Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y in the wild

Startet av JorEl, torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:27

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: z4rd på torsdag 27. februar 2020, klokken 13:05
Den 3-ern på bildet er definitivt senket. Ikke standard LR AWD iaff.
Y-ern ser ut til å ha mer bakkeklaring enn S-ern også, men kanskje den også er senket?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

z4rd

Vanskelig å si, kan ikke utelukkes, men den blir iaff passe lav i Very Low hvis det er originale dempere.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Jon65


Counterpointer

Det er vel åpenbart at SUV-en Y er høyere enn sedanene 3 og S.

Counterpointer

#184
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 27. februar 2020, klokken 08:38
Angående karosseri så er det gjort store endringer på Model Y fra måten de har bygget Model 3 på. Jeg skjønner ikke en puck fra denne artikkelen, eller hva det betyr med tanke på lyd, men... https://insideevs.com/news/ 400574/tesla-model-y-bigger-cast-parts/
Interessant om de har gjort store forandringer på karosseri.
Lurer på om de 76 prosentene den skulle være lik Model 3 oppredtholdes etter dette?

Edit. I tillegg vil det være en vesentlig forandring for Tesla om karosseri også ble en avansert del. Slik jeg oppfatter det har karosseri på alle Tesla modeller (inkludert på Model 3) fått en god del berettiget kritikk på å velge lite avanserte løsninger.

Papageno

Sitat fra: kodax på torsdag 27. februar 2020, klokken 13:08
Sitat fra: z4rd på torsdag 27. februar 2020, klokken 13:05
Den 3-ern på bildet er definitivt senket. Ikke standard LR AWD iaff.
Y-ern ser ut til å ha mer bakkeklaring enn S-ern også, men kanskje den også er senket?

Så en video på YouTube i går, hvor noen hadde plassert en drikkeflaske på siden av en Model Y, tatt bilde og siden målt hvor høyt opp nedre kant av bilen den rakk. ca. 7 tommer (el. 17,78 cm)


https://www.youtube.com/watch?v=_W1tbs0Ahrg&t=0s

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 27. februar 2020, klokken 23:55
Interessant om de har gjort store forandringer på karosseri.
Lurer på om de 76 prosentene den skulle være lik Model 3 oppredtholdes etter dette?

Spørs vel hvordan de måler disse prosentene. Regner man antall deler og karosseriet som en del, så utgjør det jo ikke så mye...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Magnus Hansen

Sikkert bra for produksjonens del. Kanskje ikke like bra i forhold til reparasjon og dermed forsikringspremien..

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på fredag 28. februar 2020, klokken 14:28
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 27. februar 2020, klokken 23:55
Interessant om de har gjort store forandringer på karosseri.
Lurer på om de 76 prosentene den skulle være lik Model 3 oppredtholdes etter dette?

Spørs vel hvordan de måler disse prosentene. Regner man antall deler og karosseriet som en del, så utgjør det jo ikke så mye...
det er sant


Counterpointer

Sitat fra: Otkristo på lørdag 29. februar 2020, klokken 11:33
:)
Vet vi hvor store de felgene er? (Tipper 21' og det så helt passelig ut for meg, mindre vil gjøre den mindre harmonisk)

Esop

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. februar 2020, klokken 13:26
Vet vi hvor store de felgene er? (Tipper 21' og det så helt passelig ut for meg, mindre vil gjøre den mindre harmonisk)

Ser ut som 20'' Induction-felgene?


Thob

Det der er nok 20-tommerene. 21 ser ikke slik ut ( sjekk i konfiguratoren og legg inn performance så ser du forskjellen)

Counterpointer

#193
@Esop og Thob takk for svar

Sjekket på Tesla og det ser da ut som Uberturbine.......


Thob


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA