Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekk vestre fremskjerm og skruer ved baklykter,rust.

Startet av Tom, fredag 27. september 2019, klokken 07:50

« forrige - neste »

Handyman

På min bil ser det ut til at rusten kommer fra gjengeinnsatsen i plasknoten.
Fylte gjengeneinnsatsen med fett til smøring av utenbordsmotrer og skal følge med gjennom vinteren.
Foreløpig ser det ut til å ha stoppet vider korrosjon.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Kunne du se noe rust uten å skru ut knotten?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Nei, det er bolten/gjengene som ruster. Skrudde den av med fingrene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

C_B_

#48
Sitat fra: Handyman på lørdag 12. oktober 2019, klokken 16:55
Nei, det er bolten/gjengene som ruster. Skrudde den av med fingrene.
Som dere ser av bildet jeg la ved under forrige innlegg er det i karosseriet der bolten står at rust er. Altså ikke bare på bolten dessverre. Dette har jeg fått etter bare noen få måneder og da blir det vel et stort problem for mange flere eiere.

Ingeniøren

Legg på litt fett. Det synes jo ikke og er det fett på ruster det ikke.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Handyman

Sitat fra: C_B_ på søndag 13. oktober 2019, klokken 11:10
Sitat fra: Handyman på lørdag 12. oktober 2019, klokken 16:55
Nei, det er bolten/gjengene som ruster. Skrudde den av med fingrene.
Som dere ser av bildet jeg la ved under forrige innlegg er det i karosseriet der bolten står at rust er. Altså ikke bare på bolten dessverre. Dette har jeg fått etter bare noen få måneder og da blir det vel et stort problem for mange flere eiere.
Ser det nå ja. På min bil er det bare rust på bolten.
Uansett noe Tesla må finne en løsning på.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

C_B_

#51
Sitat fra: Handyman på søndag 13. oktober 2019, klokken 14:22
Sitat fra: C_B_ på søndag 13. oktober 2019, klokken 11:10
Sitat fra: Handyman på lørdag 12. oktober 2019, klokken 16:55
Nei, det er bolten/gjengene som ruster. Skrudde den av med fingrene.
Som dere ser av bildet jeg la ved under forrige innlegg er det i karosseriet der bolten står at rust er. Altså ikke bare på bolten dessverre. Dette har jeg fått etter bare noen få måneder og da blir det vel et stort problem for mange flere eiere.
Ser det nå ja. På min bil er det bare rust på bolten.
Uansett noe Tesla må finne en løsning på.
Bildet var tatt like etter at servicesenteret behandlet dette under reklamasjon på fredag så dette var et skuffende resultat. Sendt inn ny klage på e-post i dag. Håper virkelig de får ordning på dette.

Tom

Sikker på at di så på denne skruen?
Lubricated liftgate bolt - As designed after repair sier jo at di sjekket noe helt annet..

C_B_

#53
Sitat fra: Tom på søndag 13. oktober 2019, klokken 20:35
Sikker på at di så på denne skruen?
Lubricated liftgate bolt - As designed after repair sier jo at di sjekket noe helt annet..
Jeg skrudde av plastskruen på begge sider over baklysene og viste de rusten. Ellers hadde jeg ikke noen reklamasjon av noen annen bolt der. Enig i at beskrivelsen de skrev var upresis og jeg skal dobbeltsjekke hva de gjorde i morgen. Bra at de ikke jobber som kirurger hvis de ikke operer som anvist.

Ingeniøren

Sitat fra: C_B_ på søndag 13. oktober 2019, klokken 21:05
Sitat fra: Tom på søndag 13. oktober 2019, klokken 20:35
Sikker på at di så på denne skruen?
Lubricated liftgate bolt - As designed after repair sier jo at di sjekket noe helt annet..
Jeg skrudde av plastskruen på begge sider over baklysene og viste de rusten. Ellers hadde jeg ikke noen reklamasjon av noen annen bolt der. Enig i at beskrivelsen de skrev var upresis og jeg skal dobbeltsjekke hva de gjorde i morgen. Bra at de ikke jobber som kirurger hvis de ikke operer som anvist.

Det er folk som har fått amputert feil ben...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

C_B_

#55
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 14. oktober 2019, klokken 07:07
Sitat fra: C_B_ på søndag 13. oktober 2019, klokken 21:05
Sitat fra: Tom på søndag 13. oktober 2019, klokken 20:35
Sikker på at di så på denne skruen?
Lubricated liftgate bolt - As designed after repair sier jo at di sjekket noe helt annet..
Jeg skrudde av plastskruen på begge sider over baklysene og viste de rusten. Ellers hadde jeg ikke noen reklamasjon av noen annen bolt der. Enig i at beskrivelsen de skrev var upresis og jeg skal dobbeltsjekke hva de gjorde i morgen. Bra at de ikke jobber som kirurger hvis de ikke operer som anvist.

Det er folk som har fått amputert feil ben...
De hadde tatt bilder selv av rusten under den plastskruen på baklysene sa de per. tlf. nå. Da hadde de heldigvis funnet de rette boltene, selv om det var litt uklart beskrevet i skjemaet jeg fikk etter reklamasjonen. Denne rustfjerning foreslo jeg i ny reklamasjon at de burde få et lakkeringsverksted til å gjøre, fordi de har bare gjort litt av jobben(hvis de hadde jobbet som kirurger hadde de altså bare amputert begge føttene halveis).

Tesla-Bjørn hevder(etter 38k) i en test i går at bilen har fått "amputert" rekkevidden ca. 7 % over natten iforb. en Software-oppd. Klager man på dette får man kanskje helpolering av bilen slik at det blir mindre luftmotstand.

Handyman

Da var jeg innom Tesla Kristiansand på morgenkvisten og de justerte ut hjørnet av skjermen og sjekket at det ikke var lakkskade på stedet.
Deretter la på litt butylmasse i mellomrommet, som ekstra buffer/sikkerhet. Dette er ikke synlig.
Tesla Kristiansand lever opp til ryktet med god service, og meget hyggelige folk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Jays

Sitat fra: Jays på søndag 06. oktober 2019, klokken 23:29
Jeg har også oppdaget at det er kontakt mellom hjørnet på skjermen og stolpen. Vin 220XXX. For meg ser det ut som at lakken er slitt av og antydning til overflaterust, men vanskelig å se siden skjermen dekker det meste.

Var innom service center og meldte ifra. De tok noen bilder og skal ta kontakt (yeah right...).

Regner med å måtte purre en del for å få Tesla til å gjøre noe her.. Oppdaterer når jeg får mer info.
Var på en inspeksjonstime denne uken hvor jeg lot bilen stå på SC hele dagen. Da jeg hentet bilen igjen hadde de faktisk fikset skaden. Justert skjermen og et fikset lakken. Ser bra ut nå.
Betydelig bedre service enn tidigere besøk hos SC. Denne gangen fikk jeg faktisk svar på det jeg lurte på og tesla hadde god kontroll. Kanskje de nye rutinene og endringene i organisasjonen fungerer. Fortsett sånn!


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA