Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere til MCU2 for salg?

Startet av dragmore, fredag 27. august 2021, klokken 14:22

« forrige - neste »

dragmore

hei, er i vurderingsfasen om å bytte ut min s75D 2017 model, med mcu1/AP3.0. Ser at pga mcu1 så dropper prisene på finn ganske dramatisk.. men mcu2 holder seg 50-80k høyere gitt årsmodell og kjørelengde..
Hva tenker dere?
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

JorEl

#1
Om din info stemmer, så er vel saken grei. Oppgrader. Kanskje du blir enda mer glad i bilen igjen, som i gamle-dager ;)
Edit: Du har HW3, da har du vel FSD, og vil dermed ha den mest avanserte Teslaen på norske veier til Refresh kommer.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Gamblingen her er at du ikke vet hva de ender opp å selge bilen for, og om de i det hele tatt blir solgt. Oppgitt pris er bare en indikasjon.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

dragmore

Sitat fra: JorEl på fredag 27. august 2021, klokken 15:10
Om din info stemmer, så er vel saken grei. Oppgrader. Kanskje du blir enda mer glad i bilen igjen, som i gamle-dager ;)
Edit: Du har HW3, da har du vel FSD, og vil dermed ha den mest avanserte Teslaen på norske veier til Refresh kommer.

hehe dagens!!  Hvordan opplever du din MCU s75d ? Fungerer alt etter forventningen?
Eneste grunnen til jeg ser på å bytte er det pokkers hengerfeste...
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

P3G45U5

Mcu1 vs mcu2 har lite å si på verdi. Er modell og kmstand som teller.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk


JorEl

#5
Sitat fra: dragmore på fredag 27. august 2021, klokken 15:50
Sitat fra: JorEl på fredag 27. august 2021, klokken 15:10
Om din info stemmer, så er vel saken grei. Oppgrader. Kanskje du blir enda mer glad i bilen igjen, som i gamle-dager ;)
Edit: Du har HW3, da har du vel FSD, og vil dermed ha den mest avanserte Teslaen på norske veier til Refresh kommer.

hehe dagens!!  Hvordan opplever du din MCU s75d ? Fungerer alt etter forventningen?
Eneste grunnen til jeg ser på å bytte er det pokkers hengerfeste...
I starten var MCU2 rask nok. Etter hvert så har den blitt tregere. Men alt virker.


Edit:  ;)  https://elbilforum.no/index.php?topic=54658.0


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

tornaldo

Sitat fra: dragmore på fredag 27. august 2021, klokken 14:22
hei, er i vurderingsfasen om å bytte ut min s75D 2017 model, med mcu1/AP3.0. Ser at pga mcu1 så dropper prisene på finn ganske dramatisk.. men mcu2 holder seg 50-80k høyere gitt årsmodell og kjørelengde..
Hva tenker dere?

Å si at man får 50-80000 kr mer for biler med mcu2, har ikke rot i virkeligheten, bortsett fra på nyere biler selvfølgelig, men da er det jo mye annet som trekker verdien opp, ikke bare mcu2.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Sandvika

Forstår ikke hva folk snakker om når de sier MCU 1 er så treg. Min ble tregere å tregere, men etter eMMC havari og påfølgende bytte så slår den meg ikke lengre som treg. Dere som plages med treg respons og vurderer å oppgradere, noen av dere som har ny eMMC?? 

k1

Og er det noen som ikke har hatt havari som har fått byttet eMMC preventivt slik vi ble lovet en gang i vinter?
Min er supertreg og har vært det lenge, og går vel egentlig bare og venter på det preventive byttet for å se om det blir bedre. Hvis ikke skal jeg vurdere MCU2, eller bare evt bytte bil.

kakemiks

En kollega av meg hadde pratet med Tesla om preventivt bytte. Med tanke på at COVID19 kom samt stor chipmangel i verden så prioriterer de, alkurat nå, bilene der MCUen ryker med tanke på bytte.

Høres ut som et logisk svar sånn sett.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

mthoring

Sitat fra: k1 på onsdag 01. september 2021, klokken 23:09
Og er det noen som ikke har hatt havari som har fått byttet eMMC preventivt slik vi ble lovet en gang i vinter?
Min er supertreg og har vært det lenge, og går vel egentlig bare og venter på det preventive byttet for å se om det blir bedre. Hvis ikke skal jeg vurdere MCU2, eller bare evt bytte bil.

Bestilte time i morgen hos Tesla for å rette opp i noe småtteri, når jeg skulle godkjenne ordren, så hadde de lagt til en linje med emmc-oppgradering. Så tydelig at de har begynt med preventivt bytte ja.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

@roger

Min MCU1 gikk i svart for et par måneder siden, og måtte byttes. Var ikke relatert til eMMC i følge Tesla. Valgte da å "oppgradere" til MCU2, da det var liten prisforskjell.
Her er mine erfaringer:
Min MCU1 fungerte helt ok inntil den røk, dog med begrenset hastighet i 3G nettet.
Ved ovegang til MCU2 valgte jeg å ikke kjøpe med modulen for DAB+. Forventet at med 4G, så ville strømming av radio virke tilfredstillende. De forventningene er bare delvis innfrid, da systemet bruker lang tid på å få 4G "på lufta". På korte turer på noen få minutter, hender det ofte at jeg ikke har radio. Snakker da om 2-3 minutter. Når den kommer opp, så fungerer den helt fint.

Med en velfungerender MCU1 ville jeg ikke valgt å "oppgradere" til MCU2 på bil uten AP, men oppgradert til 4G.
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

geear

Sitat fra: Sandvika på onsdag 01. september 2021, klokken 22:47
Forstår ikke hva folk snakker om når de sier MCU 1 er så treg. Min ble tregere å tregere, men etter eMMC havari og påfølgende bytte så slår den meg ikke lengre som treg. Dere som plages med treg respons og vurderer å oppgradere, noen av dere som har ny eMMC??
Min erfaring etter bytte var at den var helt ok i menyer osv, men bugget litt i blant, treg på kart, spesielt i hybrid (flyfoto eller satelitt eller hva det nå er),  ganske treg i Spotify, helt ubrukelig talestyring, og veldig laggete på volumjustering. Kjerringa har innovertålmodighet, så hun holdt på å klikke når det tok tre sekunder før volumjusteringen reagerte. Ellers var det helt ok. Hadde en X med MCU2 som lånebil nettopp, og ble ganske skuffet over den også. Syns ikke den var spesielt snappy i menyene, og ryggekameraet hakket og var betydelig dårligere enn på MCU1 (med HD-cam, de første årene S og kanskje tidlig X har elendig oppløsning på kameraet). Måtte også reboote den en gang pga heng, og mista jo da instrumentpanelet også, i motsetning til på MCU1, der man kan kjøre, men mangler lyd i blinkers osv. satt og gjetta hva som var 60 km/t.

MadsV

Sitat fra: geear på fredag 03. september 2021, klokken 13:25
Sitat fra: Sandvika på onsdag 01. september 2021, klokken 22:47
Forstår ikke hva folk snakker om når de sier MCU 1 er så treg. Min ble tregere å tregere, men etter eMMC havari og påfølgende bytte så slår den meg ikke lengre som treg. Dere som plages med treg respons og vurderer å oppgradere, noen av dere som har ny eMMC??
Min erfaring etter bytte var at den var helt ok i menyer osv, men bugget litt i blant, treg på kart, spesielt i hybrid (flyfoto eller satelitt eller hva det nå er),  ganske treg i Spotify, helt ubrukelig talestyring, og veldig laggete på volumjustering. Kjerringa har innovertålmodighet, så hun holdt på å klikke når det tok tre sekunder før volumjusteringen reagerte. Ellers var det helt ok. Hadde en X med MCU2 som lånebil nettopp, og ble ganske skuffet over den også. Syns ikke den var spesielt snappy i menyene, og ryggekameraet hakket og var betydelig dårligere enn på MCU1 (med HD-cam, de første årene S og kanskje tidlig X har elendig oppløsning på kameraet). Måtte også reboote den en gang pga heng, og mista jo da instrumentpanelet også, i motsetning til på MCU1, der man kan kjøre, men mangler lyd i blinkers osv. satt og gjetta hva som var 60 km/t.
Min mcu1 var vertfall ubrukelig iforhold til mcu2. Den er avogtil treg på koble til LTE, som kan speiles igjen i at appen ikke får kontakt. Virker som den sover tyngre enn mcu1
Har også opplevd svarte skjermer en dag men bilen kunne likevel kjøres

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA