Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

16. oktober er datoen bilen skal vises først gang. Antatt pris?

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 01. oktober 2019, klokken 22:50

« forrige - neste »

Pit

Sitat fra: s3xy på onsdag 16. oktober 2019, klokken 21:35
Sannsynligvis blir rekkevidden veldig like Polestar 2 når den blir offisiell testet og bekreftet..
Vil tro rekkevidden blir noe dårligere grunnet tilsynelatende dårligere aerodynamikk.
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

s3xy

Sitat fra: Pit på torsdag 17. oktober 2019, klokken 15:41
Sitat fra: s3xy på onsdag 16. oktober 2019, klokken 21:35
Sannsynligvis blir rekkevidden veldig like Polestar 2 når den blir offisiell testet og bekreftet..
Vil tro rekkevidden blir noe dårligere grunnet tilsynelatende dårligere aerodynamikk.

Enig i det! Men hvis Ps2 har rekkevidde på 500km, tenker jeg at XC40 ender opp over 450 iallefall...

Chimp

Enig i at 50 km forskjell virker plausibelt. 500 km rekkevidde som polestar går for blir nok snart nedjustert til 450:) så da er 400 for volvo en god antakelse. Men sjekk EPA som de sa er 320km, hvis det stemmer blir det litt for kort vinterrekkevidde for hvermannsen

Øyvind.h

EPA er vel ganske streng? Med 75kWh netto kapasitet er den vel i hvert fall på høyde med s75D og X90d. Antakelig går den litt lenger enn Kona og eNiro også.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Chimp

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 17. oktober 2019, klokken 17:49
EPA er vel ganske streng?

Ja, streng men kjører du mye motorvei er den reell rekkevidde. Mer blandet kjøring er nok et sted mellom EPA og WLTP riktigere ja.

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 17. oktober 2019, klokken 17:49
Med 75kWh netto kapasitet er den vel i hvert fall på høyde med s75D og X90d. Antakelig går den litt lenger enn Kona og eNiro også.

Vet ikke helt. Koreanerne er mestere på lette biler med lavt forbruk. De har halvparten så mange hester, noe som spiller veldig inn. Regner med stålkarosseri fra svenskene.
Tesla er best på elbil mtp aero/forbruk, volvo er nybegynnere med høy cw (0,34 på fossilversjonen) og ikke samme erfaring med motor i elbil. Du ser det også på jaguar som nå etter 1 år i gamet skal komme med en rekkeviddeoppdatering fordi det tar tid å bli god på dette.



Trond.m

Fikk beskjed om at de allerede har begynt å skrive kontrakter.
Litt rart, siden det er relativt lite informasjon om bilen som er kjent.

lirekassa

Sitat fra: TM på torsdag 17. oktober 2019, klokken 18:20
Fikk beskjed om at de allerede har begynt å skrive kontrakter.
Litt rart, siden det er relativt lite informasjon om bilen som er kjent.

Hmm, trodde det sto fra uke 3 2020...

lirekassa

Sitat fra: Pit på torsdag 17. oktober 2019, klokken 15:41
Sitat fra: s3xy på onsdag 16. oktober 2019, klokken 21:35
Sannsynligvis blir rekkevidden veldig like Polestar 2 når den blir offisiell testet og bekreftet..
Vil tro rekkevidden blir noe dårligere grunnet tilsynelatende dårligere aerodynamikk.

0,34 Cd på fossilversjonen, så de burde kanskje tenkt litt nytt omkring designet. Ser veldig like ut.

Chimp


B142

Sitat fra: TM på torsdag 17. oktober 2019, klokken 18:20
Fikk beskjed om at de allerede har begynt å skrive kontrakter.
Litt rart, siden det er relativt lite informasjon om bilen som er kjent.

Jeg skrev kontrakt i går.

Trond.m

Jeg også. Men det er kontrakt lokalt med forhandler, så rekkefølgen i Volvo sitt system vil ikke nødvendigvis samsvare med kontraktsdato. En forhandler med få kontrakten kan vel få lagt inn sine biler med høyere prioritet en som på legge inn flere hundre.

B142

Sitat fra: TM på fredag 18. oktober 2019, klokken 12:31
Jeg også. Men det er kontrakt lokalt med forhandler, så rekkefølgen i Volvo sitt system vil ikke nødvendigvis samsvare med kontraktsdato. En forhandler med få kontrakten kan vel få lagt inn sine biler med høyere prioritet en som på legge inn flere hundre.

I min kontrakt så står det at bilene bestilles i kronologisk rekkefølge ift kontraktsdato.

Trond.m

Ja i min også. Forhandleren legger dem nok inn i den rekkefølgen, men jeg forstod på Volvo at dette er et initiativ fra forhandlerne. Andre forhandlere uten ventelister vil vel også kunne legge inn ordrer når det sentrale ordresystemet er åpnet. Det vil nok legges inn mange hundre ordrer første dagen, så hvordan rekkefølgen da skal kontrolleres gjenstår å se.

torlie

Til dere som har signert kontrakt; har dere valgt noe ekstra utstyr?
Eller kan dere revidere kontrakten uke 3 2020?

Liker bilen, men venter fortsatt på Skoda som jeg håper blir noe større med ca tilsvarende rekkevidde, dog noe dårligere ytelse mest sannsynlig.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Chimp

Dårlig opplegg at enkelte sitter og skriver kontrakter, dårlig kommunikasjon utad fra Volvo som sier uke 3 2020.
Kjipt å skrive kontrakt så lenge før som man ikke kan bryte, høy risiko mtp rekkevidde/ladefart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA