Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hva er forskjellen mellom P og 3 sekunders P

Startet av Elninja1, onsdag 25. september 2019, klokken 12:18

« forrige - neste »

Elninja1


sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Elninja1

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 26. september 2019, klokken 12:44
Hva er P og 3 sekunders P?
Spør for en venn.

hold p inne i 3 sekunder så ser du. men om denne ikke har noe funksjon så hvorfor er den der ?

sjokomelk

Det er nok ment forskjellen på å trykke kort på Park på girspaken vs. det å holde inne Park i 3 sekunder. Det er ingen forskjell, bortsett fra at lyset for håndbrekk lyser hvis du holder knappen inne lenge.
Bilen har ingen annen måte å hindre seg selv i å rulle annet enn håndbrekket. Så du hører "bzzznjuumm" i bakbremsene hver gang du setter bilen i Park.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Thomas Parsli

#5
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/is-there-an-extra-parking-brake-step-or-not-weird.125127/page-3#post-2988673

Sitat"There are electric motors on each of the rear brake calipers that can mechanically apply the rear brakes when you engage P. If it's already applied, the second push-hold just tries to tighten it, but nothing will happen except a small noise."

Jeg tipper dette er den samme lyden.

Det kan være relatert til at parkeringsbremsen skal kunne brukes som nødbrems.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA