Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Connect app

Startet av Turbomannen, mandag 23. september 2019, klokken 18:13

« forrige - neste »

Turbomannen

God kveld,

Bare jeg som har trøbbel med å bruke We connect appen? Sånn har det vært i mange dager nå.



Tips mottas med takk!

Amatøren

Opplever en del feil og melding og om 'Feil på nødanropsystemet, kontakt kundeservice.'

Bilen var inne for feilsøking og nå er det funnet feil på kabel fra kommunikasjonsenheten og GSM antennen. Kabel bestilt og skal inn etter høstferien for å bli fikset.

Kanskje flere med mye problemer kan ha samme feil.

Klag og be verkstedet sjekke feil loggen.

Husker ikke detaljer, men tror kundemottaker sa det var 29 kommunikasjonsfeil på 30 dager.

Kan jo være at Volkswagen har mottatt en batch med dårlige antennekabler, men påstår det IKKE.

Bilen er en 2019 modell utlevert november 2018.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Milk

Har problemet løst seg Turbomannen? Har fått samme melding som deg de siste dagene. I tillegg ber bilen om bruker-PIN, det har den gjort i en måned nå >:(
Har forsøkt med S-PIN uten hell, har også byttet S-PIN og lagt til bilen på nytt. Er det noen andre som har opplevd dette?

Amatøren

#3
Ekstremt mye trøbbel siste to ukene nå.

Audi folk sliter også. Skal visst være samme system, men annen grafikk (GUI).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Røys

Jeg har ikke fått kontakt med bilen gjennom We-Connect siden den 10/10. Brukerstøtte svarer konsekvent ikke på mail. Har fått kontakt med de på telefon og får beskjed om at det er et teknisk problem som de jobber med og jeg vil motta en mail så snart feilen er rettet. Så langt jeg skjønner er det kommunikasjonproblemer med VW sitt SIM-kort. Det gjelder en Golf 2019 registrert november 18.

Amatøren

#5
Vi har (som signaturen sier) en e-up! og to stykk e-Golf.

Den siste (2019) har store problemer med kommunikasjonen. Dette er reklamasjonssak mot Møller. De trodde det var coax kabel mellom antenne og kommunikasjonsenheten. Det viste seg å ikke være det allikevel og ikke antennen heller.

Verkstedet hentet det de kunne av logger fra modulene i bilen. Så tok de den berømte 'sikring restetten' som mange her på forumet har omtalt og det gikk ikke. De måtte koble fra batteriet totalt for å få resatt ALT (ikke å anbefale å gjøre selv da instrumentpanelet kan se ut som et 'amerikansk juletre' etterpå og vil kunne ha all verdens feilmeldinger inntil man får resat det med diagnoseutstyr via ODB kontakten).

De fikk tilgang til min We Connect konto for test og så at det var bare den ene bilen som hadde permanent feil (de slet en del på grunn av at servere i Tyskland var nede på grunn av feil den første dagen de hadde bilen).

De sendte alt av logger sammen med skjermdump av app (som jeg tok) til Volkswagen i Tyskland for ytterligere feilsøking. Det virker som om Møller bil Asker og Bærum tar dette veldig seriøst. Nå har vi i tillegg til fossilbiler handlet fire elbiler der (+ en e-Golf som ble kondemnert på fabrikk under/etter produksjon).


Jeg synes det er veldig viktig at så mange som mulig kontakter verksted for dette så de får mest mulig data om problemet.

Forbered dere med å ta noen skjermdumper når dere har problemer.

Synes også at det er helt greit at dere henviser til tilsvarende sak hos Møller bil Asker og Bærum.

Selv om det er kjedelig å dra innom verksted så er det vel i alles interesse at Volkswagen får en fiks på dette.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Røys

Den ene bilen din som hadde feil var mao en eGolf 2019 samme som min. VW har lagt opp til brukerstøtte og feilmeldinger i WC-Appen og det hadde hjulpet om de hadde respondert og lagt ut noe der hvis de har et kjent problem som de jobber med og ønsket tilbakemeldinger om. Og hvis dette er et kjent problem på flere eller i verste fall mange biler så er det ganske så arrogant å ikke informere og ikke besvare mailhenvendelser fra kunder. Jeg har fortsatt håp om at VW greier å løse dette uten verkstedbesøk og avventer en uke til. Da har de vært kjent med mitt problem og kanskje flere i tre uker.

Røys

Jeg har fortsatt ikke kontakt med bilen på We Connect, men fikk tak i kundesupport på Chat på We Connect idag. De anbefaler ikke lenger å vente og se, men å oppsøke nærmeste forhandler da de heller ikke får kontakt med bilen. De hadde spart meg for 14 dager irritasjon om de hadde konkludert med det når jeg meldte om feilen første gang.

DagRune

I lengre tid har det vært problemer med å få kontakt med serveren eller bilen. I noen tilfeller oppnås kontakt med bilen, fordi kupevarming starter, men appen sier den ikke får kontakt. Så da er det kvittering fra bilen som ikke når server. Noen ganger er det tydelig at appen ikke får kontakt med server. I det siste har appen krevd pålogging hver gang, fingeravtrykkpålogging benyttes ikke, selv om det er innkjørt tidligere. Og feilmeldingene er alltid uspesifikke "en feil har oppstått". Dette synes jeg ikke kan aksepteres av en tjeneste man betaler 100 euro i året for!

Kleffa

Samme problem. Får ikke kontakt med bilen. Dette er irriterende.

e-Stig

Det er tydeligvis portalen på serveren til Volkswagen som har problemer. Jeg prøvde nettopp å logge meg på der, og får samme beskjed.

https://www.portal.volkswagen-we.com
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

thrain

Jeg har ikke fått kontakt siste 3-4 dager

Amatøren

Server feil på bakenforliggende system.

Rammer We Connect og myAudi brukere.

Fra Audi e-tron tråd:
Sitat fra: Amatøren på torsdag 31. oktober 2019, klokken 09:11
Eller har de 'fucket' opp serverene ved implementering av ID serien i databasen?

Veldig lik feilrate på We Connect når det klages på myAudi app.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Milk

Har ikke fått kontakt med bilen siste uken... Syntes det er skammelig at VW tar betalt for denne tjenesten som er totalt upålitelig. Kjipt at WeConect må kjøre for at Tibber skal vise ladestatus i sin app.

Oddaa

Virket bra i drøyt to år her, men nå er det bare tull og har vært det en stund. Gratis i fire år heldigvis, men likevel irriterende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA