Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Hyundai-forhandler selger bruktbilene dyrere enn nybilene"

Startet av Thomas Parsli, mandag 30. september 2019, klokken 08:32

« forrige - neste »

Thomas Parsli

SitatNår elbilkundene velger å si «nei takk», går ikke bilen til nestemann på ventelista - men til enda høyere fortjeneste for merkeforhandleren.

Endelig noen som setter lys på det flere Hyundai-forhandlere praktiserer.

Merkelig at kundene aksepterer dette?


https://www.dinside.no/motor/tjener-titusener-ekstra-pa-brukt/71644558
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

SurSnasen

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 30. september 2019, klokken 08:32
Merkelig at kundene aksepterer dette?

Så det hadde vært bedre at spekulanter kjøper de opp, og selger videre til en stakkar som betaler skyhøy pris for brukt?
Da synes jeg det er bedre at forhandler tar fortjenesten. Kjøperen med høy betalingsvillighet er der uansett. Så jeg ser ikke problemet med dette.

arthur

Kundene kan  jo bare la være å akseptere det hvilket man enkelt gjør ved å ikke kjøpe en bil til "overpris"?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Thomas Parsli

Sitat fra: SurSnasen på mandag 30. september 2019, klokken 10:24
Så det hadde vært bedre at spekulanter kjøper de opp, og selger videre til en stakkar som betaler skyhøy pris for brukt?

Når forhandler selger avbestilt bil (som ikke er tatt ut av kunden) som bruktbil fordi det gir bedre fortjeneste?
Synes de skal selge til neste på listen istedenfor jeg...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Daniel_0007

Er jo verre med bos som selger demo biler som har gått 2000 km dyrere enn ny bil  ::)
Demo ice biler selges som regel 50 000 under markedspris men er motsatt med elbiler som ikke leveres så mye av.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA