Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får ikke låst opp ladeporten - eller startet bilen.

Startet av PalEngh, onsdag 25. september 2019, klokken 20:34

« forrige - neste »

PalEngh

... velg hva som er værst.
Uansett. Alle tips mottas om hvordan jeg får låsesplinten (se bildet) til å trekke seg tilbake.
Har slått av og på bilen (ready-modus)
Har, selvsagt låst og lås opp bilen
Ingenting har fått låsen til å åpne seg så jeg får ladet, eller kjørt med bilen.



Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

PalEngh

Sitat fra: PalEngh på onsdag 25. september 2019, klokken 20:34
... velg hva som er værst.
Uansett. Alle tips mottas om hvordan jeg får låsesplinten (se bildet) til å trekke seg tilbake.

Forsøkte å holde den øverste knappen på bildet inne samtidig med at jeg låste opp bilen med fjernkontrollen. Da åpnet låsesplinten seg.



Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

andre1980

Hei.

Var ute for det samme nylig.
Heldigvis hadde jeg en del strøm på batteriet, og kjørte inn til møller.
Forklarte problemet, og de ville ta inn bilen til rep. Tenkte egentlig at det måtte være en enkel fiks for dette, men serviceavdelingen krevde å få inn bilen på service. Etter en hel dag med lånebil reiste jeg inn igjen og traff da tilfeldigvis på selger.

Han gikk ut til bilen, som de fremdeles ikke hadde sett på ,og trykket og holdt inne låseknapp på fjernkontrollen. Tror han gjorte som følger: Lås opp, lås igjen og hold. Så at vinduene gikk delvis ned. Det løste ihvertfall problemet.

Vet ikke om det er helt riktig, men låsen på laderen åpnet seg i hvert fall.


storeulv

Jeg har lest et eller annet sted at ved "stuck" ladeport skal man forsøke å holde inne opplåsningsknappen på fjernkontrollen. Jeg hadde et par episoder med dette da bilen var ny for to år siden, men har ikke erfart dette siden høst/vinter '17/'18.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

PalEngh

Som beskrevet over så løste det seg for meg ved å holde lås-opp-knappen på fjernkontrollen inne samtidig med at jeg trykket på knappen ved ladeporten.

Nå skal sies at jeg egentlig ikke vet om det ville vært tilstrekkelig å kun holde fjernkontrollknappen inne i 2-3 sekunder, eller om den knappen ved ladeporten gjorde susen i tillegg.


Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA