Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dual engine long range vs long range performance?

Startet av obay, torsdag 26. september 2019, klokken 23:17

« forrige - neste »

obay

Hva har folket bestilt av disse?
Performance frister på alle fronter bortsett fra "Senket fjæring".
Det er vell ikke helt optimalt mtp hyttekjøring etc


DeepFu

Sitat fra: obay på torsdag 26. september 2019, klokken 23:17
Hva har folket bestilt av disse?
Performance frister på alle ikke på noen fronter bortsett fra "Senket fjæring".
Det er vell ikke helt optimalt mtp hyttekjøring etc

There, fixed it for you.. ;D
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

jlan

Det er vel ikke usannsynlig at det kommer en "Base Performance" utgave av Model Y også. https://elbilforum.no/index.php?topic=48346.0
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Her er hva folk har valgt når de har kjøpt TM3:
https://teslastats.no/
Tipper at andelen P blir lavere for TMY, siden det er en mer sedat bilmodel, litt som med TMX og TMS.
P frister meg ikke på noen måter, kjører selv 99% i Chill ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elbil fundamentalist

Performance, m/3seterad. Lurer litt på hvor trangt det blir der...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

JorEl

#6
Min drøm er at modelS stiger i pris, og at jeg kan bytte min S75D ut med stor gevinst :P Da vil jeg kunne kjøpe Y performance, uten performance-pakken ??? Jeg vil ikke ha en bil som er for lav.
Ser jo at TM3 har blitt levert på denne måten. Men det tar vel litt tid..
Frister å komme ned på 3sekund ett eller annet. Men 4,4 passer mine kjørekvaliteter, må jeg vel inrømme. Men man lærer jo hele tiden ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

ToWalkOrDrive

Sitat fra: obay på torsdag 26. september 2019, klokken 23:17
Hva har folket bestilt av disse?
Performance frister på alle fronter bortsett fra "Senket fjæring".
Det er vell ikke helt optimalt mtp hyttekjøring etc

Hvis du har hytte med litt ruglete ujevn vei så er det vel først og fremst 20" lavprofildekk (35%-profil) du ønsker å unngå. Jeg ble overrasket over hvor lavprofil de lavprofildekkene var på 20". Til og med 18" ser jo litt lavprofil ut. Men en vet gjerne ikke helt hvor lik Y blir 3 på støy og vibrasjoner. Jeg har Model 3 Performance og angrer litt på at jeg ikke tok vanlig AWD Long Range....og da kun på grunn av 20" hjul og pris. Aksen er jo fin å ha, selv om det tar på nakken med 3,5 sek til 100 :-). Jeg har for så vidt bestilt Model Y, og da kun vanlig AWD Long Range, med håp om mindre støy fra ru asfalt i 90km/t i kjølig vær....men jeg kan selvsagt bytte ut hjulene....får se om jeg bytter ut bilen med Y.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA