Skrevet av Emne: We Connect app  (Lest 2084 ganger)

Turbomannen

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 29
    • Vis profil
We Connect app
« på: mandag 23. september 2019, klokken 18:13 »
God kveld,

Bare jeg som har trøbbel med å bruke We connect appen? Sånn har det vært i mange dager nå.



Tips mottas med takk!

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2180
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #1 på: mandag 23. september 2019, klokken 21:25 »
Opplever en del feil og melding og om 'Feil på nødanropsystemet, kontakt kundeservice.'

Bilen var inne for feilsøking og nå er det funnet feil på kabel fra kommunikasjonsenheten og GSM antennen. Kabel bestilt og skal inn etter høstferien for å bli fikset.

Kanskje flere med mye problemer kan ha samme feil.

Klag og be verkstedet sjekke feil loggen.

Husker ikke detaljer, men tror kundemottaker sa det var 29 kommunikasjonsfeil på 30 dager.

Kan jo være at Volkswagen har mottatt en batch med dårlige antennekabler, men påstår det IKKE.

Bilen er en 2019 modell utlevert november 2018.
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Milk

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 23
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #2 på: lørdag 12. oktober 2019, klokken 19:55 »
Har problemet løst seg Turbomannen? Har fått samme melding som deg de siste dagene. I tillegg ber bilen om bruker-PIN, det har den gjort i en måned nå >:(
Har forsøkt med S-PIN uten hell, har også byttet S-PIN og lagt til bilen på nytt. Er det noen andre som har opplevd dette?

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2180
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #3 på: lørdag 12. oktober 2019, klokken 20:16 »
Ekstremt mye trøbbel siste to ukene nå.

Audi folk sliter også. Skal visst være samme system, men annen grafikk (GUI).
« Siste redigering: lørdag 12. oktober 2019, klokken 20:20 av Amatøren »
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Røys

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #4 på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 10:26 »
Jeg har ikke fått kontakt med bilen gjennom We-Connect siden den 10/10. Brukerstøtte svarer konsekvent ikke på mail. Har fått kontakt med de på telefon og får beskjed om at det er et teknisk problem som de jobber med og jeg vil motta en mail så snart feilen er rettet. Så langt jeg skjønner er det kommunikasjonproblemer med VW sitt SIM-kort. Det gjelder en Golf 2019 registrert november 18.

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2180
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #5 på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 13:04 »
Vi har (som signaturen sier) en e-up! og to stykk e-Golf.

Den siste (2019) har store problemer med kommunikasjonen. Dette er reklamasjonssak mot Møller. De trodde det var coax kabel mellom antenne og kommunikasjonsenheten. Det viste seg å ikke være det allikevel og ikke antennen heller.

Verkstedet hentet det de kunne av logger fra modulene i bilen. Så tok de den berømte 'sikring restetten' som mange her på forumet har omtalt og det gikk ikke. De måtte koble fra batteriet totalt for å få resatt ALT (ikke å anbefale å gjøre selv da instrumentpanelet kan se ut som et 'amerikansk juletre' etterpå og vil kunne ha all verdens feilmeldinger inntil man får resat det med diagnoseutstyr via ODB kontakten).

De fikk tilgang til min We Connect konto for test og så at det var bare den ene bilen som hadde permanent feil (de slet en del på grunn av at servere i Tyskland var nede på grunn av feil den første dagen de hadde bilen).

De sendte alt av logger sammen med skjermdump av app (som jeg tok) til Volkswagen i Tyskland for ytterligere feilsøking. Det virker som om Møller bil Asker og Bærum tar dette veldig seriøst. Nå har vi i tillegg til fossilbiler handlet fire elbiler der (+ en e-Golf som ble kondemnert på fabrikk under/etter produksjon).


Jeg synes det er veldig viktig at så mange som mulig kontakter verksted for dette så de får mest mulig data om problemet.

Forbered dere med å ta noen skjermdumper når dere har problemer.

Synes også at det er helt greit at dere henviser til tilsvarende sak hos Møller bil Asker og Bærum.

Selv om det er kjedelig å dra innom verksted så er det vel i alles interesse at Volkswagen får en fiks på dette.
« Siste redigering: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 13:09 av Amatøren »
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Røys

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #6 på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 15:49 »
Den ene bilen din som hadde feil var mao en eGolf 2019 samme som min. VW har lagt opp til brukerstøtte og feilmeldinger i WC-Appen og det hadde hjulpet om de hadde respondert og lagt ut noe der hvis de har et kjent problem som de jobber med og ønsket tilbakemeldinger om. Og hvis dette er et kjent problem på flere eller i verste fall mange biler så er det ganske så arrogant å ikke informere og ikke besvare mailhenvendelser fra kunder. Jeg har fortsatt håp om at VW greier å løse dette uten verkstedbesøk og avventer en uke til. Da har de vært kjent med mitt problem og kanskje flere i tre uker.

Røys

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #7 på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 16:21 »
Jeg har fortsatt ikke kontakt med bilen på We Connect, men fikk tak i kundesupport på Chat på We Connect idag. De anbefaler ikke lenger å vente og se, men å oppsøke nærmeste forhandler da de heller ikke får kontakt med bilen. De hadde spart meg for 14 dager irritasjon om de hadde konkludert med det når jeg meldte om feilen første gang.

DagRune

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 70
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #8 på: onsdag 30. oktober 2019, klokken 09:25 »
I lengre tid har det vært problemer med å få kontakt med serveren eller bilen. I noen tilfeller oppnås kontakt med bilen, fordi kupevarming starter, men appen sier den ikke får kontakt. Så da er det kvittering fra bilen som ikke når server. Noen ganger er det tydelig at appen ikke får kontakt med server. I det siste har appen krevd pålogging hver gang, fingeravtrykkpålogging benyttes ikke, selv om det er innkjørt tidligere. Og feilmeldingene er alltid uspesifikke "en feil har oppstått". Dette synes jeg ikke kan aksepteres av en tjeneste man betaler 100 euro i året for!

Kleffa

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #9 på: onsdag 30. oktober 2019, klokken 10:39 »
Samme problem. Får ikke kontakt med bilen. Dette er irriterende.

e-Stig

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #10 på: torsdag 31. oktober 2019, klokken 11:57 »
Det er tydeligvis portalen på serveren til Volkswagen som har problemer. Jeg prøvde nettopp å logge meg på der, og får samme beskjed.

https://www.portal.volkswagen-we.com
e-Golf 2018

thrain

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 18
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #11 på: torsdag 31. oktober 2019, klokken 12:24 »
Jeg har ikke fått kontakt siste 3-4 dager

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2180
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #12 på: torsdag 31. oktober 2019, klokken 12:45 »
Server feil på bakenforliggende system.

Rammer We Connect og myAudi brukere.

Fra Audi e-tron tråd:
Eller har de 'fucket' opp serverene ved implementering av ID serien i databasen?

Veldig lik feilrate på We Connect når det klages på myAudi app.
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Milk

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 23
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #13 på: torsdag 31. oktober 2019, klokken 15:46 »
Har ikke fått kontakt med bilen siste uken... Syntes det er skammelig at VW tar betalt for denne tjenesten som er totalt upålitelig. Kjipt at WeConect må kjøre for at Tibber skal vise ladestatus i sin app.

Oddaa

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #14 på: torsdag 31. oktober 2019, klokken 18:57 »
Virket bra i drøyt to år her, men nå er det bare tull og har vært det en stund. Gratis i fire år heldigvis, men likevel irriterende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8