Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Key Fob anyone?

Startet av JorEl, onsdag 02. oktober 2019, klokken 15:36

« forrige - neste »

TøddiVedder

Skjønner ikke poenget med den foben.
For å løse ut kabel,  er jo i værste fall bare å trykke litt på venstre bakdøråpner

RuneW

Sitat fra: ladov på onsdag 02. oktober 2019, klokken 20:07
Det eneste jeg egentlig savner ved å bruke mobilen er enkel tilgang til å løse ut ladekabelen. Når alt annet er så enkelt virker akkurat den detaljen unødvendig knotete..

Enig. Jeg må bruke "bakdør-trikset" (evt ta opp mobilen) hver gang jeg skal løse ut ladekabelen, selv om jeg har en Chargeking-kabel mer knapp. Er det noen som ikke trenger å gjøre dette?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ok67

Har TWC og må åpne døra eller bakluka for å løyse ut kabelen. Går iofs greit i og med at eg som regel har med meg sekk når eg skal på jobb og ladar bilen om natta, så eg legg berre sekken i trunken før eg tar ut ladekabelen.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Tom

Trenger ikke lukke opp bakdøra,raskt trykk på håndtaket uten at døra åpner holder....

ladov

Aldri fått til det bakdørtrikset.. :(
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

mnicolai

Har hatt FOB i 4-5 mnd. til Model 3 nå.  Savner hverken nøkkelkort eller mobil.  Kjøpte fra USA!
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3

geirci2

Sitat fra: ladov på torsdag 03. oktober 2019, klokken 18:45
Aldri fått til det bakdørtrikset.. :(

Samme her - mange forsøk, men nei...
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

olekvi

Sitat fra: RuneW på torsdag 03. oktober 2019, klokken 09:53

Enig. Jeg må bruke "bakdør-trikset" (evt ta opp mobilen) hver gang jeg skal løse ut ladekabelen, selv om jeg har en Chargeking-kabel mer knapp. Er det noen som ikke trenger å gjøre dette?

Jeg pleier å skru på klima fra appen litt før jeg går ned i garasjen, da er bilen våken og det holder å trykke på knappen på Chargeking-kabelen. 
'19 TM3P

Handyman

Sitat fra: RuneW på torsdag 03. oktober 2019, klokken 09:53
Sitat fra: ladov på onsdag 02. oktober 2019, klokken 20:07
Det eneste jeg egentlig savner ved å bruke mobilen er enkel tilgang til å løse ut ladekabelen. Når alt annet er så enkelt virker akkurat den detaljen unødvendig knotete..

Enig. Jeg må bruke "bakdør-trikset" (evt ta opp mobilen) hver gang jeg skal løse ut ladekabelen, selv om jeg har en Chargeking-kabel mer knapp. Er det noen som ikke trenger å gjøre dette?
Jeg løser alltid ut kabelen ved å trykke på knappen på UMC gen1.
Hvis man er typen som alltid har med seg telefonen, så skjønner jeg overhodet ikke hvorfor man ønske en dings til å ha i lomma, bortsett fra om man bruker frunken hele stadig. Det er kun da jeg må opp med telefonen.
Dønn stabilt med iPhone.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

#24
Virker her som om alle bruker UMC'en eller har kjøpt type2 kabel med åpner-knapp på.

For oss som har ladeboks og vanlig type 2 kabel så nytter det ikke å trykke på dør eller annet fiks fakseri. Vi må enten åpne appen, gå inn på Charging og så løse ut kabel, eller gå inn i bilen og løse den derfra. For oss er da Fob'en god å ha.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Redgarden

Sitat fra: RuneW på torsdag 03. oktober 2019, klokken 09:53
Sitat fra: ladov på onsdag 02. oktober 2019, klokken 20:07
Det eneste jeg egentlig savner ved å bruke mobilen er enkel tilgang til å løse ut ladekabelen. Når alt annet er så enkelt virker akkurat den detaljen unødvendig knotete..

Enig. Jeg må bruke "bakdør-trikset" (evt ta opp mobilen) hver gang jeg skal løse ut ladekabelen, selv om jeg har en Chargeking-kabel mer knapp. Er det noen som ikke trenger å gjøre dette?

Hos oss varierer dette med sotwareoppdateringene. Det fungerte som det skulle på  siste versjonen før v10, men nå på v10 er det som du beskriver.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Counterpointer

Sitat fra: GOS på onsdag 02. oktober 2019, klokken 21:34
Sitat fra: ladov på onsdag 02. oktober 2019, klokken 20:07
Det eneste jeg egentlig savner ved å bruke mobilen er enkel tilgang til å løse ut ladekabelen. Når alt annet er så enkelt virker akkurat den detaljen unødvendig knotete..

Samme her...og av den grunn kjøper jeg sikkert FOBen for å kunne trykke på den på samme måte som på S for å løse ut ladekabel.
Tesla skulle sett dette markedet og laget type 2 kabel med knapp og/eller  en rimelig fjernkontroll du kunne hatt i garasjen. En Fob til flere tusen er ikke et godt alternativ....

Handyman

Sitat fra: knut.aulie på søndag 06. oktober 2019, klokken 11:16
Sitat fra: GOS på onsdag 02. oktober 2019, klokken 21:34
Sitat fra: ladov på onsdag 02. oktober 2019, klokken 20:07
Det eneste jeg egentlig savner ved å bruke mobilen er enkel tilgang til å løse ut ladekabelen. Når alt annet er så enkelt virker akkurat den detaljen unødvendig knotete..
Samme her...og av den grunn kjøper jeg sikkert FOBen for å kunne trykke på den på samme måte som på S for å løse ut ladekabel.
Tesla skulle sett dette markedet og laget type 2 kabel med knapp og/eller  en rimelig fjernkontroll du kunne hatt i garasjen. En Fob til flere tusen er ikke et godt alternativ....
Som så ofte er det firmaer som ser mulighetene.
EV chargeking leverer Type 2-kabler med "Teslaknapp":
https://www.evchargeking.com/en/t2-tesla-charging-cable-3-phase-32a
De leverer også "Teslaknapp" som kan monteres i pluggen på den kabelen du allerede har:
https://www.evchargeking.com/en/tesla-retrofit-button-kit
Har ikke selv prøvd disse, men dersom jeg hadde hatt behovet, ville jeg vurdert dette fremfor FOB.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TøddiVedder

Ja, men selv med TWC må jeg som oftest bruke bakdørtrikset.

Handyman

Sitat fra: TøddiVedder på søndag 06. oktober 2019, klokken 14:04
Ja, men selv med TWC må jeg som oftest bruke bakdørtrikset.
Det har jeg ikke måttet gjøre siden lenge før sommeren en gang!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA