Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna

Startet av elall, onsdag 02. oktober 2019, klokken 14:13

« forrige - neste »

Gunnar G. T.

Sitat
Dette er svaret (svada) som Nissan svarer VG;
«...Heldigvis finnes det muligheter for å omgå noen av disse utfordringene, og mange benytter seg f.eks. av muligheten til å forhåndsinnstille varmeapparatet til et gitt klokkeslett direkte i bilen, slik at de får automatisk forhåndsvarming av bilen...»

Her inne på forumet gis (etter min mening) appen ufortjent høy verdi. Selvsagt kjedelig at appen er ustabil, men den kan jo egentlig ikke gjøre veldig mye.

Vil tro at den mest nyttige funksjonen for de aller fleste er muligheten til å skru på varmeapparatet. For de av oss som starter på jobb til samme tid hver dag, og som også slutter til fast tid, er det veldig praktisk med de to programmene i bilens meny for automatisk forhåndsvarming (jfr Nissans svar til VG). Synes ikke det klassifiserer til svada at dette faktisk for noen er et godt alternativ til appen




EV-FTW

Sitat fra: Gunnar G. T. på søndag 12. januar 2020, klokken 16:45
Sitat
Dette er svaret (svada) som Nissan svarer VG;
«...Heldigvis finnes det muligheter for å omgå noen av disse utfordringene, og mange benytter seg f.eks. av muligheten til å forhåndsinnstille varmeapparatet til et gitt klokkeslett direkte i bilen, slik at de får automatisk forhåndsvarming av bilen...»

Her inne på forumet gis (etter min mening) appen ufortjent høy verdi. Selvsagt kjedelig at appen er ustabil, men den kan jo egentlig ikke gjøre veldig mye.

Vil tro at den mest nyttige funksjonen for de aller fleste er muligheten til å skru på varmeapparatet. For de av oss som starter på jobb til samme tid hver dag, og som også slutter til fast tid, er det veldig praktisk med de to programmene i bilens meny for automatisk forhåndsvarming (jfr Nissans svar til VG). Synes ikke det klassifiserer til svada at dette faktisk for noen er et godt alternativ til appen

Er sterkt uenig med deg. Er nok av ganger jeg ikke reiser til faste tider. Om det er når jeg er på tur i byen, skogen, på fjellet. Det er enormt greit å da gå inn på app, skru på varmen i bilen, eller sette et tidspunkt når jeg vet jeg er tilbake fra tur.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

elall

Vel, i mitt tilfelle har appen eller you+nissan aldri fungert. Hverken forhandler eller Nissan kundeservice har fått den til å virke.

thomasez

Appen kunne hatt mer funksjonalitet, men den har det viktigste.

Det den ikke har er infrastruktur som fungerer og det er rett og slett elendig.

Når de først påstår at bilen skal ha en app får suppa for pokker funke! Da er ikke en Raspberry PI eller to nok. Jeg hadde kjørt butikken og Nissan hardt om de ikke hadde fått appen til å funke selv om jeg bare bruker den et par ganger i måneden og knapt nok det.

Det er en del av bilen vi har betalt for og da får de levere.

Gunnar G. T.

Sitat fra: Øyst1 på søndag 12. januar 2020, klokken 17:32
.... Det er enormt greit å da gå inn på app, skru på varmen i bilen,
eller sette et tidspunkt når jeg vet jeg er tilbake fra tur
(min utheving)

Kan man sette tidspunkt fram i tid via appen? Det er app-funksjonalitet jeg ikke har funnet. Derimot: Hvis man vet når man kommer tilbake etter en tur kan man jo sette dette tidspunktet direkte i bilens meny...

Min erfaring så langt er at appen er treg, samt at det av og til er umulig å få kontakt med bilen, og slik bør det selvsagt ikke være. Forhåpentligvis blir appen mer funksjonsrik etterhvert (og dermed også litt mer nyttig), og da blir det viktig at Nissan samtidig sørger for å få denne tjenesten kjappere og mer stabil.

EV-FTW

Nå kan jeg kun uttale meg om appen som jeg brukte på min Leaf30. Der kunne man sette tidspunkt i app. Var jeg på skitur, og så underveis at jeg ville være tilbake ca 14:30, kunne jeg gå inn på app og stille dette inn.
Klart du kan gjøre slikt i bilen, men er ikke alltid en har kontroll på når en er tilbake, og da er app veldig bra.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

sdhweb

Sitat fra: Gunnar G. T. på søndag 12. januar 2020, klokken 23:48

Forhåpentligvis blir appen mer funksjonsrik etterhvert (og dermed også litt mer nyttig), og da blir det viktig at Nissan samtidig sørger for å få denne tjenesten kjappere og mer stabil.

Det kommer neppe til å skje, dessverre  >:( Jeg håper det samme som deg, men basert på historikk og hvordan ting er nå har jeg ikke troa.

svmell

2018 LE

I dag satte appen ny rekord i innlogging og vise status. Ca 15 sek.
Det er også tilgjengelig funksjonen «Sett tidtaker» på siden for klimakontroll. Har ikke testet den.

Gunnar G. T.

Sitat fra: svmell på tirsdag 14. januar 2020, klokken 12:27
...Det er også tilgjengelig funksjonen «Sett tidtaker» på siden for klimakontroll...

Ser av omtalen og skjermbilder i Google Play at den gamle appen (for Leaf 2010 til mai 2019) har «sett tidtaker»-valg. I den nye NC-appen derimot (som vi med Leaf nyere enn mai 2019 må bruke) finner jeg ikke slik funksjonalitet.

EV-FTW

Sitat fra: Gunnar G. T. på tirsdag 14. januar 2020, klokken 17:14
Sitat fra: svmell på tirsdag 14. januar 2020, klokken 12:27
...Det er også tilgjengelig funksjonen «Sett tidtaker» på siden for klimakontroll...

Ser av omtalen og skjermbilder i Google Play at den gamle appen (for Leaf 2010 til mai 2019) har «sett tidtaker»-valg. I den nye NC-appen derimot (som vi med Leaf nyere enn mai 2019 må bruke) finner jeg ikke slik funksjonalitet.

Ja det var jo smart av Nissan å fjerne den funksjonen🤔
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Leaf 2019

Jeg kjøpte også ny bil 62 Kw som jeg hentet 19 september. Bare tull med Appen... Får ikke logget meg på. Andre ganger åpnes i feil bilde. Har vært hos Mobile i Skien som har ringt Nissan. Har så i etterkant sendt mail til Nissan og de har mottatt type tlf. jeg har og ingen ting hjelper..... Nå har jeg rett og slett gitt opp.
Tom Pedersen

Leaf 2019

Ikke bare appen som ikke virker for meg..... Siden jeg hentet bilen 19 september hos Mobile i Skien har jeg hatt flere tilfeller av at bilen bremser helt plutselig opp. Det skjer ca hver 3 uke og i lav fart. Har også et problem når jeg svinger til venstre i lav fart kommer det en skrape / banke lyd på høyre side foran. Virker som det kommer fra julet og Mobile har sett på begge tilfellene men finner ikke feil. Noen her som har opplevd det samme så fint om du sender meg en sms på 90185976
Tom Pedersen

elhansen

Appen på min 2018 fungerer for det meste. Men mellom 0730-0800 i ukedagene må jeg kanskje prøve 2 ganger. Bruker den til å starte varmer før avreise.

lrhanssen

#43
Sitat fra: Leaf 2019 på torsdag 16. januar 2020, klokken 09:04
Ikke bare appen som ikke virker for meg..... Siden jeg hentet bilen 19 september hos Mobile i Skien har jeg hatt flere tilfeller av at bilen bremser helt plutselig opp. Det skjer ca hver 3 uke og i lav fart. Har også et problem når jeg svinger til venstre i lav fart kommer det en skrape / banke lyd på høyre side foran. Virker som det kommer fra julet og Mobile har sett på begge tilfellene men finner ikke feil. Noen her som har opplevd det samme så fint om du sender meg en sms på 90185976

Jeg har opplevd 1 gang at bilen bremset helt opp i lav fart og 2 ganger skrapelyd når jeg har svingt. Den ene gangen var det mot venstre(andre gangen husker jeg ikke om det var H eller V.
Har sendt deg sms


Sent from my iPhone using Tapatalk

sdhweb

Hei Leaf 2019 og lrhanssen:

Jeg har også hørt sånn skrapelyd 4 ganger på min Leaf som er 3 uker gammel. Har dere funnet ut av noe mere her?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA