Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y in the wild

Startet av JorEl, torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:27

« forrige - neste »

Counterpointer



Om det er på samme sted er ikke lett å se på dette bildet, men det ser ut som et godt stykke ned. Jeg synes ikke den luka ser optimal ut.

Øyvind.h

Noen har laget en 3d modell. Ser ganske riktig ut ift høyde sett mot sete, og riktig sted ift det lille vinduet på siden.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Blir i så fall en veldig praktisk og fin elbil ;)

Toalmar

Sitat fra: 1000kwh på mandag 21. oktober 2019, klokken 17:56
Blir i så fall en veldig praktisk og fin elbil ;)
Der får jeg glatt inn hundeburet også  :+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tellus

Noe av det minst pene jeg har sett. Til og med Model X fremstår som en designperle sammenlignet med Model Y.

Men enig at det nok blir en veldig praktisk bil med veldig bra rekkevidde.

JorEl

Jeg liker bilen. Ser ut som X og 3 sto litt for "tett og hett" i garasjen :P
Det jeg får ut av bildet er at jeg skal ikke ha mørke vinuer bak. Da ble den ikke pen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emphezis

Sitat fra: JorEl på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 21:19
Jeg liker bilen. Ser ut som X og 3 sto litt for "tett og hett" i garasjen :P
Det jeg får ut av bildet er at jeg skal ikke ha mørke vinuer bak. Da ble den ikke pen.
Den kommer standard med tonede vinduer bak, akkurat som X, så blir nok ikke noen mulighet til å velge bort dette.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

JorEl

Sitat fra: emphezis på torsdag 24. oktober 2019, klokken 13:41
Sitat fra: JorEl på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 21:19
Jeg liker bilen. Ser ut som X og 3 sto litt for "tett og hett" i garasjen :P
Det jeg får ut av bildet er at jeg skal ikke ha mørke vinuer bak. Da ble den ikke pen.
Den kommer standard med tonede vinduer bak, akkurat som X, så blir nok ikke noen mulighet til å velge bort dette.
Kanskje det blir finere med en annen farge på bilen, slik at de mørke vinduene passer bedre inn :-\
Uansett, blir det ikke Y med det første, siden Sen ikke er et år enda. Er så usikker hvor lenge vi beholder Sen, for jeg vet ikke om jeg tør å ha den etter 5år. Men viser det seg at den har lite feil frem til dess, så beholder vi den sikkert. Jeg har alltid hatt biler lenge uten om E-golf.(3.5år)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Her er en kjenning som visst ikke liker model-Y..
-Former GM vice chair Bob Lutz, on the other hand, has some doubts, and a lot of that has to do with the way the Model Y looks.
https://www.teslarati.com/tesla-model-y-ugly-bob-lutz-video/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

De mørke vinduene til Xen er vel det jeg er mest misfornøyd med; verst er det at det blir altfor mørkt inne. I tillegg syns jeg det ser harry ut.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

jkirkebo

#41
Sitat fra: kodax på søndag 27. oktober 2019, klokken 22:57
De mørke vinduene til Xen er vel det jeg er mest misfornøyd med; verst er det at det blir altfor mørkt inne. I tillegg syns jeg det ser harry ut.

Samme her, irriterer meg at sotete vinduer bak var standard. Jeg hadde aldri valgt det som opsjon.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Rart de har forskjellig løsning på 3 og Y.

Samco

Liker bedre bakluka på Y en mot 3 mye mere praktisk kan bli bra denne.

RuneW

Sitat fra: PionerThink på mandag 21. oktober 2019, klokken 14:49
Tror ikke bakluka er hengslet samme sted som Model 3:
https://electrek.co/2019/10/21/tesla-model-y-next-model-3-hatch/
Ser ut som det er høyere oppe der det er en markant skjøt ref bildene bakfra ???

Med andre ord, slik TM3 burde ha vært. Drit i "ubesudlet glass hele veien". Jeg elsker min TM3, men akkurat bakluka er en uheldig løsning. Det har jeg ingen problemer med å innrømme.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA