Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lang lunte?

Startet av hanche, mandag 23. september 2019, klokken 22:59

« forrige - neste »

hanche

Det tok meg over tre år som Soul-eier å oppdage at den runde knappen på høyre side av skjermen zoomer kartet inn og ut.  ::) Mye hendigere, og dermed mer trafikksikkert, enn å knote med touch-skjermen.

Nå lurer jeg på hva annet smånyttig jeg ikke har fått med meg.

Andre som har brukt alt for lang tid på å oppdage slike småting? Fortell, fortell!

(Hvem leser vel bruksanvisninger?)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

goggo


Hehe, jeg har hatt et par sånne oppdagelser også...


  • I stedet for å "swype" på kartet (som fungerer håpløst dårlig) så kombiner med zoom knappen og bare korte trykk på kartet (IKKE swype med fingeren, da går det til h...).
    Altså - Zoom ut med knappen, trykk omtrent der du skal, zoom inn litt, trykk igjen, zooom inn mere, trykk igjen osv.


  • Man kan høre på radio og bruke navigasjonen etc med bilen helt av, det er bare å skru radioen på igjen etter at bilen er slått av. Radio og nav enhet fungerer da i noen minutter før den slår seg av. Dette fungerer på SOUL EV men ikke på E-Soul


  • Dette er litt på siden kanskje, men hvis man er plaget av passasjerer som "mister" og "glemmer" sjokoladepapir og epleskrotter og annet rundt omkring i bilen så sett tomme 0.5 liter yoghurt begere som mini søppelbøtter i alle dørlommene. De passer helt perfekt.


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA