Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

My ZE Online nede?

Startet av Svein_H, mandag 04. november 2019, klokken 18:03

« forrige - neste »

Svein_H

Har prøvd å logge inn på My ZE Online gjentatte ganger i ettermiddag, men får bare melding om serverfeil. Den samme meldingen dukker også jevnlig opp når man f.eks endrer ladeplanleggeren, uten at det nødvendigvis er noe galt, så da lurer jeg på om andre også opplever det samme eller om de får logget inn uten problemer?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Amund_Lavik

Severfeil får eg alltid, men får opp status og sette på ac. Men ladekalender har eg aldri fått til.



Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


Svein_H

Kom inn nå, omsider, og det var nettopp ladekalenderen jeg skulle endre på.

Jeg slet også med å komme igang med den, hva er det du ikke får til?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Amund_Lavik

Får berre "ukjent feil". Og ingenting blir lagret eller overført til bilen.

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


Svein_H

OK, skal sjekke mailhistorikken min, mener det var et par ting vi gjorde som omsider fikk det til å funke. Kommer tilbake om det.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

bårdk

Vet ikke om det gjelder det samme (har forsøkt en egen tråd, men ikke fått noen svar), men jeg mangler nettverkstilkobling og får derfor ikke oppdatert trafikkinformasjon lenger (f.eks. om kø og ulykker) - dette til tross for at jeg får beskjed om at jeg er tilkoblet når jeg starter bilen.

Svein_H

Har du prøvd en omstart av systemet (5 trykk på hjem-knappen når systemet er påslått)? Har du ikke nettverk får du jo naturlig nok ikke brukt ladeplanleggeren på My ZE Online, mine nettverksproblemer ble løst ved en systemoppdatering.

Er ladeplanleggeren aktiv i bilen? Problemet mitt var at ladeplanleggeren i bilen var grået ut, og på My ZE Online fantes det ingen ladeplanlegger i det hele tatt. Det ble løst ved at forhandler reaktiverte ZE inter@ctive. I tillegg ble bilen satt inn for noe de kalte "Actis Solution 45465, via Clip", aner ikke hva det betyr. Det var som sagt endel fram og tilbake før vi fikk det til å funke, så jeg er usikker på om det var en konkret feil eller en kombinasjon av flere ting.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Amund_Lavik

Fikk tilslutt overført ein ladekalender, trudde eg. Men det som var overført var ubrukelig

Vil sette opp lading frå 2300 til 0800, mulig det er tidspunktet som er problemet?

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


Svein_H

23-08 skal ikke være noe problem, jeg har selv 21-06 på min egen kalender. Så lenge du har fått overført en ladeplan har jo tydeligvis bilen nett, så da ligger ikke problemet der. Sikker på at du har fylt den ut korrekt? Har du prøvd samme ladeplan ved å programmere den direkte på konsollet i bilen?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Amund_Lavik

I irritasjonen prøvde eg å overføre kalenderen på nytt i formiddag. Då fekk eg plutselig tilbakemelding om at det var lagret på bilen, og det såg pinade slik ut også. Spent på om bilen er ladet I morgen, eller om eg får rekkeviddeangst på vei heim

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


Svein_H

Hvordan gikk det, fått orden på ladekalenderen?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Amund_Lavik

Ja, etter utallige forsøk fungerte den plutselig. Gjorde ingen endringer annet enn at eg prøvde å overføre den til bilen ein gong eller to om dagen.

Bilen sto i parkeringskjeller på jobb når eg fekk til overføringen, og der er knapt mobildekning.



Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


Svein_H

Godt å høre!:-) Tror nok ikke mobildekningen i seg selv har så mye å si, er nok heller at det er fransk og litt sært (les: programvaren), jeg har også opplevd flere merkelige episoder hvor problemet plutselig forsvinner av seg selv.

Anbefaler at du prøver å endre litt i kalenderen på My ZE Online (hvis du ikke allerede har gjort det), og dobbeltsjekke at bilen tar imot de nye dataene. Gi det litt tid, har ofte erfart å få server error hvis jeg har det litt for travelt.

Har også gjentatte ganger opplevd at My ZE Online melder om frakoblet ladekabel, men når jeg går ut i garasjen og sjekker viser bilen at den er tilkoblet og alt er OK, så det er tydelig at kommunikasjonen mellom server og bil ikke alltid er helt på topp. Men hva annet kan man forvente av et land som bruker et slikt uforståelig grautmål som språk..?;-)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Amund_Lavik

At det er fransk og sært er det ikkje tvil om
Den bugen med ladekabel har eg og observert. Har lagt merke til at det kjem opp akkurat nokon minutter rundt det tidspunktet lading skal starte.

Har egentlig sterke fordommer mot fransk, men det funker over forventing så langt. Kun hatt electric engine failure ein gang til no

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA