Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Connect app

Startet av Turbomannen, mandag 23. september 2019, klokken 18:13

« forrige - neste »

hiawata

Sitat fra: tepe2 på mandag 25. mai 2020, klokken 16:44
Takk for tipset e-Stig.

Jeg logget meg inn på pc. Mye info der.

Jeg tenkte jeg skulle ringe min forhandler og spørre, før jeg eventuelt slettet bilen og la til igjen. Han ba meg om noe så enkelt som å slette appen, og laste ned på nytt. Jeg gjorde det, og nå kommer jeg inn i appen igjen.

En ting jeg savner både i appen og på nett, er info om mitt abonnement. Det burde være enkelt for utviklerne å få til. Jeg aner fremdeles ikke hvor lenge mitt abonnement varer fra jeg kjøpte bilen. Har lest at det tidligere skulle være gratis i to år. Tror jeg fikk opplyst ett år når jeg kjøpte bilen. Selgeren sa idag at han trodde det var tre år.

For å se info om avtale kan du logger inn på We-connect nettsiden --> Innstillinger --> brukerkonto --> Biladministrasjon

så ligger oversikt over avtalene:
Guide & Inform Plus
etc

e-Stig

#61
Sitat fra: hiawata på torsdag 04. juni 2020, klokken 14:58
Sitat fra: tepe2 på mandag 25. mai 2020, klokken 16:44Jeg logget meg inn på pc. Mye info der.

En ting jeg savner både i appen og på nett, er info om mitt abonnement. Det burde være enkelt for utviklerne å få til. Jeg aner fremdeles ikke hvor lenge mitt abonnement varer fra jeg kjøpte bilen. Har lest at det tidligere skulle være gratis i to år. Tror jeg fikk opplyst ett år når jeg kjøpte bilen. Selgeren sa idag at han trodde det var tre år.
For å se info om avtale kan du logger inn på We-connect nettsiden --> Innstillinger --> brukerkonto --> Biladministrasjon

Ja, det ligger mye mer informasjon der enn man ser ved første øyekast. Under Enhetsadministrasjon kan man for eksempel slette mobiler som har vært tilkoblet bilen. Det kan være nyttig hvis man har kjøpt bilen brukt eller har hatt passasjerer som har koblet seg opp midlertidig.

Vedrørende abonnementet: På min Biladministrasjon står det at abonnementet er gratis i tre år fra kjøpsdato.

PS! Bak Mine kjøretøy (i menyen til venstre) er det direktelink til Biladministrasjon.

Min bil:
Guide & Inform Plus
16.09.2018 – 16.09.2021
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

tepe2

Takker så mye for info og hjelp! :)

TeleTor1

Ingen kontakt med We Connect siden 5-Mai-2020 her er beskjeden fra Digital Service Team
'Takk for din henvendelse til Volkswagen Digitale Tjenester.

Dessverre da vi undersøkte ditt kjøretøy tidligere i år i sak 000030317, fant teknisk avdeling ut at en forbindelse til kjøretøyet kan ikke bli opprettet uten at kommunikasjonsenheten blir byttet ut.

Vi har videresendt din forespørsel om kansellering av din «e-Remote» kontrakt til vår ansvarlige avdeling for dette, sammen med en forklaring av utfordringen du har opplevd vedrørende våre Digitale Tjenester.

Når vi mottar svar tilbake fra ansvarlig avdeling om denne saken kommer vi til å ta kontakt med deg igjen, for å oppdatere deg i saken.


Kan dette komme av et jeg lot abonnementet gå ut da jeg ikke fikk beskjed om å fornye det?
Siste oppdatering fra bilen er 5-Mai-2020 22:40 og jeg betalte for ett år den 6-Mai-2019

Håvar

Vet ikke om det har noen relevans til ditt problem, men jeg fikk også problemer etter at abonnement løp ut. Jeg fornyet det etter utløp, men fikk ikke kontakt. Dette var svaret jeg fikk fra VW den gang:

Hei Håvar,
Takk for at du kontakter Volkswagens digitale tjenester.
Vi beklager ulempen med å registrere din e-Golf.
SIM-kortet i bilen blitt deaktivert på grunn av personvern.
Vi vil sende saken til våre eksperter i Tyskland for å aktivere SIM-kortet ditt på nytt. Så snart vi får svar, vil vi informere deg om det.

Hvis du har flere spørsmål, er det bare å svare på denne e-posten eller ringe oss på 80012651 (man-søn 08: 00-20: 00). Vennligst oppgi saksnummeret i emnefeltet.

Ønsker deg en hyggelig dag og en hyggelig kjøreopplevelse i e-Golf.

Vennlig hilsen
Volkswagen Digitale Tjenester


Et par dager senere var alt i orden igjen.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

TeleTor1

Har nå fått beskjed om at jeg kan få pengene tilbake og at de avslutter mitt abonnement på We Connect.

Jeg synes det er veldig rart at feilen i min kommunikasjonsenhet sammentreffer med (konspirasjonsteori?) fornyelse av abonnementet på We Connect og dette med at 3G nettet stenger. Prisen på utskifting av kommunikasjonsenheten på 10.000,- er langt over det jeg synes denne tjenesten er verdt.

hybrid88

Er det noen løsning på problemet med at man ikke får kontakt med eldre e-up?

De har forsøkt å resette sim sier de men ikke lykkes.  Får vel snart melding om bytte av denne kommunikasjonsnodulen selv
Etron 55
E-golf
911 GT3

Kitta

FIKK DU NOEN GANG NOE SVAR PÅ DENNE?
Skjedd det samme hos meg nå og det er grusomt irriterende.


Sitat fra: Joar Altermark på lørdag 14. mars 2020, klokken 23:52
Tar opp igjen tråden her, ser det er flere som har utfordringer med appen til E-Golf.
Har noen spørsmål:

Jeg regner med at appen skal fungere fordi det sitter et sim-kort i bilen som via 3g eller 4g kommuniserer med dedikert VW-server ett eller annet sted i verden, og at dette skal fungere selv om bilen er avslått, parkert og står på lading eller ei. Stemmer dette?

I min app (tilhørende E-Golf 2020 modell) får jeg stadig beskjed om at "Denne tjenesten er deaktivert i bilen din." "Aktiver tjenesten i innstillingene til infotainmentsystemet." Denne kommer opp hvis jeg f.eks skal kjøre igang klimaregulering, se ladestatus osv osv.
Alle innstillinger er gjort korrekt her hos meg, men jeg opplever altså at infotainmentsystemet selv deaktiverer alle  tjenester når jeg slår av bilen.  Når jeg da fyrer opp bilen igjen, og aktiverer tjenestene igjen så hender det at de forblir slik når jeg slår av strømmen, men som oftest blir alt deaktivert slik at jeg ikke kan benytte appen. Det er "happy go lucky" om det fungerer eller ei.
Er det noe jeg gjør feil her i innstillingene siden bilen selv deaktiverer alle tjenestene som skal fjernstyres via appen?

Ser også at bilen kan kobles på wifi, evt lage "hotspot" på mobil og dele 4g nettet med bilen derfra.
Men bilen er vel ikke avhengig av dette for at appen skal fungere? Det er Sim-kortet i bilen som skal kommunisere med appen ikke sant?

Takknemlig om noen har gode svar på dette.

Triple90

2021 og jeg får ikke kontakt med bilen lenger.. 2016 kjøpt brukt, hvor jeg kjøpte og betalte tjebesten utenom for ett år.

Lator0268


Hei, mitt problem er at «Avreisetider» aktiviserer seg selv, det er umulig å slå den av. Slik har det vært i hele vinter. Det betyr at den forvarmes hver eneste morgen helt unødvendig. Ganske dyrt med dagens strømpriser... Bilen har vært inne på verksted for dette to ganger. I tillegg utallige Mail og telefoner. Ingenting hjelper. Noen som har opplevd noe tilsvarende?

nosi1202

Noen som kan gi en pekepinn på hvordan appen fungerer nå? Abonnementet gikk ut i april og tjenesten var da, etter mitt skjønn, altfor ustabilt til å betale for. Typisk må alle forespørsler som hovedregel utføres 2-3 ganger før det virker. Stadige utlogginger og generelt irriterende å forholde seg til. Noen endring eller like greit å klare seg uten?
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

ReneM

Sitat fra: nosi1202 på søndag 06. november 2022, klokken 10:24
Noen som kan gi en pekepinn på hvordan appen fungerer nå? Abonnementet gikk ut i april og tjenesten var da, etter mitt skjønn, altfor ustabilt til å betale for. Typisk må alle forespørsler som hovedregel utføres 2-3 ganger før det virker. Stadige utlogginger og generelt irriterende å forholde seg til. Noen endring eller like greit å klare seg uten?

Jeg har forlenget vår for ca. en måned siden (2016 mod 190km modell). Det har fungert helt fint siste måned (jeg bruker den primært til fjordkraft sin laderobot og sekundært til å starte varmen. Tok 2 år med en gang så håper den varer :)
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

egolfmannen9090

Hei! På min E golf 2015 modell som har vært abonnert på forrige eier men får ikke til hos meg selv etter 7 mnd. Vært i kontakt med we connect men intet nytt der..  sim kort er aktivert på nytt men kommer ikke videre etter inntast av km stand .  Bilde fra bruk med tlf men har også testet med 3 pcer

Noen andre som har innspill ?

ReneM

Sitat fra: egolfmannen9090 på onsdag 23. november 2022, klokken 16:25
Hei! På min E golf 2015 modell som har vært abonnert på forrige eier men får ikke til hos meg selv etter 7 mnd. Vært i kontakt med we connect men intet nytt der..  sim kort er aktivert på nytt men kommer ikke videre etter inntast av km stand .  Bilde fra bruk med tlf men har også testet med 3 pcer

Noen andre som har innspill ?

Det har jeg aldri sett. Sist jeg aktiverte bruke jeg weconnect app (pass på at du ikke bruker IDconnect som er til ID serien).

I we connect er det en knapp som het 'blir hovedbruker'. Etter det tastet jeg inn en kode på infotainment og var alt i orden.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Cirrisky

#74
Hadde selv et opphold i abonnementet mellom 2020 og 2022 (bil kjøpt i 2015).

Aktiverte igjen nå i desember, og da fikk jeg ikke kobla til.

Etter en email til kundeservice fikk de re-starta sim kortet i bilen remotely, og nå fungerer det helt fint igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA