Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem med bluetoothtilkobling uten media

Startet av mortyy, onsdag 25. september 2019, klokken 10:01

« forrige - neste »

mortyy

Har lyst til å ha mobilen tilkoblet bilen kun for bruk av handsfree, så jeg har skrudd av mulighet for audio/media på mobilen.
Dette liker bilen dårlig og reconnecter hele tiden. Den kobler fra/til hvert 8. sekund ca. Om jeg skrur på muligheten for å bruke audio over Bluetooth fungerer den som den skal.

Noen andre som har hatt samme problem eller har en løsning?

Mobil: Samsung Galaxy S10
Software i bilen: v9.0 (2019.32.2.2 da 05838)

Edit:
Har prøvd restart av bilen, unpair bletooth fra telefon og forget device i bilen. Ingenting fungerer.

Video: https://imgur.com/a/fb21gf1
Model 3 LR AWD


Mondeo

Med Media aktivert blir all lyd sent til bilen - selv om du ikke hører på lyd fra mobilen.

Står å lader og hører på musikk f.eks og skal sjekke snapchat, så får du ikke lyd på snapchat fordi det spilles av i bilen - og du hører på en annen kanal enn mobilen i bilen.

Ble vanskelig settning :P

Min har og bynt å tulle en del etter jeg slo av Media forøvrig. Har Oneplus 6T.

jlan

Jeg har et valg på telefonen "play media to this device".  Men jeg synes det er dårlig at Tesla ikke støtter flere tilkoblede telefoner samtidig. Typisk så kan jo passasjeren ønske å spille musikk fra sin telefon mens sjåføren ønsker at en eventuell samtale skal komme inn på handsfree.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Thomas Parsli

Sitat fra: jlan på onsdag 25. september 2019, klokken 11:06
Typisk så kan jo passasjeren ønske å spille musikk fra sin telefon mens sjåføren ønsker at en eventuell samtale skal komme inn på handsfree.

Tesla tenkte kanskje at gratis Spotify (i tillegg til både DAB+ og FM) gjorde det behovet marginalt?

Men mobil-integrasjonen til Tesla er dårlig selv v9, har de gjort noen forbedringer siden 2013?  :(
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

mortyy

Sitat fra: krister461 på onsdag 25. september 2019, klokken 10:20
Hvorfor uten media?
Som Mondeo sa, så vil jeg kunne se videoer på Snapchat f.eks. når jeg lader imens jeg hører på radioen eller kan ta imot samtaler over handsfree. Har ikke noe behov for at lyd fra tlf ellers skal inn i bilen.
Model 3 LR AWD

Spinner

Sitat fra: mortyy på onsdag 25. september 2019, klokken 10:01
Noen andre som har hatt samme problem eller har en løsning?

Mobil: Samsung Galaxy S10
Software i bilen: v9.0 (2019.32.2.2 da 05838)
Noe av problemet er Android 9.X som sender notifications etc til mediaenheten istedenfor å spille de av på mobilen. Så man hører ikke SMS/email lenger. På eldre Android hadde du samme "problem" på videoer etc, men notifications gikk utenom. Eneste løsning jeg har funnet er å velge telefonen som media-enhet i ned-trekksmenyen etter at du har koblet til bilen. Dette må gjøres hver gang...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA