Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste (for sykkel) på Soul EV

Startet av goggo, fredag 27. september 2019, klokken 10:07

« forrige - neste »

goggo


Jeg har en 30 KWh Soul og har nå mer eller mindre bestemt meg for å beholde den noen år framover.
Samtidig har jeg oppdaget gledene ved elsykling i norsk natur og ser et behov for å ha med en eller helst to tunge elsykler bakpå bilen.

Var innom Kia forhandleren i går og fikk vite at sykkelfeste koster ca 10000,- eller 12000,- avhengig av om jeg vil ha avtagbart feste eller ikke. Dette er med elektrisk opplegg. Selgeren mente at det var lov å ha 75 kg på dette festet.

Så til spørsmålet: Kan jeg få dette billigere andre steder?
Det må være et ordentlig verksted som vet hva de gjør, og ikke noe bakgårds opplegg :)

Og så er det jo selve sykkelholderen da.
Naboen sa at Biltema sin holder er av god kvalitet og fint klarer 2 elsykler på 30 Kg hver, noen som har noen erfaringer med rimelige og gode løsninger her?

mvh
hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

SortRzoe2016


goggo

Sitat fra: SortRzoe2016 på fredag 22. november 2019, klokken 12:07
Prøv haagen.no..han kan skaffe til halve prisen..:)

Takk, prisene fra de ser jo veldig bra ut, men det ser ikke ut som de tilbyr montering.
De har heller ikke listet opp verksteder som monterer deres hengerfester??

Uansett så har jeg bestemt meg for å vente litt med dette. Får se når sykkelsesongen begynner igjen til våren, jeg er ingen vintersyklist :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA