Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, onsdag 02. oktober 2019, klokken 07:48

« forrige - neste »

T-3

Sitat fra: Ewout på mandag 11. november 2019, klokken 18:56
Sitat fra: Slarre40 på mandag 11. november 2019, klokken 13:14
Nå har til og med midlertidig vognkort kommet på epost. Det blir EV**** :-)

Fortsatt EV*****? ::) Har sett allerede mange EB***** her på Østlandet. Er det vanlig at andre landsdeler fortsatt har EV igjen?

Lærer nye ting hver dag... :)

Forhandlerne booker opp lange serier som de sitter på. Så vidt jeg vet ble EB 10000 brukt av Møller allerede i august.

T-3

På ett eller annet tidspunkt blir de fleste nye biler elbiler, og da er ikke skiltserien som starter på E bærekraftig. Burde kanskje innført det tyske systemet hvor det føyes til en E til slutt i bilnummeret, så kunne det også vært B for bensin, D for diesel og H for hydrogen. Drivstoffet får jo mer og mer å si for bompenger etc.

Thor André Andersen

Sitat fra: ThomasR på mandag 11. november 2019, klokken 20:12
Bestilte en TM3P 15. oktober med levering i Sandnes.
VIN i kildekoden nå - 581xxx
Hva slags specs har du bestilt med? Venter fortsatt på VIN jeg. Bestilte 16. Aug. Faktisk helt utrolig at Tesla kan estimere August også sitter jeg her etter 3 mnd ;(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Venter på Tesla Model 3 LR/AWD/Sort/Sort/HF

ThomasR

Sitat fra: Thor André Andersen på mandag 11. november 2019, klokken 21:54
Sitat fra: ThomasR på mandag 11. november 2019, klokken 20:12
Bestilte en TM3P 15. oktober med levering i Sandnes.
VIN i kildekoden nå - 581xxx
Hva slags specs har du bestilt med? Venter fortsatt på VIN jeg. Bestilte 16. Aug. Faktisk helt utrolig at Tesla kan estimere August også sitter jeg her etter 3 mnd ;(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bestilte sort bil med hvitt interiør. Ellers enn det fikk jeg med nye grå felger selv om jeg bestilte et par dager før disse ble standard.
Nabomannen på jobb bestilte samme dag og har også fått VIN og leveringsdato (dåg på epost (det har ikke jeg)). Det var en LR med HF. Ellers vet jeg ikke.
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

Smekk

Fikk mail om estimert levering 1-8.Desember, Drammen. Bestilt 22.10.2019. TM3 LR AWD, hvit lakk og sort interiør.
TMYP 22 - Bestilt
E-Golf - 19
TM3 AWD Long Range- 19

Thor André Andersen

Da her jeg endelig fått Mail om estimert levering også. 11. - 18. Desember i Drammen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Venter på Tesla Model 3 LR/AWD/Sort/Sort/HF

Stylus

Sitat fra: Smekk på tirsdag 12. november 2019, klokken 00:27
Fikk mail om estimert levering 1-8.Desember, Drammen. Bestilt 22.10.2019. TM3 LR AWD, hvit lakk og sort interiør.

Jeg bestilte uken etter deg, og har ikke fått beskjed om noe. Er uansett for tidlig å bli alt for utålmodig for min del, selv om jeg gleder meg veldig!
Estimert levering da jeg bestilte var november, men selger sa desember var mer sannsynlig.

grini

Sitat fra: Thor André Andersen på tirsdag 12. november 2019, klokken 09:43
Da her jeg endelig fått Mail om estimert levering også. 11. - 18. Desember i Drammen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei Thor, fikk du mail idag?
Jeg fikk vin i kildekode for nærmere 2 uker siden. Fortsatt ingen mail eller oppdatering på nettsiden. Hun mente da at bilen muligens var i Belgia. Det kommer et skip inatt har jeg skjønt. Krysser fingrene for at den er på denne båten. Men synes det er merkelig at jeg ikke har hørt noe mer.
For ordens skyld bestilte jeg hvit/sort performance den 24 sept.

Thor André Andersen

Sitat fra: grini på tirsdag 12. november 2019, klokken 15:05
Sitat fra: Thor André Andersen på tirsdag 12. november 2019, klokken 09:43
Da her jeg endelig fått Mail om estimert levering også. 11. - 18. Desember i Drammen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei Thor, fikk du mail idag?
Jeg fikk vin i kildekode for nærmere 2 uker siden. Fortsatt ingen mail eller oppdatering på nettsiden. Hun mente da at bilen muligens var i Belgia. Det kommer et skip inatt har jeg skjønt. Krysser fingrene for at den er på denne båten. Men synes det er merkelig at jeg ikke har hørt noe mer.
For ordens skyld bestilte jeg hvit/sort performance den 24 sept.
Fikk Mail i dag ja. Har ikke fått sjekket VIN. Bestilte 16. Aug.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Venter på Tesla Model 3 LR/AWD/Sort/Sort/HF

Thouen

#84
Da var VIN i kildekode. 588xxx

Bestilt 01.11. TM3 Performance. Svart/Svart konfigurasjon.

Venter spent på leveringsdato :)
2020 Tesla Model 3 Performance

ThomasR

Sitat fra: ThomasR på mandag 11. november 2019, klokken 20:12
Bestilte en TM3P 15. oktober med levering i Sandnes.
VIN i kildekoden nå - 581xxx

Liten oppdatering. Ringte til Tesla da jeg ikke har fått noen bekreftelse på bil etc enn det som står i kildekoden. Fikk opplyst om at bilen var i Belgia akkurat nå og at den var forventet til levering på Sandnes rundt den 20. desember.
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

emurof

Sitat fra: T-3 på mandag 11. november 2019, klokken 20:22
På ett eller annet tidspunkt blir de fleste nye biler elbiler, og da er ikke skiltserien som starter på E bærekraftig. Burde kanskje innført det tyske systemet hvor det føyes til en E til slutt i bilnummeret, så kunne det også vært B for bensin, D for diesel og H for hydrogen. Drivstoffet får jo mer og mer å si for bompenger etc.

Det blir dyrt å endre formatet på bilskilter, vil jeg tro. Antakelig er det mange gamle og utdaterte systemer der ute som er "hardkodet" til formatet vi bruker nå.

Når det er sagt, er det ingenting som tyder på at de faktisk ser på en mer permanent løsning på dette? Det bør være mulig å skille mellom elbiler og andre typer biler uten at man må binde seg til noen begrensede bokstavkombinasjoner.

CCTesla

Sitat fra: ThomasR på onsdag 13. november 2019, klokken 09:30
Sitat fra: ThomasR på mandag 11. november 2019, klokken 20:12
Bestilte en TM3P 15. oktober med levering i Sandnes.
VIN i kildekoden nå - 581xxx

Liten oppdatering. Ringte til Tesla da jeg ikke har fått noen bekreftelse på bil etc enn det som står i kildekoden. Fikk opplyst om at bilen var i Belgia akkurat nå og at den var forventet til levering på Sandnes rundt den 20. desember.

Hvilket telefonnummer brukte du?

Takk

ThomasR

Sitat fra: CCTesla på onsdag 13. november 2019, klokken 14:58
Sitat fra: ThomasR på onsdag 13. november 2019, klokken 09:30
Sitat fra: ThomasR på mandag 11. november 2019, klokken 20:12
Bestilte en TM3P 15. oktober med levering i Sandnes.
VIN i kildekoden nå - 581xxx

Liten oppdatering. Ringte til Tesla da jeg ikke har fått noen bekreftelse på bil etc enn det som står i kildekoden. Fikk opplyst om at bilen var i Belgia akkurat nå og at den var forventet til levering på Sandnes rundt den 20. desember.

Hvilket telefonnummer brukte du?

Takk

Ringte 23 96 02 85
Er vel det normale nummeret man ringer for å komme i kontakt med Tesla i Norge. Har brukt det ved flere anledninger i alle fall.
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

jlan

#89
Sitat fra: T-3 på mandag 11. november 2019, klokken 20:22
På ett eller annet tidspunkt blir de fleste nye biler elbiler, og da er ikke skiltserien som starter på E bærekraftig. Burde kanskje innført det tyske systemet hvor det føyes til en E til slutt i bilnummeret, så kunne det også vært B for bensin, D for diesel og H for hydrogen. Drivstoffet får jo mer og mer å si for bompenger etc.
Prøveskilt har allerede fått tre bokstaver, så det er kanskje den veien det går. Med tre bokstaver av de 20 som brukes og firesifret tall >999 vil det være 3.6 millioner kombinasjoner med E som første bokstav.

Men det er også tatt i bruk en siste bokstav, for tilhenger. Tre bokstaver, tresifret tall og en E til slutt gir 7.2 millioner kombinasjoner

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA