Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tomt batteri på nøklene til bilen, kan jeg bytte selv?

Startet av glavold, mandag 30. september 2019, klokken 10:04

« forrige - neste »

glavold

Hei.

Forrige uke sluttet en nøkkel og fungere, og i dag sluttet den andre. Jeg går ut i fra at de er tomme for strøm, selv om det ikke har dukket opp noe varsel for det på dashbordet for noen av de. Jeg får ikke åpnet opp bilen med noen av de.

Er dette noe jeg kan bytte selv? I så fall, er det noen tjuvtriks jeg trenger å vite om, en sekvens med knappene for å resette ol.? Eller er dette noe jeg må innom Møller for å ordne? Jeg har ikke voldsomt store praktisk-tekniske evner  :P

Jeg har forøvrig en 2017 modell med keyless pakken.

-Petter

geear

Bare å splitte nøkkelen og bytte batteri. Har ikke e-Golf lenger, men mener du må vippe ut nøkkelen først og så ta av dekselet på baksiden. Ingen tjuvtriks etterpå, iallfall ikke om du bruker kort tid. For mange år siden gikk det rykter om at man måtte gjøre det innen 30 sek på f.eks. BMW, men vet ikke om det stemmer. Uansett passer jeg på å ikke somle i tilfelle det er en kondensator eller noe som holder på en eller annen koding eller noe.

glavold

Høres ut som om noe jeg kan få til det der.

Men, må nøklene programeres på nytt etterpå?

Marzo


glavold


nosi1202

Byttet på begge mine nøkler i juli på bil utlevert i april🙈 Mistenker at det ikke er noen sammenheng mellom nøkkelproduksjon og bilproduksjon
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA