Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PTC varmeapparat på en Mercedes GLC 350e

Startet av Saq, fredag 07. oktober 2022, klokken 17:53

« forrige - neste »

Saq

Hei godtfolk. Jeg har en Mercedes GLC 350e 2016 modell hvor det er konstatert intern elektrisk feil i PTC-varmer på grunn av vanninntrenging. Jeg fikk diagnostisert bilen etter at det kom varsellampe or batteri og hybridbatteri. Dessverre er jeg rett over garantitiden så Mercedes dekker ingenting. Kostnaden for kun varmpeapparet er på 39 000 kroner så dette blir en relativt stor kostnad å utbedre. Bilen fungerer fint på bensin. Er det skadelig for bilen å kjøre med denne feilen?

Har noen andre opplevd tilsvarende problemer med denne bilen? Jeg fikk et inntrykk av at denne feilen visstnok har blitt vanlig på GLCene.

TB

Om feilen er trafikkfarlig kan det være den blir utbedret også etter garantitiden og frist for reklamasjon er passert.

Det omfatter gjerne feil på bremser, ABS, styringen, kollisjonsputer og bilbelter.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

chargedup

Hadde akkurat samme feilen på GLC 350e etter 5-6 år. PTC heater og kompressor til AC måtte byttes til i underkant av 80'. Gikk heldigvis på maskinskadeforsikringen. Var en annen lik bil med samme problem inne da min ble fikset, så er nok ikke så sjelden feil.

Om det er skadelig for bilen eller ikke vet jeg ikke, men gitt at du har feilmeldingen i rødt vil nok Mercedes fraråde deg å bruke bilen.

Vil tippe at andre kan fikse det ganske mye billigere enn Mercedes verksted. Vet at karosserideler gikk opp over 40% fra 2020-2021 på Mercedes (ifølge karosseriverksted) og vet at mekanikere i BOS kjøper alt av deler fra Ebay til sine egne biler. Hør med Mekonomen ol verksteder om de kan fikse det hvis du finner delen på Ebay.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA