Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Loading error Spotify

Startet av S4e, onsdag 02. oktober 2019, klokken 19:54

« forrige - neste »

S4e

Jeg opplever stadig at Spotify stopper helt opp mens den spiller. Står å spinner. Normalt klarer jeg først å få den i gang igjen hvis jeg først velger f.eks. radio og går deretter tilbake til Spotify.

Jeg har koblet til min premium konto som også brukes i Sonos uten problemer.

Andre som opplever dette?

Og i så fall er det problem med Spotify eller bilen som mister kontakt med Spotify?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Bjorn55

Jeg opplevde det samme i dag, rundt kl. 17. Jeg satt i bilen og hørte på musikk mens fruen var og shoppet. Musikken stoppet og alt bare spant. Det hjalp å restarte med å holde inn hjulene på rattet.
Jeg har aldri opplevd dette før.

GOS

Sitat fra: S4e på onsdag 02. oktober 2019, klokken 19:54
Jeg opplever stadig at Spotify stopper helt opp mens den spiller. Står å spinner. Normalt klarer jeg først å få den i gang igjen hvis jeg først velger f.eks. radio og går deretter tilbake til Spotify.

Jeg har koblet til min premium konto som også brukes i Sonos uten problemer.

Andre som opplever dette?

Og i så fall er det problem med Spotify eller bilen som mister kontakt med Spotify?
Til dels, men funker i 95% av tilfellene og gå til Radio og så tilbake til Sporify.  Om det fortsatt henger så velger jeg en av sangene/listene som ligger generelt inne på Spotify og så med en gang deretter velge blant mine spillelister. Om det fortsatt ikke (1% av gangene) virker så rebooter jeg og da er det fint.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

oxnel

Jeg har en spilleliste som har blitt borte fra Spotify i bilen.  Jeg mistenker at den er for stor, 865 låter på tilsammen 60 timer og 28 minutter.  Mulig jeg må splitte listen i to.   
Noen som har opplevd noe tilsvarende?
oxnel...

litium

Dette problemet er blitt mye større hos meg siste uker - etter v10 "Spötify". Ting som tidligere fungerte ved å klikke på radio og tilbake fungerer ikke, så ender opp med å måtte reboote. Dette skjer nesten daglig nå, begynner å bli dritt lei summen av småpiss på denne bilen.

Noen som har samme erfaringer og evt. en workaround som fungerer?

Smurfboy

Sitat fra: litium på lørdag 09. november 2019, klokken 10:29
Dette problemet er blitt mye større hos meg siste uker - etter v10 "Spötify". Ting som tidligere fungerte ved å klikke på radio og tilbake fungerer ikke, så ender opp med å måtte reboote. Dette skjer nesten daglig nå, begynner å bli dritt lei summen av småpiss på denne bilen.

Noen som har samme erfaringer og evt. en workaround som fungerer?

Samme erfaring, kun resette som funker for meg

stefse

Dette "Loading error" problemet er bortimot dagligdags her, siden starten. Jeg bestilte tilogmed time for å fikse det, men da funket det bra en periode så valgte å avlyse timen.
Det er verst hvis en prøver å skifte mellom Spotify-stasjoner, da henger det seg ofte opp. Det blir nesten slik at jeg ikke tør  å røre Spotify når den først spiller,  av frykt for at det skal slutte å virke. Resett av skjermen kan hjelpe, men ikke alltid det har noe effekt heller. Har bestilt ny time for det, men jeg tror ikke det blir bra før det endres noe i SW, eller implementeres en "restart spotify" funksjon.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Model 3 Martin

Tesla har gjort en kjempedårlig jobb med media i bilen. Både bluetooth og spotify er dårlig implementert med gamle standarder.

Spotify kan spille på flere enheter. Men da kan du bare lytte på en av gangen, og styre fra de andre. Hvis du spiller på pcen din, og så åpner på telefonen, så får du valget om å "lytte her". Tesla har ikke klart å implementere dette enda. Så ofte ender man opp med å spille spotify på en pc et annet sted. Og hvis du har spotify på mobilen, kommer plutselig mobilen til å være "master" eller hva du vil kalle det. Siden den ble koblet til en bluetooth bil, og da tar kontroll selv. Da funker ikke spotify i Tesla, fordi du bare styrer det mobilen spiller. Og du må da velge bluetooth. Men selv med bluetooth er det dårlig implementert. Hvor er spillelister? Hvor er album grafikk? Hvor er søkefunksjon?

Vi kan håpe på at det blir bedre siden, men det er ingen garanti, og det er en dårlig jobb som er gjort.

Handyman

Sitat fra: litium på lørdag 09. november 2019, klokken 10:29
Dette problemet er blitt mye større hos meg siste uker - etter v10 "Spötify". Ting som tidligere fungerte ved å klikke på radio og tilbake fungerer ikke, så ender opp med å måtte reboote. Dette skjer nesten daglig nå, begynner å bli dritt lei summen av småpiss på denne bilen.

Noen som har samme erfaringer og evt. en workaround som fungerer?
Du kan høre på radio, men det er sikkert ikke slik workaround du tenkte på ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Dieselpekk

Spotify er eneste app i bilen jeg har plagdes med siden 21. juni.
Ellers er bilen helt feilfri.

S4e

Problemet er ikke knyttet til konto i bruk av andre enheter. Byttet til abonnement som følger bilen og like mye feil.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

stefse

Det har heller ikke noe med bilens nett-tilgang, eller IP adresse å gjøre. Å koble til WiFi gir ingen endret effekt på problemet.
Det blir gjerne radio ja, men har også endt opp med å streame fra mobilen. Men det er jo som en sier, heller ikke spesielt bra implementert. Andre biler har jo hatt Car play f.eks. i mange år allerede og det fungerer bra. Tesla har jo absolutt alle muligheter til å få til en kanonbra løsning på integrasjon med telefonens apper.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

gsm2k

Kjørte nylig Bergen oslo, Spotify sluttet å fungere i Arnanipa tunnellen, og fikk ikke liv i den igjen før jeg stod parkert i Oslo. Blir mye radio på meg.
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

Handyman

Workaround?
Jeg byttet til TuenIn og lyttet et par sekunder for så å skifte tilbake til Spotify igjen.
Fungerte hver gang jeg opplevde heng.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

litium

Sitat fra: Handyman på søndag 10. november 2019, klokken 21:58
Workaround?
Jeg byttet til TuenIn og lyttet et par sekunder for så å skifte tilbake til Spotify igjen.
Fungerte hver gang jeg opplevde heng.

HEYYY!

Det funket faktisk - takk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA