Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Front trunk åpen varsling, men trunk ikke åpen.

Startet av lykkegutt, søndag 29. september 2019, klokken 02:29

« forrige - neste »

lykkegutt

Det er et problem med Tesla MS. Bilen advarer om at trucken foran er åpen, men at den faktisk er lukket. Hva er grunnen ? Vet noen svaret ?

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

lykkegutt

Sitat fra: boppus på søndag 29. september 2019, klokken 05:49
På min 2015 var det jordingsfeil.
Hei.  Hva er jordingsfeil ?  Hvordan løste du problemet ?  Takk for svar !
Sitat fra: boppus på søndag 29. september 2019, klokken 05:49
På min 2015 var det jordingsfeil.

lykkegutt

Jeg søkte på Google og noen postet innlegg på Tesla Club i USA. De sa at sensoren til låsen på front trunk var fuktig, bilen kjørte i høy hastighet på regnfulle dager eller bilen står parkert på et fuktig sted, den raske løsningen er å blåse låsen og sensoren med en varmepistol. Jeg skal komme til å prøve det.

Klykken

Antar at jordingsfeil gjelder jordingspunktene i frunk. Når disse blir dårlig fremtvinger det mange rare feilmeldinger. I så fall få bilen på service.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Det kan være sensoren framme i låsen.. denne kan måtte byttes på nyere MS også

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA