Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lakkbehandling av TMX - anbefaling?

Startet av Ahmed2810, torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:27

« forrige - neste »

Ahmed2810

Hei, jeg har kjøpt en brukt TMX 2017 med den obsidian black fargen. 1. Eier sa Athen hadde behandlet den når han kjøpte den ny. Men når jeg kjøpte den så hadde lakken flasset litt av pga steinsprut osv. Nå har bilen gått 75.000 km og jeg vil først og fremst fikse de steinsprut skadene og samtidig lakkere slik at den holder seg. Jeg kommer til å selge den om 3-4 år igjen så vil helst ikke ha noe veldig dyrt. Hva anbefaler dere at man bruker?

Jeg kan ingen ting om sånt generelt, men har hørt at ceramic coating er det beste. Vet ikke ennå med pris osv (bor i Oslo)

Et annet alternativ er foliering, men syns nå det er litt harry.

Hva anbefaler dere mtp mest utbytte og bruk av penger i forhold til bruk. Den kommer til å kjøre mye i all slags vær og må være ganske robust for å tåle de 3-4 årene jeg skal eie den.

Fint med flere alternativer.

Hva er best mtp steinsprut i lakken? Går det bort ved polering i så fall?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA