Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Connect app

Startet av Turbomannen, mandag 23. september 2019, klokken 18:13

« forrige - neste »

RonnyØ2

Umulig å sette igang forvarming mm her nå også. Hvor kan man klage?

Radiobil1

Kom opp når jeg prøvde nå. Men er merkelig ustabil. Kan umulig være noe VAG er fornøyd med, kommer til å klage ifm fornyelse av abb, om ikke før.

Doleo

#17
Klager sendes på epost:
weconnect-support@volkswagen.de

De svarer på norsk. Tror det kan være greit at folk gir beskjed om at de er missfornøyd. Jeg fikk til svar i forrige uke at de hadde løst noen problemer, og det bare var å reinstallere appen så skulle det fungere... evt. så kunne jeg prøve på en annen telefon. Tjenesten har ikke fungert spesielt godt for meg i denne uken

Kleffa

Ser ut som det er oppe igjen nå. Får i alle fall kontakt med min bil.

thrain

Ja. Fungerer hos meg igjen også

Torzan

Den appen fungerte bra i to år og så gikk gratistiden ut.
Etter at jeg bestilte, og betalte for, forlengelse har ingenting virket.
Jag har gitt opp den appen nå, selv om det er synd. For det fungerte greit før.


JEK

Hvis abonnementet har gått ut før du får fornyet det, må du ta kontakt med we connect folka. De må reaktivere sim i bilen.

DagRune

Volkswagen beklager - sikkert flere som har fått mail med beklagelse. Den fungerer nå.
Fra email:
"Den siste uken var tilgangen til vår We Connect-tjeneste sterkt begrenset på grunn av en midlertidig teknisk forstyrrelse.
Vi beklager dette på det sterkeste, og er lei oss for eventuelle problemer det har forårsaket."

pers1

Har ikke hatt kontakt med bilen via WeCoonect siden 15 November, fredag 22 November hadde jeg fått nok av server svaret til kundeservice. De eskalerte saken og de viser seg at VW har deaktivert SiM kortet i bilen, da det ikke har nødvendig GDPR rettigheter fra oss som bruker.  Dette gjelder det fleste av oss, min e-Golf ble levert ut 7 desember 2018. Fikk denne mailen, ringte forresten til Kundeservice igår og fikk vite at det var mange i kø for å få aktivisert sim kort igjen så detkunne ta en til to uker før mitt ble reaktivert.

" Hei Per,

Takk for din henvendelse.

Grunnlaget for at tjenestene ikke er tilgjengelige er mest trolig ingen kontakt med vår server fra ditt kjøretøy, og dette krever da en aktivering av kjøretøyets SIM-kort- slik at det gjenopprettes kontakt med vår server igjen.

Det er på grunn av nye GDPR rettningslinjer i 2019 at sim-kortet i bilen er deaktivert. Dette er som oftest basert på en manglende avtale som tillater at informasjonen formidles.

Vi har videreført denne informasjonen til vår tekniske avdeling som har ansvar og mulighet for denne utførelsen- og vil oppdatere deg så snarlig vi får tilbakemelding om at dette er gjort."
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

andre1980

Jeg mistet kontakt 5. November, ca 1 år etter kjøp av bilen.
Forsøkte først å ta kontakt med forhandler, som bare avviste saken når jeg forsøkte å reklamere på dette som en mangel.

Kontaktet så We support, som eskalerte saken. I og med at også SOS, verkstedknapp og infoknappen heller ikke virket, mistenkte jeg at det var noe galt med simkortet. Fikk tilbakemelding fra We support om at de eskalerte saken, og at jeg tok kontakt med Møller bil igjen for å få rep. SOS-knapp.

Dro igjen til Møller Bil Forus, som i utgangspunktet igjen var avvisende, men som motvillig booket tid til i morgen 28. November etter at de så eposten fra We-support.

I mellomtiden har jeg mottatt nytt svar fra We-support, hvor de skriver følgende:

Thank you for contacting Volkswagen Digital Services.

Following up on your case with number 0000XXXXXX, we have received a response from our experts team, according to whom, the Head Unit of your vehicle needs to be reset on a hardware level. For that reason, a visit to your local authorized Volkswagen workshop will be necessary.


De skriver ingenting om GDPR til meg, men virker som om det kan være samme problem som andre nå har, og mer sannsynlig med GDPR enn resetting av slik de har skrevet til meg.

Shippojo

Jeg mistet også kontakt med bilen siden 15 november. Har kontaktet we connect support. Hvor det tok litt tid med respons. Men til slutt ble det konkludert med at jeg trenger en resett. Mitt nærmeste verksted kunne ikke ta inn bilen før 18 desember. Prøvde da andre verksteder i nabo byene. Heldigvis hadde nærmeste by tid førstkommende tirsdag. Takk gud for det. Men nå skal vel tyskerne oppdatere appen frem til 6 desember? Har en e-golf fra Januar forøvrig.

andre1980

Hadde bilen inne på verksted 28. November. We connect har virket siden da. De resatte en enhet i bilen.

Cirrisky

Får koblet til bilen selv, men i det siste har jeg fått en melding om at "for å beskytte 12V batteriet blabla så kan du ikke utføre noen handlinger". Irriterende

Oddaa

Sitat fra: Cirrisky på søndag 08. desember 2019, klokken 11:58
Får koblet til bilen selv, men i det siste har jeg fått en melding om at "for å beskytte 12V batteriet blabla så kan du ikke utføre noen handlinger". Irriterende
Sånn er det her også. Men alt ser ut til å virke likevel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

terskaar


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA