Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips og triks

Startet av AJ82, onsdag 25. september 2019, klokken 11:13

« forrige - neste »

ThomasEL

Har omsider fått ettermontert hengerfeste. Strømtilkoblingen er (selvsagt) den «nye» typen med 13 pins.

Jeg har en henger med 7 pins kontakt.
I stedet for å bruke adapter, vurderer jeg å bytte til 13 pins støpsel på hengeren.

- Er det noen som har koblingsskjema for dette?
(Det følger med koblingsskjema hvis man kjøper et 13 pins støpsel, men det er vel forutsatt at også hengeren har 13 ledere, ikke bare 7..?)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

#91
Hva med denne?
http://hoyland.no/~terhoy/Tilhenger.html

Her er en annen som sier at f.om. 8 t.o.m. 13 ikke skal brukes.
https://www.respotilhenger.no/no/koblingsskjema-for-kontakt/koblingsskjema-for-13-pins-kontakt

Si fra hvordan det går, interessert i å gjøre det samme.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Gikk kjempefint å koble om👍

Fant det originale koblingsskjemaet for 7 pin på Tysse hengeren på nett. Da fant jeg ut hvilken funksjon hver farge hadde.

Brukte så 13 pins skjemaet Daktari linket til (pluss at jeg også fant et på tysse.no) og koblet opp etter det👍

Bortsett fra at jeg måtte fikse et gammelt problem med hengeren før e-tronen godtok den, så gikk dette veldig fint👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hyperstress

Noen som vet hvordan en lager en hurtigknapp til et sted i menyen? Jeg tenker spesifikt på ladenivåsiden.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Individual

Sitat fra: Hyperstress på søndag 02. august 2020, klokken 10:15
Noen som vet hvordan en lager en hurtigknapp til et sted i menyen? Jeg tenker spesifikt på ladenivåsiden.

Gå til den menyen du vil ha snarvei til, og hold inn "knappen" i noen sekunder

Hyperstress

#96
Hvilken knapp skal en holde inne?

Edit: fant det ut, må holde inne "lade" knappen som tar deg til ladesiden :)
Takk
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

elektro

For dere som er misfornøyd med løsningen for festing av bagasjeromsnettet, finnes det et alternativ her: https://www.bilkomponenter.no/products/hundegitter-audi-e-tron-5055

Om det er penere og mer praktisk kan sikkert diskuteres. Må nesten se det i virkeligheten. Det spiser i alle fall utvilsomt mindre av bagasjerommet. Én ulempe er at det er i veien når man feller ned setene og at det ikke kan festes i fremre posisjon med setene nedfelt. Men da har man jo alltids nettet, så lenge man har tilgjengelig det der hvor man er. (Dette fungerer jo egentlig best i fremre posisjon uansett.)

En annen ting er at små gjenstander fremdeles kan komme gjennom. Ikke et stort problem kanskje, men ulike stenger/rør, stolben ol. må pakkes sånn at man ikke blir harpunert i kupeen ved en kollisjon/bråbrems.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

Ettermontering ryggekamera

Er det noen som har fått (eller sjekket prisen på) ettermontering av ryggekamera?
Advanced business er jo som standard levert uten, så de av oss som har kjøpt lagerbiler (eller av andre grunner ikke bestilte det som ekstrautstyr) mangler jo kamera.

(Personlig trodde jeg AB hadde ryggekamera, men ikke 360 graders kamera da jeg kjøpte... Undersøkte rett og slett for dårlig  :'( )

Jeg har fått pris"tilbud" fra forhandler på 22900 kr for ettermontering... Det var nok i alle fall dobbel pris av hva jeg hadde håpet på... Men fikk om ikke annet bekreftet at det er mulig å gjøre det.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Kåre Knatten

Jeg har tidligere brukt et Audi - oem verksted i Karlstad til montering av originalutstyr og de har et fullt ryggekamera til E-tron for under 5000. De monterer også fagmessig og tar sikkert ikke 17000 for montering, så du får det nok til halv pris, som du håpet på. Problemet er covid-19, men det løser seg etterhvert.  Du kan ikke vise dette vedlegget.

ThomasEL

Er det andre som har problemer med at vindusviskerne hopper over ruta?

Jeg TROR problemet startet da ruta ble behandlet med RainX eller tilsvarende produkt, men vet ikke sikkert da jeg knapt hadde kjørt i regnvær før jeg fikk det på.

Det ble i dag forsøkt en rebehandling, der middelet ble ekstra omhyggelig lagt på og tørket av etter alle kunstens regler. Også selve viskerne ble renset og smurt inn.
Resultat: Verre enn noen gang..!!

Middelet ble derfor forsøkt fjernet med ulike midler, men det er like galt. Har forøvrig fått nye viskerblad én gang, uten at det hjalp.

Det hopper begge veier, så virker ikke å være problemer med å snu.
Etter spyling med spylevæske, går viskerne perfekt fire fem ganger. Så er det samme problemet igjen...

Noen ideer?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Auto


evtronDK

Sitat fra: ThomasEL på torsdag 24. september 2020, klokken 21:53
Er det andre som har problemer med at vindusviskerne hopper over ruta?

Jeg TROR problemet startet da ruta ble behandlet med RainX eller tilsvarende produkt, men vet ikke sikkert da jeg knapt hadde kjørt i regnvær før jeg fikk det på.

Det ble i dag forsøkt en rebehandling, der middelet ble ekstra omhyggelig lagt på og tørket av etter alle kunstens regler. Også selve viskerne ble renset og smurt inn.
Resultat: Verre enn noen gang..!!

Middelet ble derfor forsøkt fjernet med ulike midler, men det er like galt. Har forøvrig fått nye viskerblad én gang, uten at det hjalp.

Det hopper begge veier, så virker ikke å være problemer med å snu.
Etter spyling med spylevæske, går viskerne perfekt fire fem ganger. Så er det samme problemet igjen...

Noen ideer?

Ja, oplevede det. Fik skiftet viskere hos Audi, men det hjalp ikke. Lod så viskerne køre længe i regnvejr. Det hjalp. (Prøvede også nano behandling, men det hjalp heller ikke).
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

ThomasEL

Så efter en stund fungerede de som man ønsker..?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

evtronDK

Ja, krævede dog en del regn  :)
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA