Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y in the wild

Startet av JorEl, torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:27

« forrige - neste »

3irikur

Joa, men som i model 3 er vinduene uten ramme. Jeg opplever at det er ganske enkelt å holde på med barneseter når jeg tar ned vinduet i 3eren vår :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Diravi

Dørene er også høyere enn på Model 3 og omtrent loddrette i bakkant, så åpningen er ganske stor i den høyden man trenger rom for armer og skuldre. Tror dette blir bra.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Diravi

#242
Sitat fra: Diravi på fredag 13. mars 2020, klokken 07:30
De nye bildene bekrefter at de ytre setene på rad 2 er trukket lenger ut mot dørsidene enn hva tilfellet er på Model 3. Så opplevd bredde i interiøret bør være større.

Det ekstra rommet under gulvet som beskrives, er sannsynligvis det som i den 7-seters versjonen skal være fotbrønnen for rad 3.

Jeg korrigerer meg selv. Etter å ha studert bilder av rad 3 - f.eks. dette: https://www.teslaincanada.ca/model-y/up-close-look-at-the-3rd-row-seats-in-the-tesla-model-y/

er det åpenbart at det fremste av de to lagringsrommene under bagasjerommet faktisk er plassen som opptas av rad 3 når den er nedslått. Mulig de fremste centimetrene + litt plass innunder rad 2 utgjør fotbrønnen. Bildet antyder at rad 2 står litt lenger frem enn på de nye bildene av 5-seterversjonen - glipen mellom ytre seterygger og C-søyle/sidevegg er større.
Her i 5-seteren er glipen mye mindre mot sideveggene, og høyden på det mørke teppetrukne feltet på sideveggen er mye lavere enn på bildet fra rad 3 - altså er gulvet relativt høyt plassert også i 5-seteren: https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2020/03/18-ktPK727.jpg?quality=82&strip=all

Det vil si at høyden på det vanlige bagasjeromsgulvet er sannsynligvis omtrent lik for 5- og 7-seteren. Og at benplassen på rad 3 blir omtrent like shabby som på andre små 7-setere, med lite lårstøtte og lite plass å bevege seg på. Takhøyden ville jeg derimot ikke vært så bekymret for, tross skrånende tak.

Men det betyr jo da også at man trolig ikke taper nevneverdig bagasjeromsvolum på å velge 7-seteren. Så da er det bare den ekstra ventetiden og om man synes de 25 000 ekstra er verd det, som avgjør saken. Og mht ventetid ville det ikke overraske meg om 7-seteren er klar innen Gigafactory Berlin begynner å produsere bilder for det europeiske markedet.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

kodax

#243
Det man taper av plass i 7-seteren er vel dette:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA