Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Smart Summon - Party trick eller nyttig?

Startet av Motorwatt, torsdag 03. oktober 2019, klokken 08:37

« forrige - neste »

Lynkjapp

Sitat fra: JorEl på fredag 04. oktober 2019, klokken 13:28
Musk lover noe "silly" om et par måneder..
https://www.teslarati.com/tesla-elon-musk-smart-parking-release/

Sitatet fra Twitter er "it may be a little silly at first" og jeg tolker det bare som at funksjonen kommer til å oppføre seg litt "silly" i starten, før de får nok data til at den begynner å bli flink. Så "silly" betyr nok at den kommer til å være overdrevent forsiktig og stoppe når den blir skremt. Litt som at en engelsktalende hundeeier kan si at en som er redd hunder oppfører seg "silly" når det kommer en hund.

Så det er nok ikke snakk om noen morsomme, fjasete, subkulturelt henvisende funksjoner i SmartParking. :)

JorEl

Enig Lynkjapp.
Er faktisk imponert de gangene jeg har latt Teslaen parkere for meg. Den ene parralell-parkeringen hadde jeg ikke gjort selv. Alt for trangt for min pene bil. Men bilen viste den store Pèn, så jeg ble nyskjerrig og lot bilen parkere for meg.
Om Smart-Parking begynner å parkere for oss, og myndighetene åpner for dette, så blir det i hvert fall et enda fetere party-trick :)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 10. oktober 2019, klokken 08:33
Lite flatterende:

https://www.tek.no/artikler/slakter-tesla-smart-summon/476108

Jeg skjønner ikke hva de syter over. Selvsagt er Smart Summon uferdig. Selvsagt er det eksperimentelt. Det må jo testes og forbedres over tid.

Jeg synes journalister og til og med CR skyter spurv med kanon og lager storm i vannglass bare for å få oppmerksomhet og klikk.

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

magnetic


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA