Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisen er klar

Startet av NecessarySmile, tirsdag 24. september 2019, klokken 15:26

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Må gjerne ta meg på denna men mener og huske at når reservasjon ble mulig på konfigurator tidligere i år for PS2 så var det 59k el 69k hvis performance var med i valget? Vet ikke hvorfor de tatt bort prisen el kan jeg tatt så feil? Fler som såg prisen for performance i den tidligere versjonen av konfigurator?

Husker selv at jeg vurderte PS2 mot Model 3 da, men da var startprisen litt høyere og.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

chargedup

Jeg har bare tatt utgangspunkt i det som har blitt skrevet i denne tråden ettersom jeg sjelden husker slike detaljer, så godt mulig jeg også tar feil.
At biler og tilleggsutstyr prises forskjellig fra land til land er ikke uvanlig. Et eksempel er at fra pris på Taycan Turbo S er mye lavere i UK enn resten av EU og Norge.

Er enig i at 69' høres vel høyt ut for hva det inneholder og det kan godt hende at dette blir mer i takt med UK prisen som nevnes. Prisen du nevner Helectric (som ikke finnes på PS2 konfigurator på nettsiden i UK pr nå) blir ca 47' NOK eks mva (utgangsprisen på bilen er forøvrig priset ca likt som i Norge). Dersom performance koster rundt 50' skjønner jeg at en god del vil velge det, men personlig vil jeg nok heller velge en annen farge og ventilerte seter over performance. Får håpe man får litt mer info snart og at journalister ol. får teste både med og uten før man må bestille.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Chimp

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 26. september 2019, klokken 18:21
Må gjerne ta meg på denna men mener og huske at når reservasjon ble mulig på konfigurator tidligere i år for PS2 så var det 59k el 69k hvis performance var med i valget? Vet ikke hvorfor de tatt bort prisen el kan jeg tatt så feil? Fler som såg prisen for performance i den tidligere versjonen av konfigurator?

Husker selv at jeg vurderte PS2 mot Model 3 da, men da var startprisen litt høyere og.

Jeg er 99% sikker på at de har justert ned målprisen i Norge og andre land for å legge seg korrekt ift konkurranse. Skulle de lagt seg på 599 nå kunne de sagt hadet bra. Vet ikke om det stod at prisen sist inkluderte performance heller. Den bør jo helt klart lande på pund/euro-pris fratrukket mva altså i mellom 40-50 et sted.

Spajderman

Lagt inn betydelig mye mer info i konfiguratoren nå! Mangler dog fremdeles info om pris for performance-pakke og info om hengerfeste/takstativ...

Kires

Men ser meget positivt på alt utstyret som er inkludert i start prisen👍
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

HelectriC

Jeg tror det kommer en PS2 til under 400k om ikke alt for lang tid. Fjerne de begge pakkene som er inkludert nå, fjern en motor og noe kWh, så er det en perfekt konkurrent til M3 SR+
ioniq 5

Chimp

For min del, med liten familie, er det en perfekt hyttebil med AWD og rekkevidde nok til hytte og alt annet. Så er spørsmålet om den klarer å konkurrere ut i pace jeg har som kanskje har bruktverdi på 620' og en god del mer plass. Jeg heller mest mot å se an audi q4/id crozz, men prisen på 469 gjorde polestar meget attraktiv i mine øyne.

JTB

Får man igjen depositumet om man avbestiller?
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

HelectriC

Sitat fra: JTB på lørdag 28. september 2019, klokken 08:13
Får man igjen depositumet om man avbestiller?
Ja, selvfølgelig! Samme hos alle som selger bil med samme køsystem.
ioniq 5

DieselVegard

Sitat fra: NecessarySmile på onsdag 25. september 2019, klokken 14:04
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 25. september 2019, klokken 06:33
Sitat fra: NecessarySmile på tirsdag 24. september 2019, klokken 15:26
Nå er norsk pris på Polestar 2 "launch edition" klar: https://www.dinside.no/motor/sa-mye-vil-volvos-forste-elbil-koste/71632929

Er det noen som vet om det kommer noen utstyrspakker e.l. som vil øke denne prisen ytterligere? Det eneste som kan velges i konfiguratoren deres foreløpig er en "performance pack".

Tidligere kostade performance 69 000kr i konfigurator, legg til vinterdekk(30k), og lev.omkostninger så tror jeg sluttprisen blir ca 580 000kr.

Er meget fristet selv. Men har kjørt 3 år med CCS ladenettverket, og de siste 3 åran på Tesla sine superchargergs....Går dessverre ikke og komme bort fra at Tesla er helt overlegne på ladeinfrastrukturen ::)

Dersom denne "performance"-pakken er det eneste tillegget (det klarer jeg meg glatt uten), og alt annet av teknologi er inkludert, er denne veldig aktuell for meg.

Vurderer VW ID.3 også, men der presses jeg til å velge dyreste utstyrsutgave (Max) for å få med elektriske seter og godt lydanlegg. Og da havner prisen fort over 400.000. Fristende å gi 469.000 i stedet og få større bagasjerom, taklast og mulighet for å trekke henger.

Ja, også slipper du Møller Bil, det er nå det viktigste....
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Trond.m

Ja, og det blir nok sikkert heller ingen oppstartproblemer for et nystartet bilmerke  8)

HelectriC

Sitat fra: TM på lørdag 28. september 2019, klokken 14:32
Ja, og det blir nok sikkert heller ingen oppstartproblemer for et nystartet bilmerke  8)
Njae, Volvo er nok ikke så nytt.
ioniq 5

Trond.m

#27
Nei, men hvis det var en Volvo, så ville den vel bli solgt gjennom Volvo sitt eget salgsapparat. Er det bestemt at de vil benytte Volvo sitt serviceapparat, så er jeg enig i at risikoen ved å velge Polestar er liten. XC40 EV vil nok imidlertid framstå som et mer interessant og tryggere alternativ for de fleste.

Når det er sagt, så synes jeg absolutt bilen ser interessant ut.
Når skal Polestar butikken åpne i Oslo ?

Er også spent på tekniske data som rekkevidde, batteriets brutto/netto, ladehastighet etc.

Står på nettsiden at batteriet er 72 kwh i Kina. Bruker de et annet batteri der, eller bare en annen målemetode ?

Og hva vil bilen koste med et fornuftig utstyrsnivå, metallic, hengerfeste etc.
Vi snakker nok om en pris på nivå med e-tron 50, og selv om rekkevidde er lengre, så er jo e-tron 50 en klasse over både i størrelse og kvalitet må vi anta.

«300 kW effekt, 660 Nm dreiemoment og et rekkevidde mål på 500 km (WLTP) eller 275 engelske mil (EPA). 0 til 100 km/t på under fem sekunder. Allhjulsdrift. Polestar 2 har en helelektrisk drivlinje med mulighet til å velge høyytelsespakke med Brembo-bremser og justerbare Öhlins-dempere. Med vekselrettere foran og bak, en lader på 11 kW om bord, et 27-modulers litium-ion-batteri med kapasitet på 78 kWh (72 kWh i Kina)

bno

Enig med siste taler i sammenligningen med Audi, men oppfatter vel at Polestar 2 er en mindre bil faktisk mindre enn Tesla M3. Det at den har en slik størrelse (les bedre forbrukstall) gjør den interessant for et annet publikum enn for Audo. For eks. to personers familien der barna har vokst ut av huset samt unge som enda ikke er der med barn enda...Nå er jeg invitert på visning 4.10 her i Stavanger og ser med forventning frem til det. (Dette etter å ha rejected 2 Tesla Model 3 pga dårlig sammenskrudd produkt og slarv med transporten.)

Chimp

Kina har mindre batteri ja, ble snakket om det såvidt i lanseringsvideo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA