Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: We Connect app  (Lest 5479 ganger)

Radiobil1

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #45 på: Torsdag 19. Desember 2019, klokken 19:55 »
Hvor sitter Sim kortet på golfen?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Joar Altermark

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #46 på: Lørdag 14. Mars 2020, klokken 23:52 »
Tar opp igjen tråden her, ser det er flere som har utfordringer med appen til E-Golf.
Har noen spørsmål:

Jeg regner med at appen skal fungere fordi det sitter et sim-kort i bilen som via 3g eller 4g kommuniserer med dedikert VW-server ett eller annet sted i verden, og at dette skal fungere selv om bilen er avslått, parkert og står på lading eller ei. Stemmer dette?

I min app (tilhørende E-Golf 2020 modell) får jeg stadig beskjed om at "Denne tjenesten er deaktivert i bilen din." "Aktiver tjenesten i innstillingene til infotainmentsystemet." Denne kommer opp hvis jeg f.eks skal kjøre igang klimaregulering, se ladestatus osv osv.
Alle innstillinger er gjort korrekt her hos meg, men jeg opplever altså at infotainmentsystemet selv deaktiverer alle  tjenester når jeg slår av bilen.  Når jeg da fyrer opp bilen igjen, og aktiverer tjenestene igjen så hender det at de forblir slik når jeg slår av strømmen, men som oftest blir alt deaktivert slik at jeg ikke kan benytte appen. Det er "happy go lucky" om det fungerer eller ei.
Er det noe jeg gjør feil her i innstillingene siden bilen selv deaktiverer alle tjenestene som skal fjernstyres via appen?

Ser også at bilen kan kobles på wifi, evt lage "hotspot" på mobil og dele 4g nettet med bilen derfra.
Men bilen er vel ikke avhengig av dette for at appen skal fungere? Det er Sim-kortet i bilen som skal kommunisere med appen ikke sant?

Takknemlig om noen har gode svar på dette.

Amatøren

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #47 på: ſøndag 15. Mars 2020, klokken 09:41 »
Jeg regner med at appen skal fungere fordi det sitter et sim-kort i bilen som via 3g eller 4g kommuniserer med dedikert VW-server ett eller annet sted i verden, og at dette skal fungere selv om bilen er avslått, parkert og står på lading eller ei. Stemmer dette?

Dessverre, nei.

Kommunikasjonsmodulene til Volkswagen har kun 2G og 3G (fikk det på epost fra Møller sentralt).

Så når 3G nå fases ut, får man problemer der det er dårlig 2G dekning. Teleselskapene har ikke umiddelbar planer til å bygge ut 2G, men satser på 4G slik jeg har forstått.

Dermed får jeg ikke kontakt med bilen der jeg parkerer på sommeren ved hytten.

Der var det dårlig 3G dekning men ikke 2G. Da 4G kom kan jeg ringe der også, ikke bare sende SMS (MMS gikk stort sett ikke).
« Siste redigering: ſøndag 15. Mars 2020, klokken 09:44 av Amatøren »
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

nosi1202

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #48 på: Torsdag 26. Mars 2020, klokken 15:05 »
Flere som har problemer med drittappen om dagen? Her har det ikke vært kontakt med bilen på ei ukes tid omtrent. Står at førerdøra er åpen og at bilen er ulåst.
2019 - e-Golf
2016 - C200T

Oddaa

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #49 på: Torsdag 26. Mars 2020, klokken 20:46 »
Har ingen spesielle problemer her. Virker ok.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8