Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y in the wild

Startet av JorEl, torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:27

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Model Y får motorisert bakluke så vidt jeg har skjønt. Ut fra alle svære SUVer som kjører rundt med skiboks i tillegg, så er det vel å forvente at mange Y eiere også ønsker seg skiboks.

ToWalkOrDrive

#91
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 24. desember 2019, klokken 09:06
Model Y får motorisert bakluke så vidt jeg har skjønt. Ut fra alle svære SUVer som kjører rundt med skiboks i tillegg, så er det vel å forvente at mange Y eiere også ønsker seg skiboks.
Høres bra ut. Jeg tror forøvrig bagasjeplassen blir mye større i en Model Y enn f.eks. BMW X5 eller RAV4 pga at de har veldig høyt gulv i bagasjerommet, men og at de bruker mye av lengdens bil på panser (pga stor motor). Men, er jo klart at om en har med 4 sett slalomski så er det jo bra med takboks.

En annen ting er at elbileiere ønsker ikke takboks så mye pga økt luftmotstand / kortere rekkevidde på elbil.

En tredje ting er 3-delt baksete, som ikke alle SUV'er har.
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Sitat fra: batterimannen på mandag 23. desember 2019, klokken 20:16
Ser at enkelte lurer på hvordan det blir med baggasjeluke og taklast.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
jeg er litt spent på utsikten bakover!
(Ser ut som det blir rikelig med plass ,og kanskje skiboksen vil sitte ok på det kurvede taket også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Toalmar

Sitat fra: daktari på onsdag 25. desember 2019, klokken 11:35
jeg er litt spent på utsikten bakover!
(Ser ut som det blir rikelig med plass ,og kanskje skiboksen vil sitte ok på det kurvede taket også.
Den tror jeg blir omtrent som på model 3, litt for dårlig....
Er kanskje bortskjemt med å ha stv som andre bil, men synes model 3 har for dårlig utsikt bakover. Y er høyere ved vinduet på bakluken, men man sitter vel også høyere i bilen, så siktkurven blir forhåpentlig helt ok.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Tafsern


Toalmar

Sitat fra: Tafsern på lørdag 28. desember 2019, klokken 22:42
Model Y og 3 ved siden av hverandre: https://twitter.com/559fresnostate/status/1210264660026384384?s=21
Må si jeg liker mer og mer Model Y, jo mer jeg ser av den. Den ser ut til å få en riktig fin størrelse.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

PionerThink

Artikkel med video av bilen som det er vist bildet av lengre oppe her i tråden: https://electrek.co/2019/12/26/tesla-model-y-performance-prototype-spotted-dual-motor/
Må si den tar seg godt ut i hvitt også ???
Er det slik at hvit er standard farge nå fra Tesla, eller koster det ekstra?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

lirekassa

Vokser veldig på meg, og synes den ser bedre ut enn Model 3 nå. Håper på flere gode nyheter om at de ligger foran skjema.

Toalmar

Vokser mer og mer på meg også. Synes bilen ser bedre og bedre ut for hver drypp jeg får av den

https://www.teslarati.com/black-tesla-model-y-performance-red-brake-calipers/
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ToWalkOrDrive

#99
Sitat fra: Toalmar på onsdag 01. januar 2020, klokken 09:03
Vokser mer og mer på meg også. Synes bilen ser bedre og bedre ut for hver drypp jeg får av den

https://www.teslarati.com/black-tesla-model-y-performance-red-brake-calipers/

Synes røde bremsekalippere passer utrolig bra til svart Model Y. Går fra litt halv-kjip til ganske kul. Men så er det jo litt det med at den vel da blir en cm lavere, og kanskje stivere støtdempere...og så koster den så mye mer...og så vil den potensielt støye mer fra dekkene (jeg har Model 3 Performance, og elsker de røde bremsekalipperne, men hører veldig mye mindre støy fra 18" ContiContact 7 vinterdekk, enn 20" originale sommer-skolisser.)

Vanskelig å velge hvilken versjon. Er jo utrolig kjapp og kvikk og lettkjørt den Model 3-en....så om jeg vil bli like fornøyd med LR AWD som Performance er jo vanskelig å vite...

Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Vaduz

Jeg vurderer bytte inn min model s til en Long range model Y pga plass og muligheten til å felle ned alle seter individuelt i tillegg til rekkevidde og ladehastighet som vil være en ny verden. Eneste som er kjipt er luftfjæring og ytelsen, men kommer sikkert en akselerasjonsoppgradering til 20-30k på et tidspunkt, lite som tilsier at den behøver være tregere enn 3 og da vil alt være perfekt. Selv om model s er veldig pen da.

daktari

Hadde jeg vært Packline eller Skiguard ville jeg allerede nå pønsket ut et nytt takboks-konsept som passer godt til det veldig runde taket til Y.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

JorEl

En kjekk gjennomgang av Model Y, "in the wild"  i kronologisk rekkefølge.
https://youtu.be/Z8zm1lK916U
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA