Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisen er klar

Startet av NecessarySmile, tirsdag 24. september 2019, klokken 15:26

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: TM på torsdag 03. oktober 2019, klokken 15:14
Noen som vet når Polestar 2 vises i Oslo ?

Slutten av okt blir den stående permanent i Polestar Space butikken. Etter endt turne i Norge altså.

Shagma

Sitat fra: Shagma på torsdag 03. oktober 2019, klokken 14:51
Kanskje noen vet dette fra før, men blir det egen app for fjernstyring av klima og status på bilen? Klarer ikke finne det noen steder. Ser den kommer med Homelink, men det er vel kun for å koble bilen til garasjeporten?

Ellers så har jeg ikke fått med meg om den kommer med varmepumpe og ellers hvordan temperaturstyringen blir på batteriet både mtp. kulde og varme.

Hvordan får man tilgang til privat visning? Har de med seg flere biler eller bare en?

For å svare meg selv så vil appen hete Polestar Connect:
Sitat
Polestar Connect allows the driver to be in constant contact with the Polestar 2. With the Polestar Connect app it's possible to climatise the interior before even setting foot in the car Inside the car there are buttons for assistance and help in case of emergency. The Polestar 2 even makes an emergency call itself in the event of an accident or make a call if it's being stolen.

https://www.polestar.com/no/cars/polestar-2#features

bno

Har fått med meg det som er nevnt over. Tror de har med den bilen som var i Frankfurt. 1 bil. Kommer tilbake etter gjennomgang i morgen.

Pit

Spennt på rapport fra dagens visning i Stavanger !  :)
Rapporter!😊😊
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

bno

#49
Her en lille inntrykks-rapport i morgen, men jeg er klar for å kjøpe. For en FLOTT bil mann. Jeg er overraskest over forskjellen på bilder og video og den virkelige fysiske bilen. Den vireker solid som en ja hva skal man si, Audi sin "fasthet", robusthet. Formendt flott bil som gir et solid inntrykk som forsterkes etter som man studerer den. Baggasjerommet er ikke så høyt, men dybt og med praktiske finesser som jeg ikke har sett tidligere som "oppbrettvegg" midt i rommet for oppheng av bæreposer etc. Fikk ikke målt noe, men tror en barnevogn muligens får det kummerlig der.
Kvaliteten virker upåklagelig. Ingen panel gap det var jevnt over det hele på denne bilen. Borger for et godt produkt. Jevnt over god kvalitet på interiøret noe hardplast "skulte steder". Satt veldig godt i setene og vast justeringsmuligheter. Skjermen var krystallklar.
Varmepumpe var det ikke her enda, men da jeg snakket med en som jeg oppfattet var tekniker så sa han at det var under vurdering. Hengerfeste de sa 1400Kg, men ta det med en klype.
Innsteg foran og bak var bekvemt da den ikke er for lav som xvis TM3. Lakk var upåklagelig over alt.
Den er bygd i Kina, men for meg fremsto den som en europeisk bygd bil totalvurdert.
Tillegg med brembo bremser samt medfølgende felger virket å passe bilen bra og god harmoni mellom karroseri og hjul(bue).
Ville jeg kjøpe den nå som jeg har sett den og sittet i den over det hele. Et ubetinget JA! Det er bare å glede seg og den vil gjøre seg også i en hver gårdsplass for de som synes det også hører til. Bilen oser kvalitet og Volvo status bil. Ser frem til å få min til sommeren neste år som det ble sagt.


bno


Pit

Sitat fra: bno på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:36
Kommer med en lille inntrykksrapport i morgen, men jeg er klar for å kjøpe. For en FLOTT bil mann. Jeg er overraskest over forskjellen på bilder og video og den virkelige fysiske bilen. Den vireker solid som en ja hva skal man si, Audi sin "fasthet", robusthet. Formendt flott bil som gir et solid inntrykk som forsterkes etter som man studerer den. Baggasjerommet er ikke så høyt, men dybt og med praktiske finesser som jeg ikke har sett tidligere som "oppbrettvegg" midt i rommet for oppheng av bæreposer etc. Fikk ikke målt noe, men tror en barnevogn muligens får det kummerlig der.
Kvaliteten virker upåklagelig. Ingen panel gap det var jevnt over det hele på denne bilen. Borger for et godt produkt. Jevnt over god kvalitet på interiøret noe hardplast "skulte steder". Satt veldig godt i setene og vast justeringsmuligheter. Skjermen var krystallklar.
Varmepumpe var det ikke her enda, men da jeg snakket med en som jeg oppfattet var tekniker så sa han at det var under vurdering. Hengerfeste de sa 1400Kg, men ta det med en klype.
Innsteg foran og bak var bekvemt da den ikke er for lav som xvis TM3. Lakk var upåklagelig over alt.
Den er bygd i Kina, men for meg fremsto den som en europeisk bygd bil totalvurdert.
Tillegg med brembo bremser samt medfølgende felger virket å passe bilen bra og god harmoni mellom karroseri og hjul(bue).
Ville jeg kjøpe den nå som jeg har sett den og sittet i den over det hele. Et ubetinget JA! Det er bare å glede seg og den vil gjøre seg også i en hver gårdsplass for de som synes det også hører til. Bilen oser kvalitet og Volvo status bil. Ser frem til å få min til sommeren neste år som det ble sagt.
V

Høres bra ut! Takker! Antar baksete kan deles 40/60? Fikk du sett bagasjerommet med nedslått baksete?  Noe i nærheten av flatt gulv?
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

Spajderman

Baksetene var delt 60/40 og det var skiluke! Fikk ikke legge ned seter, usikker på om det var fordi det rett og slett ikke gikk, da det er snakk om en "showbil" som ikke kan kjøres. Fikk beskjed om at den er 100% lik designmessig, men at enkelte ting ikke er ferdig.

bno

#53
Sitat fra: Pit på lørdag 05. oktober 2019, klokken 08:45
Sitat fra: bno på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:36
Kommer med en lille inntrykksrapport i morgen, men jeg er klar for å kjøpe. For en FLOTT bil mann. Jeg er overraskest over forskjellen på bilder og video og den virkelige fysiske bilen. Den vireker solid som en ja hva skal man si, Audi sin "fasthet", robusthet. Formendt flott bil som gir et solid inntrykk som forsterkes etter som man studerer den. Baggasjerommet er ikke så høyt, men dybt og med praktiske finesser som jeg ikke har sett tidligere som "oppbrettvegg" midt i rommet for oppheng av bæreposer etc. Fikk ikke målt noe, men tror en barnevogn muligens får det kummerlig der.
Kvaliteten virker upåklagelig. Ingen panel gap det var jevnt over det hele på denne bilen. Borger for et godt produkt. Jevnt over god kvalitet på interiøret noe hardplast "skulte steder". Satt veldig godt i setene og vast justeringsmuligheter. Skjermen var krystallklar.
Varmepumpe var det ikke her enda, men da jeg snakket med en som jeg oppfattet var tekniker så sa han at det var under vurdering. Hengerfeste de sa 1400Kg, men ta det med en klype.
Innsteg foran og bak var bekvemt da den ikke er for lav som xvis TM3. Lakk var upåklagelig over alt.
Den er bygd i Kina, men for meg fremsto den som en europeisk bygd bil totalvurdert.
Tillegg med brembo bremser samt medfølgende felger virket å passe bilen bra og god harmoni mellom karroseri og hjul(bue).
Ville jeg kjøpe den nå som jeg har sett den og sittet i den over det hele. Et ubetinget JA! Det er bare å glede seg og den vil gjøre seg også i en hver gårdsplass for de som synes det også hører til. Bilen oser kvalitet og Volvo status bil. Ser frem til å få min til sommeren neste år som det ble sagt.
V

Høres bra ut! Takker! Antar baksete kan deles 40/60? Fikk du sett bagasjerommet med nedslått baksete?  Noe i nærheten av flatt gulv?
Ja med åpning for ski/lange gjenstander som Spajderman sier og for så vidt gjelder nedlegg av seter derved heller ikke verifisert.

bno

Sitat fra: Spajderman på lørdag 05. oktober 2019, klokken 10:05
Baksetene var delt 60/40 og det var skiluke! Fikk ikke legge ned seter, usikker på om det var fordi det rett og slett ikke gikk, da det er snakk om en "showbil" som ikke kan kjøres. Fikk beskjed om at den er 100% lik designmessig, men at enkelte ting ikke er ferdig.
Gjaldt også arbeid med og standpunkt vis a vis varmepumpe. Jeg ga da (sterkt) uttrykk for viktigheten sett fra et lekmanns ståsted da...  :-)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

ricu

Var innom Skur 2 i Stavanger i dag og så på bilen.
Som andre har nevnt så gir den et solid inntrykk. Utstillingsbilen virket å være veldig
godt skrudd sammen.

Likte veldig godt førerplassen og skjerm. For egen del liker jeg godt fysiske knapper til
en del funksjoner, så likte denne litt bedre enn TM3s minimalistiske stil.
Jeg er litt usikker på høyden på midtkonsollen. Føltes litt høy, men det er kanskje en vanesak.

Høyden under tak i baksetet ble jeg også litt usikker på. Er selv 180cm høy og satt greit, men lurer på
om en person på 185+ kanskje ville tatt i taket?

Men alt i alt virker det som en veldig bra bil. Var egentlig klar for å bestille en TM3, men ble fryktelig usikker
nå. Samtidig er det vel bare noen dager til vi får mer informasjon om XC40 Electric også, så må vel avvente
enda litt før beslutning tas. Uansett hva det blir, så er det flott at det endelig begynner å komme en del
alternativer hva gjelder merke, form, fasong og motorisering :)

Chimp

Sitat fra: ricu på lørdag 05. oktober 2019, klokken 13:22
Høyden under tak i baksetet ble jeg også litt usikker på. Er selv 180cm høy og satt greit, men lurer på
om en person på 185+ kanskje ville tatt i taket?
Hvis man vil slå i taket i en sedan klarer man det ved å sitte rett som en pinne, også 180 høy går sikkert det an med litt velvilje.
De fleste slipper seg litt ned, sitter med rumpa litt ut på setet og bruker benlengden istedet.
Så mitt standpunkt er at en 2 meter høy mann klarer å bruke de fleste biler bare personen i setet foran gir han litt benplass.

Ville ikke droppet bilen pga dette:)

ricu

Sitat fra: Chimp på lørdag 05. oktober 2019, klokken 13:34
Sitat fra: ricu på lørdag 05. oktober 2019, klokken 13:22
Høyden under tak i baksetet ble jeg også litt usikker på. Er selv 180cm høy og satt greit, men lurer på
om en person på 185+ kanskje ville tatt i taket?
Hvis man vil slå i taket i en sedan klarer man det ved å sitte rett som en pinne, også 180 høy går sikkert det an med litt velvilje.
De fleste slipper seg litt ned, sitter med rumpa litt ut på setet og bruker benlengden istedet.
Så mitt standpunkt er at en 2 meter høy mann klarer å bruke de fleste biler bare personen i setet foran gir han litt benplass.

Ville ikke droppet bilen pga dette:)
Forsåvidt enig i det. Nå er det heller ikke ofte vi kjører hele familien i bilen heller, og de gangene dette skjer,
hvis høyde skulle være ett problem, er det bare å flytte sønnen fram i passasjersetet og kona bak i baksetet :)


telcontar

The Polestar 2 price includes VAT and 3 years of routine service and maintenance in all covered territories.

Betyr dette at service er inkl i prisen? Har ikke sett at dette har blitt kommunisert noen sted før

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA