Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisen er klar

Startet av NecessarySmile, tirsdag 24. september 2019, klokken 15:26

« forrige - neste »

Spajderman

Sitat fra: Chimp på lørdag 05. oktober 2019, klokken 21:51
Tak? Er det annen farge i taket med performance?
Synes det er litt kjipt at man må ha 20 tommer vinter også med performance, men men.

Delen mellom glasstaket og glasset i bakluken er sortlakkert på performance-utgaven, uten performance er den lakkert i bilens farge. Om du sjekker konfiguratoren kan du faktisk se det der!

Chimp

Sitat fra: Chimp på lørdag 05. oktober 2019, klokken 21:23
Sitat fra: GreenBeHH på lørdag 05. oktober 2019, klokken 21:13
Var på Event i Stavanger i dag. Har hatt en I-Pace i et år nå og er kjempefornøyd. Jeg anser Polestar 2 som den eneste verdige konkurenten til I-Pace på markedet i dag .Veldig mye det samme konseptet, men inngangsprisen er mye lavere. Plassen inne i bilen er mindre og en får ikke lluftfjæring. Fikk ikke sitte i førersetet for noen tar opp plass for å teste den uviktige skjermen i dashbordet. :D
I samme båt. Vurderer å spare inn penger og har sjekket med polestar, de tar innbytte. Så med grei pris der så kan det skje.
Hva med bagasjerommene mot hverandre, i pace er vel en del større?

Bumper denne:)

Spajderman

Bagasjerommet på PS2 er oppgitt til 404 liter, i-Pace til 656 tror jeg. Frunk på PS2 oppgitt til 34 liter, i-Pace til 28. Litt usikker på tallene på i-Pace, men synes det virker som 656 liter er urealistisk høyt, det er større enn på en Passat, og det er det ikke, men det er nok uansett en god del større enn på PS2

HelectriC

Sitat fra: Spajderman på mandag 07. oktober 2019, klokken 22:20
Bagasjerommet på PS2 er oppgitt til 404 liter, i-Pace til 656 tror jeg. Frunk på PS2 oppgitt til 34 liter, i-Pace til 28. Litt usikker på tallene på i-Pace, men synes det virker som 656 liter er urealistisk høyt, det er større enn på en Passat, og det er det ikke, men det er nok uansett en god del større enn på PS2

Det blir spennende om iPace har 50% mer bagasjeplass enn PS2, når konemor brukte veto etter noen måneder med iPace siden hun syntes den var alt for trang i trunken og jeg måtte selge bilen. Hva skjer med PS2 da ;D
ioniq 5

Trond.m

Var ikke prisen satt til 469.000 da. Nå ser den ut til å være fra 478.000 eller er det jeg som har misforstått ?
Med hengerfeste og vinterhjul er vi vel nærmere 525.000 ?

Chimp

Du har misforstått :)
469 er med sort ikke-metallic. Alle andre farger har 9000 i metallic tillegg

Trond.m

Å ja, trenger nok nye briller  ;). Det er jo en helt grei pris.

Chimp

Ja så lenge man holder seg unna performance og nappa blir denne ok priset.

Hansa1807

Sitat fra: TM på torsdag 10. oktober 2019, klokken 19:01
Var ikke prisen satt til 469.000 da. Nå ser den ut til å være fra 478.000 eller er det jeg som har misforstått ?
Med hengerfeste og vinterhjul er vi vel nærmere 525.000 ?

Du har helt rett, prisen er nå endret til 478`+ fargevalg.

Polestar

Sitat fra: Hansa1807 på torsdag 10. oktober 2019, klokken 22:22
Sitat fra: TM på torsdag 10. oktober 2019, klokken 19:01
Var ikke prisen satt til 469.000 da. Nå ser den ut til å være fra 478.000 eller er det jeg som har misforstått ?
Med hengerfeste og vinterhjul er vi vel nærmere 525.000 ?

Du har helt rett, prisen er nå endret til 478`+ fargevalg.
Eller kan det være du har valgt 20" (+9000) i stedet for 19" hjul?
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Hansa1807

Sitat fra: Polestar på torsdag 10. oktober 2019, klokken 22:28
Sitat fra: Hansa1807 på torsdag 10. oktober 2019, klokken 22:22
Sitat fra: TM på torsdag 10. oktober 2019, klokken 19:01
Var ikke prisen satt til 469.000 da. Nå ser den ut til å være fra 478.000 eller er det jeg som har misforstått ?
Med hengerfeste og vinterhjul er vi vel nærmere 525.000 ?

Du har helt rett, prisen er nå endret til 478`+ fargevalg.
Eller kan det være du har valgt 20" (+9000) i stedet for 19" hjul?

Ah, det var det vet du. Jeg har ikke valgt 20" men ser ut som det står som default nå.

Shagma

Da har jeg også fått sett bilen på nært hold.

Jeg hadde flere spørsmål, men svaret på alle var at de ikke visste:

- Forvarming på batteriet. Virket som det ikke er tilfelle, men endte med at de ikke visste.
- Varmepumpe, som nevnt tidligere i tråden, er ikke avklart. Hun sa de visste at nordmenn var opptatt av dette.
- Varmegjennvinning fra batteri til kupe ala TM3 var også ukjent.

Mitt øvrige inntrykk:
Jeg var litt bekymret for bakkeklaringen, men for min del vil jeg ikke si den virket nevneverdig lav.
Bagasjerommet er praktisk, men litt lav høyde fra "gulv" til hatch. Døråpning og innstigning er ganske langt fra slik en SUV oppleves og bilen føles heller ikke romslig innvendig, men sittestilling både bak og fremme var meget behagelig. Bilen ser ellers minst like bra ut som på bildene.

HelectriC

Det er vel ikke noen som mener PS2 er en SUV, så skjønner godt du ikke følte den som en slik.
ioniq 5

Shagma

Sitat fra: HelectriC på fredag 11. oktober 2019, klokken 15:29
Det er vel ikke noen som mener PS2 er en SUV, så skjønner godt du ikke følte den som en slik.
Sagt på en annen måte: Det er en del som setter det å komme seg enkelt inn og ut av bil ganske høyt på listen. I så fall tror jeg ikke dette er bilen for de.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA