits i da plastklipsene sprakk da listen ble revet av). Falt av når jeg åpnet og lukket døren... I tillegg hadde bilen fått en stor bulk i kanalen under venstre bakdør og ledning til ABS-sensor hadde blitt skadet.

GreenEyez

Vet om en som fikk 19»-tommere når de kom ut med bilen, selv om han skulle ha vanlig 18"-pinwheels (og aerokapsler prøver de som kjent å lure unna).


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Ingeniøren

Mine dekk blir levert på hotell. Det første jeg gjør er å hente de når de kommer dit... Dette er vel typisk sesongarbeid der man henter inne billig ufaglært arbeidskraft vår og høst. Billig er vel viktigere en kvalitet på jobben.

Men, har man ingen kunnskap om å bytte dekk selv så er det vel kan bedre å overlate det til noen som har gjort det før.. Ville uansett merket dekkene min slik at jeg var sikker på at det var mine jeg fikk igjen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

#4
Sitat fra: holmjohnsen på torsdag 03. oktober 2019, klokken 16:07
Byttet til vinterhjul nå som har ligget til lagring hos Vianor. Ser at to av hjulene er kantkjørt, og er 99% sikker på at de var helt plettfrie da jeg leverte mine.

Har noen av dere opplevd at hjul har blitt byttet om der tidligere? Lurer rett og slett på om jeg har fått noen andres hjul.

Mistenker ikke at de har kantkjørt hjulene da det ikke er noe fortau hos dem (Vianor Bryn).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det samme er rapportert av flere, så noen ansatte har nok 4 plettfrie felger to ganger årlig ;P

Edit: Dette over var kollegaer som bekreftet og gjaldt Vianor generelt og ikke Bryn spesifikt. Er felgene ubrukt skal de jo ikke være kantkjørt.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

kc

Leverte inn sommerdekkene på kantkjørte felger. Satser på å få et sett uten skader til våren. Topp stemmning :+1:

Autowinder

Da ville jeg levert lottorekka samtidig, oddsen er vesentlig bedre der  :D
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA