Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi e-Tron standardanlegg vs. Bang Olufsen upgrade

Startet av Brakfar, tirsdag 24. september 2019, klokken 20:38

« forrige - neste »

Brakfar

Er der verdt det å legge i for oppgradering av lyd? Hvordan er standardanlegget sammenlignet med lyden man får fra Bang Olufsen i denne bilen?

PeterLS

Det er merkbart forskjell, men først når man er på volum 6-7 og oppover. Hvis du pleier å spille musikk på 4-5 av 10, så vil det ha lite effekt. Til info koster denne pakken 46.000 kr hvis man ønsker den i en ny Audi A6, så tilbudet man får på etron 50 er ekstremt bra!
2020 Audi Etron 50 (Bestilt, kommer januar 2020)
2016 Tesla model S P90D
2014 Tesla model S 85 (Solgt nov 2018)

Meldola

Har ikke testet begge selv, gikk rett på B&O i min, mens faren min endret fra standard til B&O etter å ha testet begge. Han er ikke spesielt opptatt av kvalitet på lyd men selv han mente det var verdt å bruke penger på det.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

mortdal

Jeg har standardutgaven (fast-track) selv. Har ikke testet B&O. Jeg er opptatt av lyd. Synes standardanlegget er bra, det er en egen subwoofer i bagasjerommet og det spiller høyere enn jeg har behov for, med fortsatt god lyd. Jeg synes imidlertid det er litt tamt ved lavt volum. Det kunne vært morsommere med enda tightere bass.

Hadde jeg betalt 12 000,- nå i ettertid for å oppgradere, aldri i verden!! Men pengene sitter løsere før man kjøper :-P. Hadde sikkert lagt til B&O hadde jeg bestilt egenspec, og heller droppet en del dyre "pynteting" som fulgte med fast-track.

OBS: jeg aner ikke om det er samme "standard"-anlegg på fast-track 55 og den nye 50-modellen.

Trond.m

På sidene til Audi.no står det:

«Audi e-tron 50 har de samme utvendige og innvendige målene som e-tron 55, og får selvsagt også det samme standardutstyret»

Da må vi anta at lydanlegget er det samme som i 55, og etter innlegget fra @mortdal, så regner jeg med at det er mer enn godt nok til å høre på DAB radio av en 63 åring med tinitus  ;)

Carkub

Vi har standard og er fornøyd med det. Jeg har også testet B&O og det har bedre subwoofer som gir bedre lyd på høyt volum. Husk at lydkilde også er viktig, må nesten bruke tidal/Spotify på best kvalitet og med kabel for å få bra lyd. DAB og Bluetooth er mye dårligere.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA