Vedrørende to tilkoblede telefoner
Både kona og jeg har paret våre telefoner med bilen. Både som telefon og som musikkspiller (bluetooth)
Det fungerer helt som forventet så lenge bare én av oss er i bilen med telefonene våre. Den kobler da automatisk til den telefonen som er i nærheten når bilen starter.
Men opplever noe litt underlig hvis jeg sitter i bilen, med min telefon tilkoblet og radioen på:
Når konas telefon nærmer seg bilen eller hun setter seg inn, så svitsjer lydanlegget plutselig over fra radio (som jeg har satt på på ønsket kanal) til mediespilleren på hennes telefon. Uten at noen av oss har trykket på noe... (Hvorvidt også det automatisk byttes til hennes enhet når det gjelder telefonfunksjonen, er jeg litt usikker på)
Jeg ville jo trodd at enten telefonene ble prioritert ut fra hvilken profil som er aktiv i bilen, eller i det minste at den telefonen/mediespilleren som først ble koblet til ved den aktuelle oppstarten, ble prioritert..?
Noen som har møtt samme problem, evt funnet en løsning?
(I instillingsmenyen fant jeg nå en mulighet til å sette den ene telefonen som favoritt. Mulig dette vil hjelpe, men fant ingen tilsvarende "favorittknapp" på mediespiller, så usikker.....)