Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

16A 1-fase CEE - kjekt adapter

Startet av fonberg, tirsdag 01. oktober 2019, klokken 14:53

« forrige - neste »

fonberg

Et tips som er greit å være klar over om man beveger seg litt utenfor ladernettverk i Norge eller Skandinavia, og trenger å lade ifm. parkering. Mange steder, f.eks. campingplasser, kan du lade om du har adapter til16A 1-fase CEE, som er standard plugg bl.a. på campingvogner og bobiler og dermed også på campingplasser. En god del parkeringshus har også disse rundt om på veggene.

Jeg hadde en Vestlandsturne sist uke, og takket være adapteret jeg har til min UMC gen.1, greide jeg meg med kun ti minutter superlading på Ørskog på hele runden via Kristiansund, Ålesund, Måløy og tilbake via Stryn over Strynefjellet, Geiranger/Trollveggen, Åndalsnes (superladet ikke) og helt til Dombås (hvor jeg fylte 50 kWt på 30 min mens jeg spiste, for å komme meg hjem til Trondheim).
Resten var parkeringslading i Kremmergården P-hus i Ålesund, og Campingbilparkering i Måløy sentrum.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

jlan

Ja med campingvogn har en jo alltid med en løsning for å koble seg til en slik kontakt, men det blir gjerne noe schuko greier involvert når en skal lade både vogn og bil.

UMC gen. 2 har forsåvidt en CEE 1-fase 16A  i standardsettet, men da må en evt. okkupere to uttak på campingplassen. Kanskje lurt å ha denne i bakhånd da: https://www.eurofritid.no/campingtilbehor/elektrisk/stikk-og-adaptere/2-way-splitter-cee-16a
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA