Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

to hydrogenbiler de ikke får kjørt..

Startet av daktari, mandag 30. september 2019, klokken 14:39

« forrige - neste »

daktari

https://www.motor.no/artikler/elbil-hydrogenbileiere-fortviler-over-stengte-fyllestasjoner/

Ingen åpne hydrogenfylle-stasjoner i Norge lenger (som forventet, men litt tidligere enn jeg trodde), så bilen står bom stille.
Synes synd på dem, og tenker at importøren burde funnet en løsning sammen med kundene. Nexoen er jo kun et par måneder gammel. Eller burde risikoen ligge kun hos kjøper?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Espen Hugaas Andersen

Man kan så klart mene at forhandler burde funnet en løsning sammen med de. Men de har ingen forpliktelse for å gjøre det. De selger biler, og denne familien valgte å kjøpe en bil. Så lenge familien har mottatt bilen i henhold til bestilling og det er ingen garantifeil, så har da forhandleren gjort alt som er påkrevd.

Men når det er sagt, jeg skjønner fint at Hyundai har tilbudt lånebil, selv om det bare er en Ioniq. De vil nok gjerne se at denne sitasjonen blir ordnet opp i raskest mulig, med minst mulig støy og negativ PR.

Personlig kan jeg ikke si at jeg har ekstremt med sympati for familien. Det er de som har valgt å investere i en eksperimentell bil med eksperimentell infrastruktur. For sin risikovilje har de blitt belønnet med avgiftsfritak, store drivstoffsubsider og f.eks tilgang på kollektivfelt. De siste par punktene har de ikke fått dratt nytte av (ennå) med Nexoen, men man vinner ikke alle veddemål.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ruslebiff

Samme personen var i media i 2017, også da bekymret for tilgangen på Hydrogen. Se https://elbilforum.no/index.php?topic=40600.msg704756#msg704756

Må være eneste privatperson i Norge som ikke har noen tilknytning til hydrogenrelatert næring som har kjøpt slik bil, kan ikke være mange å intervjue.

Vollis47

Kjøperen bør ha visst at hydrogen-tilgangen kunne bli vanskelig. Kanskje bør forhandleren være behjelpelig med å få bilene omsatt i et annet land hvor hydrogen er tilgjengelig.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

geear

Mange herlige kommentarer både fra bileierne og ellers på Facebook, blant annet hevder de at hydrogenbilene er mer miljøvennlige enn elbiler. Blir brått også litt mindre synd på de når de har vært i media i supply-trøbbel før.

https://www.facebook.com/nafmagasinetmotor/posts/2422124518034965

Counterpointer

Når de heller kjører diesel SUV enn Ioniq blir jeg litt i stuss.
Det er klart at Ioniq ikke er optimal for barnevogn, men likevel.....

automat

Jeg klarer ikke å skjønne hvordan de har kommet frem til at ny hydrogenbil var et fornuftig valg i 2019. Spesielt siden de ikke fikk levert den gamle i innbytte. Det har jo ikke akkurat vært en positiv utvikling de siste årene, når det gjelder hydrogenstasjoner.

Selv i 2016, når de kjøpte sin første hydrogenbil, ville jeg betraktet hydrogenbil som et økonomisk høyrisikoprosjekt.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

geear

Kan ikke fatte at noen hiver en haug med penger på en ny hydrogenbil verken i 2016 eller 2019 uten å ha satt seg inn i hva det faktisk er slags bil og konsept. Virker som de spiller dummere enn de er. Artikkelen fra 2018 viser jo også at de har vært observante på utfordringene før de fikk den nye bilen.

navyelsen

Så vedkommende står frem i media i 2017 og klager på hvor vanskelig det er med hydrogenbil og manglende infrastruktur?
Likevel kjøper de en ny hydrogenbil i 2019, og nok en gang står de frem for å fortelle hvor vanskelig det er med fylling av hydrogen...
Lærte de ingenting av dette første gangen???
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Nickelilltroll

Vel, blir som at kjøpe en flunkandes ny kråke mod 2019 og forvente seg at den ska legge perfekte speilegg....hver morgen kl 6 :police:

Kjørte selv omkring i en 2 år gammel Ford Focus i 2008 som kunnet kjøre på ren E85. Måtte kjøre 7 mil bare for og fylle og summasumarium så blev det lika dyrt som en diesel da forbruket var mye høyere per mil uansett.....Man lær så lenge man lever, man går ikke og klager i media :D ;D
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA