Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EB er over oss

Startet av arnkl, onsdag 25. september 2019, klokken 23:25

« forrige - neste »

arnkl

I følge framsida til elbilstatistikk.no så er dei to første EB bilane no registrert.

Samstundes er det faktisk registrert fleire bilar på EL 151xx !!
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

cra

Det har vel alt å gjøre med hvordan nummerne er fordelt hos de ulike trafikkstasjonene og hvor mange biler som registreres der. Ser du noe om hvor de på EL151xx er registrert? Jeg tipper det er på trafikkstasjoner langt nord, hvor elbilene så langt ikke er like populære pga lange avstander og dårlig utbygd ladeinfrastruktur.

Sånn sett kan man vel få seg en bil med tidlig nummer ved å registrere den ved en spesifikk trafikkstasjon, på samme måte sommange  bergensere får bilene sine registrert med ZZ for å slippe SV på nummerplata.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

geear

Kan vel like godt være gamle e-Golfer og Leafer som er importert som har eiere som ønsker EL-nummer, med regnummer fra riktig årstall så skriker de iallfall ikke bruktimport...? ;)

JorEl

arnkl; I følge framsida til elbilstatistikk.no så er dei to første EB bilane no registrert.

Jeg måtte inn å se. EB gjør min EV gammel :-[                               ( :) )

Men det som slo meg var at Kia Soul hadde parralell-import på 70%. Over 10k kommer da på salgs-statisikken i andre land. Bra for miljøet :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Jeg lånte den nye EQC hos Mercedes på Lørenskog den var EK 49xxx registrert. Selger lo selv av dette og sa de har ikke solgt så mye elbiler i det siste


VSL

Så moro! Da må jeg ut og skilt-spotte!

Finnes det noe data på hvor de selges (blir vel raskt solgt over hele landet)

Vesel

Har spotta to EB-biler i det ville til nå, én på E18 mellom Grimstad og Kristiansand for en ukes tid siden, og én på E18 et sted på Østlandet i går. Tror det var E-trons begge to.  :)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Øyvind.h

Naboen har fått sin EB E-tron denne uken :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Wibla

Sett er par EB-regga e-Golfer i det siste, Holmestrand/Drammen.
2018 Tesla Model S 75D

Amatøren

#9
@Wibla: Også i Asker.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

jkirkebo

Vi fikk EB102xx på Model 3 SR+ som vi hentet på tirsdag denne uka.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Amatøren

@Klykken:o 

Den så jeg ikke. Tenkte bare på e-Golfer i Asker også og så la jeg med skjermdump bare for moroskyld som viser EB i for eksempel Drøbak også.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Traff en EB13xxx e-tron i går, så det er helt ufattelig hvor fort det går. Må snart tenke på å bestille ny bil hvis vi skal ha en midt i EB-serien også, som vi har (eller har hatt) på EL, EK og EV.  :P

Amatøren

@gr: Bare vær klar over at det plukkes ikke helt i rekkefølge så det kan se ut som om det går fortere enn det gjør!

Forhandlere bestiller skilt i bulk fra trafikkstasjon og da får de en sammenhengende serie så neste som bestiller får en serie etter den igjen. Så når mange nok bestiller så er man plutselig langt oppe i serien.

En stund før jul i fjor så ble det registrert en bruktimportert e-Golf i Drammen og den fikk EL nummer! Så de EL numrene som ligger igjen kan nok ligge rundt på diverse trafikkstasjoner.

https://elbilstatistikk.no/?sort=3
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA