Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekk vestre fremskjerm og skruer ved baklykter,rust.

Startet av Tom, fredag 27. september 2019, klokken 07:50

« forrige - neste »

Tom

Ser det er veldig liten avstand på min,får knapt et papir imellom..

https://www.youtube.com/watch?v=SM4XSJgTzWY

Oppe på baklyktene er det en plast mutter,skru den ut og skjekk for rust her..

Klykken

Tror nok ikke dette er konsensus med hele flåten av model3.

Og, wtf er det for no livsfarlig ratt denne karen har?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tom

Ikke det jeg sier men verd å sjekke..
Samme som med rust og di 2 skruene ved baklyktene.. var rustet en del på min etter 3 måneder.. Hadde på litt fluidfilm og håper det gjør susen..

RuneW

Er det ikke denne bilen som har vært involvert i to kollisjoner?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

johniiii22

Sitat fra: Tom på fredag 27. september 2019, klokken 07:50
Ser det er veldig liten avstand på min,får knapt et papir imellom..

https://www.youtube.com/watch?v=SM4XSJgTzWY

Same here. Delivered 29.3.2019. Vin: 224547 ( poor body panel gaps causing this. )

https://www.youtube.com/watch?v=nltIOIpwo_k

Strøm Tycoon

Da anser jeg dette mysteriet for løst. Alle skal få.

https://elbilforum.no/index.php?topic=48467.0

P.S. Akkurat regner det så mye at jeg ikke gidder å gå ut i garasjen for å sjekke min.

Strøm Tycoon

Gnisser mot a-stolpen på min, på venstre side. Ikke kommet rust ennå, men det er nok fordi bilen ikke brukes daglig.

Dette kommer til å bli stygt for mange på vårparten neste år.

TRM

Sitat fra: model3citizen på søndag 29. september 2019, klokken 18:31
Gnisser mot a-stolpen på min, på venstre side. Ikke kommet rust ennå, men det er nok fordi bilen ikke brukes daglig.

Dette kommer til å bli stygt for mange på vårparten neste år.
Samme her. Kun på førerside. Bøyde skjermen ut 1 mm. Legger en dråpe Fluid Film på stedet hvor det har vært kontakt, så er nok problemet løst.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Handyman

Samme her, kun venstre side, kunne ikke se noe rust.
La en gjennomsiktig gummikontt mellom. Slik som kommer med kjøkkeninnredning for å dempe dører og skuffer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ingeniøren

Sitat fra: TRM på søndag 29. september 2019, klokken 18:42
Sitat fra: model3citizen på søndag 29. september 2019, klokken 18:31
Gnisser mot a-stolpen på min, på venstre side. Ikke kommet rust ennå, men det er nok fordi bilen ikke brukes daglig.

Dette kommer til å bli stygt for mange på vårparten neste år.
Samme her. Kun på førerside. Bøyde skjermen ut 1 mm. Legger en dråpe Fluid Film på stedet hvor det har vært kontakt, så er nok problemet løst.

Slik skal det gjøres  :+1:.

Man kan og bruke litt lakk som finnes i små forpakninger. Bruk en tannpirker eller liknende til påføring, ikke kosten, og rist godt først.

Tror ikke det er så lurt med en plastknott da det forsatt vil gnisse pga bevegelser i bilen...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Handyman

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 30. september 2019, klokken 07:29
Sitat fra: TRM på søndag 29. september 2019, klokken 18:42
Sitat fra: model3citizen på søndag 29. september 2019, klokken 18:31
Gnisser mot a-stolpen på min, på venstre side. Ikke kommet rust ennå, men det er nok fordi bilen ikke brukes daglig.

Dette kommer til å bli stygt for mange på vårparten neste år.
Samme her. Kun på førerside. Bøyde skjermen ut 1 mm. Legger en dråpe Fluid Film på stedet hvor det har vært kontakt, så er nok problemet løst.

Slik skal det gjøres  :+1:.

Man kan og bruke litt lakk som finnes i små forpakninger. Bruk en tannpirker eller liknende til påføring, ikke kosten, og rist godt først.

Tror ikke det er så lurt med en plastknott da det forsatt vil gnisse pga bevegelser i bilen...
Knotten jeg brukte er av myk gummi og ikke plast. Gnissing vil ikke bli et problem.
Om det allerede er skadet lakk på stedet, må det selvfølgelig utbedres først.
Jeg turte ikke å bende skjermen nok til at den ikke går tilbake, derfor la jeg mellom knotten for å hindre gnissing.
Det som bekymrer meg er at bilen jo er lakkert med disse punktene i kontakt, og at det derfor kan være en skade i lakken jeg ikke ser. Jeg vil derfor ta dette opp med Tesla.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tellus


RuneW

Sitat fra: Handyman på mandag 30. september 2019, klokken 11:48
Det som bekymrer meg er at bilen jo er lakkert med disse punktene i kontakt, og at det derfor kan være en skade i lakken jeg ikke ser. Jeg vil derfor ta dette opp med Tesla.

Du får oppdatere oss om hva Tesla sier om dette da.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Kartelaven

Sitat fra: Tom på fredag 27. september 2019, klokken 08:23
Ikke det jeg sier men verd å sjekke..
Samme som med rust og di 2 skruene ved baklyktene.. var rustet en del på min etter 3 måneder.. Hadde på litt fluidfilm og håper det gjør susen..

Hvilke to skruer er det, hvor sitter de?
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Tom

#14
På baklyktene er det en stor plast mutter, en på hver side, skru den av og sjekk under.
https://teslaownersonline.com/attachments/dsc08594-jpg.11501/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA