Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna

Startet av elall, onsdag 02. oktober 2019, klokken 14:13

« forrige - neste »

elall

Hei,
helt siden jeg kjøpte bilen min for 2 mnd siden, en helt ny Nissan Leaf 62kw Tekna har jeg hatt problemer med å legge inn Nissan Connect-appen. Jeg får følgende feilmelding (se vedlegg).
Både forhandler og Nissan-kundeservice har forsøkt å hjelpe med med å komme med tips.. men jeg har ikke kommet noe videre. Hva gjør jeg..? Jeg vurderer faktisk å selge bilen om de ikke får fikset dette. Har brukt ufattelig mange timer på det.. og er temmelig lei.

Leaftekna2018

Prøv å hev kjøpet..

Det er dessverre eneste måten de kan få opp øynene på..
For noen så er appstyring både nytt og innovativt og man har lyst å ha det, og velger å kjøpe..

Hvis du ble fortalt før du kjøpte at appen finnes men fungerer ikke,ville du uansett kjøpt?

Jeg ville ikke kjøpt da..
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

EV-FTW

Det ordner seg nok, men dessverre er ikke Nissan og app en god kombinasjon. Hadde håpet det forbedret seg på den nye, men jevnt over er det ganske dårlig og tregt, når det en sjelden gang virker.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Dudi

Dette har nok ikke noe med bilene gjøre. Det er infrastrukturen på systemet som ligger bak. Dvs at alle med leaf er plaget av dette.

elall

Hei,
jeg gjennopptar denne tråden.

Fremdeles får jeg ikke brukt Nissan Connect appen, etter snart 3 mnd. Etter mye frem og tilbake med Nissan kundeservice har de nå rotet det virkelig til; Det startet med at jeg fikk feilmelding når jeg skulle legge til bilen i appen, men nå får jeg hverken logget på Nissan Connect (app) eller Login Nissan+You. Jeg mottar heller ikke ny passord når jeg ber å om få tilsendt nytt ("Glemt passord")

Jeg har mistet helt troen på at Nissan kan få fikset opp dette. E-post tråden med Nissan kundeservice begynner nå å telle ganske mange sider.. og de har ikke kommet noe nærmere en løsning. Jeg har også bedt om å få snakket direkte med en tekniker, men det lar seg visst ikke gjøre. Jeg er teknisk kompetent (Ingeniør-utdannet) og har prøvd alt Nissan har bedt meg om å gjøre. Når har det gått 3 uker siden forrige løsningsforlsag fra Nissan.

Hvordan bør jeg gå frem nå..? Jeg merke jeg har mest lyst til å heve kjøpet... Er det en mulighet jeg kan benytte meg av?

Jeg har en Nissan Tekna 62kw (maks utstyr versjon).. men pga at jeg ikke kan benytte meg av appen har jeg kjøpt et produkt med store mangler.. (?) Hvilke rettigheter har jeg?

Leaftekna2018

Start prosessen med at du ønsker å heve kjøpet..mulig de begynner å høre etter når de melder dette videre oppover systemet
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

elall


Thomas Parsli

At Nissan Connect ikke fungerer er dessverre ikke god nok grunn til heving :/

Jeg ville reklamert skriftlig til forhandler og krevd en verkstedtime senest neste uke, siden dette har pågått i tre måneder er ikke det urimelig. Du kan også kontakte Nissan Nordic.

Gjør du dette kostbart nok for Nissan, blir det fikset.

Samtidig kan det være lurt å kontakte Forbrukerrådet (23 400 500) for råd.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

elall

Ok, det skal jeg gjøre.
En ting er ihvertfall sikkert. Hadde jeg på forhånd visst at jeg ikke kunne bruke Nissan Connect hadde jeg aldri kjøpt en Tekna til nærmere 400k.

Thomas Parsli

Sitat fra: elall på onsdag 30. oktober 2019, klokken 21:40
En ting er ihvertfall sikkert. Hadde jeg på forhånd visst at jeg ikke kunne bruke Nissan Connect hadde jeg aldri kjøpt en Tekna til nærmere 400k.

Selvfølgelig skal du kunne bruke Nissan Connect, dette må bare eskaleres til du kommer til en kompetent person.

Du opplever nå den kundeservicen som gjør at vi aldri kjøper Nissan igjen -eller kjøper noe som helst av BNH. Det er flere andre på forumet med samme erfaring...

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

elall

Ja, blir ikke Nissan på meg heller neste gang. Skulle tro at man fikk oppleve bedre kundeservice når man kjøper en "gjennstand" til flere hundre tusen kroner.

Når det gjelder pågående sak vedr Nissan Connect har jeg iløpet av det 3 månedene opplevd at de har bedt meg sende inn screenshot av samme feilmelding tre ganger. Med andre ord har de ikke lest flere av de foregående svarene jeg har sendt. Det gjør det bare ekstra provoserende.

hemi

Jeg solgte min leaf 40, appen virket 5% av tiden + mye ymse.

Veldig lite imponert over bil/prosess/app/hele greia.

EV-FTW

Akkurat når det kommer til app. Kan en trygt si at Nissan virkelig sliter. De har aldri hatt en app som fungerer noe særlig. Den er utrolig treg og svært ustabil.
Skulle tro de hadde lært noe etter så mange år, men nei.

Leaf er bra på mange andre områder da.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

hemi

Lite feil, det er vel eneste bra når man ser på konkurransen og hva annet man får for samme kroner.

elall

Er det forresten noen som får tilsendt passord om man går til https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus.html og klikker "husker ikke passord" og taster inn sin epost?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA