Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna

Startet av elall, onsdag 02. oktober 2019, klokken 14:13

« forrige - neste »

EV-FTW

Ikke bare Nissan som har problemer med appen.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4qlmqE/klagestorm-mot-audi-etter-app-trbbel-for-el-suv

Forskjellen er vel bare at Audi sine kunder ikke godtar det, og raser mot Audi, og de ordner tydeligvis opp.

Nissan derimot har aldri hatt en app som fungerer, selv etter flere år med klager fra kundene, likevel har det ikke blitt fikset ei heller hatt store oppslag i avisene!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

1000kwh

Sitat fra: Øyst1 på fredag 01. november 2019, klokken 16:47
Ikke bare Nissan som har problemer med appen.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4qlmqE/klagestorm-mot-audi-etter-app-trbbel-for-el-suv

Forskjellen er vel bare at Audi sine kunder ikke godtar det, og raser mot Audi, og de ordner tydeligvis opp.

Nissan derimot har aldri hatt en app som fungerer, selv etter flere år med klager fra kundene, likevel har det ikke blitt fikset ei heller hatt store oppslag i avisene!
Det blir nok ikke bra før de innser at appen er del av ryggraden til bilen.

lrhanssen

Jeg sliter også med appen.
Først ved opprettelse av kontoen for å kunne starte å bruke appen.
Jeg måtte opprette bruker 3 ganger før jeg fikk verifisert den. Dette pga. den automatiske mailen du skulle få tilsendt på mail for å bekrefte mailen kom flere timer etterpå og da var linken allerede utløpt siden den kun er gyldig i 30 minutter.
Så gikk det tilslutt og jeg fikk opprette konto.
Så virket appen bra i et par uker. Nå så sliter jeg med å få oppdatert og den vil ikke fjernstyre varmen.
Utrolig frustrerende. Hva skal man gjøre...?
Jeg også har Tekna 62kWh.



Sent from my iPhone using Tapatalk

kaffer

Hei
Det er bare en ting om "nisse" app'n;
Den er stabil, ustabil.

Er det noen som vet hvor alle feilmeldingene ender, det er ikke i Oslo regner jeg med!
Er det noen der ute som kan tipse pressen, men de gidder vel ikke skrive om Nissan sin dårlige kvalitet. Har byttet varmeapp/vifte, da den kom defekt. Passasjerstol skarmler og baklukedempere knirker...................

BladeRunner

Hei

Noen oppdateringer på denne?
Jeg har en Leaf 2019 kjøpt i september. Slik jeg forstår det er ikke nissan connect lengre for oss som har bil etter mai 2019. You+NISSAN og NISSANCONNECT EV gir ingen informasjon av nytte. Appen (android) som andre benytter (NissanConnect EV) fungerer ikke. Det gjelder også 3-parts applikasjoner som MyLeaf.
Derimot """fungerer""" den nye appen:    
NissanConnect Services (https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.nissan.nissanconnect.services&gl=NO)

Appen er slik jeg oppfatter det like full av problemer som NissanConnect EV og vi kan heller ikke ty til 3parts programvare.... På en skjerm kan det stå at den ikke greier å hente batteristatus, men på en annen har den oppdatert info. Det har blitt en rutine å tvinge omstart av appen før jeg åpner den. Oppstart av HVAC er tilfeldig og gir dårlig feedback på status i appen, som er helt utrolig når de faktisk har greid å kontakte bilen lenge nok til å starte oppvarming.

/Kim Tommy


hemi


flashback

På min 40 kWh Leaf fungerer styring av klima dersom ladekabel ikke er koblet til. Da feiler den aldri.

Når ladekabel er koblet til feiler den alltid. Hvis jeg skal kjøre innen 15 min (eller hva som er maks tid for klima uten kabel) starter den klima så fort jeg låser opp/tar ut ladekabelen.

Kunne kanskje skjønt det hvis det var motsatt. Har vært sånn i flere måneder. Når jeg kjøpte bilen for et år siden fungerte det uavhengig av ladekabel.

elall

Her kommer en liten oppdatering.

Fremdeles (5 måneder etter kjøp) får jeg ikke tilgang til Nissan Connect eller å logge på you+nissan. Jeg har vert i kontakt med kundeservice utallige ganger. Forhandler har også purret på svar. Teknisk avdeling i Nissan har prøvd å fikse feilen, men er ikke kommet noe nærmere en løsning.

Jeg har fått beskjed om at saken er høyt prioritert, men etter min opplevelse med Nissan kundeservice har jeg liten tro på at de finner noen løsning. Det går ofte 3-4 uker mellom hver gang de svarer på epost, eller tar kontakt per tlf.

Er det virkelig ingen mulighet for meg å få heve kjøpet på dette grunnlaget? Jeg har betalt over 400k for en Nissan Tekna.. og har fra dag en ikke hatt tilgang til Nissan Connect. Når Nissan kundeservice kom inn i bildet rotet de det enda mer til, og jeg får nå ikke engang logget på med min bruker. Slik har det vert siden jeg kjøpte bilen i august/september.

hemi

Det hadde for meg vært en vesentlig mangel.

Jeg har iaf prøvd i denn tråden å advare mot nissan.

sdhweb

Appen er dessverre helt ubrukelig. Er det noen som har forsøkt å kontakte media? Det kan jo hende at de gidder å skrive om det.

kaffer

Hei

Jeg har sendt en melding til VG vedr. app'n. Dette etter å ha feilmeldt den til Nissan 3 ganger. Dette er svaret (svada) som Nissan svarer VG;

" Det stemmer at vi har opplevd noen utfordringer med appen til vår LEAF. Flertallet av kundene er imidlertid godt fornøyde med den. Men så viser det seg å være ulike utfordringer knyttet til innlogging, aktivering og bruk for enkelte kunder. Heldigvis finnes det muligheter for å omgå noen av disse utfordringene, og mange benytter seg f.eks. av muligheten til å forhåndsinnstille varmeapparatet til et gitt klokkeslett direkte i bilen, slik at de får automatisk forhåndsvarming av bilen på morgenen. Nissan erkjenner viktigheten av NissanConnect EV-applikasjonen for våre LEAF-kunder, og vi er klar over situasjonen. Nissan er opptatt av å levere kvalitet og en god opplevelse for våre kunder.
Problemstillingen med appen er noe det jobbes hardt med å finne en snarlig løsning på i hele organisasjonen, og vi beklager problemene enkelte av kundene våre nå opplever."

Jeg har i dag feilmeldt app'n igjen og skal i tilegg klage hos forhandler (som sikkert hater meg). Kan derfor anbefale at kjøp av Leaf bør vurderes to ganger hvis en ønsker varm bil om morgen.

App'n er igjen feilmeldt i dag da siste oppdatering på denne er 2 dager gammel, dvs at den virket for noen dager siden. Er jeg ikke heldig!

Ha en god dag.

Thomas Parsli

Jeg ga opp 2013 når det ble åpenbart at Nissan ikke evnet å fikse problemene.

Vi kjøper neppe Nissan igjen...

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

hemi

Jeg solgte driten, for jeg bruker appen *hver dag* også når bilen står i garasjen.

Komme til varm bil, du vet er fullada, er en bra ting.

Leaf eiere er for å være litt slem kanskje de som har kjørt toyota corolla eller ymse annen billig drit før, og ikke vet bedre. Flere har jo skrevet om hvor komfortabel den er, og hvor bra kjøreegenskaper....... dette er folk uten mye referansegrunnlag.

Thomas Parsli

Sitat fra: hemi på tirsdag 07. januar 2020, klokken 10:18
Leaf eiere er for å være litt slem kanskje de som har kjørt toyota corolla eller ymse annen billig drit før, og ikke vet bedre.

Nå er du nok mest slem mot deg selv...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

elall

#29
Det skal sies at jeg er fornøyd med bilen og komforten, men det irriterert meg at min Leaf Tekna 2019 enda ikke har tilgang til Nissan connect eller You+Nissan, et halvt år etter kjøp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA